Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از آمادگی دانشجویان داوطلب به خدمت برای مقابله با ویروس کرونا در استان خبر داد و گفت: این مجموعه آمادگی تولید ماسک، تهیه مواد ضدعفونی‌کننده برای عموم و همچنین مشاوره مردم را دارد.

صادق شاکری در گفت و گو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به آمادگی نیروهای دانشجویی بسیجی و جهادی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی طی نامه‌ای به دانشگاه و استانداری اعلام کرده که توانایی و ظرفیت نیروی متخصص اعم از پزشک، پرستار و داروساز بسیجی را برای انجام امور مختلف در راستای مقابله با بیماری کرونا در استان در اختیار می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به امکان تولید مواد ضدعفونی‌کننده در استان نیز اشاره کرد و افزود: اگر مواد اولیه که الکل است به تیم تولیدی این مجموعه اعطا شود، این توانایی را داریم که روزانه به میزان حداقل هزار لیتر مایع ضدعفونی‌کننده تولید و به بازار ارائه دهیم اما مشکل فعلی عدم تأمین الکل طبی برای این موضوع است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: به همت دانشجویان بسیجی توانسته‌ایم ۲ کارگاه تولید ماسک در استان که پیش‌ازاین تعطیل بوده‌اند را شناسایی کرده و در حال رایزنی برای بازگشایی‌شان هستیم تا با ارائه نیروی کار و هماهنگی با مراکز تهیه مواد اولیه، این کارگاه راه‌اندازی شود و روزانه نزدیک هزار ماسک تولید کند.

وی از فعالیت دانشجویان در راستای ارائه مشاوره‌های تلفنی نیز خبر داد و افزود: تیم‌های تخصصی دانشجویی تشکیل‌شده و از روزهای آینده در سطح شهر برای آموزش پیشگیری مشغول خواهند شد.

شاکری در ادامه به فعالیت قرارگاه جهادی مقابله با کرونا در استان نیز خبر داد و گفت: اگر از بهیارها و پرستاران ساکن در خراسان شمالی، افرادی تمایل به حضور در استان‌های دیگر برای خدمت‌رسانی دارد می‌تواند اعلام آمادگی خود را به بسیج دانشجویی اعلام کنند تا به استان‌های موردنیاز اعزام شوند.

وی ادامه داد: همچنین دانشجویان رشته‌های پزشکی و سایر رشته‌های مربوطه که در دانشگاه‌های سایر استان‌ها مشغول به تحصیل هستند اما که اکنون به علت تعطیلی دانشگاه‌ها و کلاس‌ها در خراسان شمالی سکونت دارند نیز می‌توانند برای کمک‌رسانی به هم‌وطنان در کشور آمادگی خود را اعلام کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در پایان مجموع افراد داوطلب حاضر در این طرح‌ها و برنامه‌ها را تاکنون بالغ‌بر ۹۰ دانشجو اعلام و خاطرنشان کرد: دانشجویان علاقه‌مند به خدمت می‌توانند با شماره ۹۱۰۲۷۰۴۱۵۱ ارتباط برقرار کنند.

گفتنی است تاکنون بر اساس اعلام وزارت بهداشت هیچ‌گونه مورد کرونا در استان مشاهده و شناسایی نشده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان خراسان شمالی علوم پزشکی پرستار بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی کرونا در استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۷۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ پس از آمریکا؛ حالا دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی به پاخواسته اند.
دانشگاه سوربن و ساینس پو یا همان دانشکده معروف علوم سیاسی پاریس به کانون جنبش ضدصهیونیستی دانشجویان فرانسه تبدیل شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


دانشجویان دانشکده علوم سیاسی پاریس از شب گذشته و پس از بازداشت همکلاسی هایشان دست به اعتصاب زده و در حمایت از مردم غزه کلاس‌های خود را تعطیل و در مقابل دانشکده تجمع کردند.
دانشجویان فرانسوی با در دست داشتن پرچم فلسطین و عکس‌های دانشجویان بازداشتی ضمن حمایت از ملت فلسطین؛ با شعار " اسرائیل قاتل و جنایت کار، مکرون همدست و شریک" عملکرد دولت فرانسه را به شدت زیر سئوال بردند.
روز گذشته هم گروهی از دانشجویان حامی فلسطین در جلوی دانشگاه سوربن؛ محل سخنرانی مکرون درباره اروپا و چالش‌های پیش روی آن؛ تجمع کردند که به گفته برخی رسانه‌ها تعداد زیادی از آنها بازداشت شدند.
هنوز پلیس آمار دقیق دانشجویان بازداشت شده در فرانسه را اعلام نکرده است.

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد