Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش روز دوشنبه وزارت نیرو، «محسن بختیار»  افزود: «گواهی ظرفیت»  علاوه بر اجتناب از واگذاری انشعابِ برقِ غیر متناسب با تدارک ظرفیت نیروگاهی، به ثبات، تعادل و پایداری بیشتر بخش مالی صنعت برق و تامین امکانات مالی بیشتر این صنعت به‌ویژه در تامین مالی پروژه‌های نیروگاهی منجر خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین این اقدام، باعث کشف صحیح تدارک ظرفیت نیروگاهی بر اساس سازوکار عرضه و تقاضا در بازار، ارائه چشم اندازی مناسب به تصمیم گیران دولتی و سیاست‌گذاران جهت توسعه ظرفیت تولید و ارسال سیگنال اقتصادی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو گفت: ورود بخش خصوصی به صنعت برق و سرمایه‌گذاری در آن تسهیل و دغدغه این وزارتخانه در راستای توسعه ظرفیت‌های تولید جدید کمتر شده است.

وی افزود: تخصیص بهینه منابع و کاهش هزینه‌ها با استفاده از ظرفیت ایجاد شده به واسطه عرضه اوراق گواهی ظرفیت توسط متقاضیان، کاهش قدرت قراردادی که منجر به آزادسازی ظرفیت‌های بلااستفاده و تخصیص آن به متقاضیان جدید می‌شود، علامت‌دهی مناسب در راستای انتخاب ساختگاه نیروگاه‌ها متناسب با منبع بار جدید و کاهش بوروکراسی و طی روال اداری به‌منظور دریافت انشعاب برق توسط مشترکان جدید و نیز جمع آوری و کاهش ظرفیت موجود توسط مشترکان فعلی، از دیگر مزایایی است که در صورت گسترش هر چه بیشتر این بازار، شاهد انتفاع از آن خواهیم بود.
بختیار اضافه کرد: نبوداهتمام، جدیت و قاطعیت شرکت‌های مالک شبکه در این امر منجر به اجرانشدن تعهدات متقاضیان اتصال به شبکه و متقاضیان افزایش قدرت قراردادی و توقف کارکرد این بازار در آغاز راه اندازی آن خواهد بود.
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو، تشکیل بازار گواهی ظرفیت را به عنوان بازارپذیر کردن بخش هزینه‌های عمومی برقراری انشعاب معرفی کرد و گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، مشترک شرکت برق منطقه‌ای یا توزیع نیروی برق که نسبت به تقلیل قدرت قراردادی خود اقدام می‌کند، می‌تواند به جای دریافت معادل هزینه‌های عمومی برقراری انشعاب، متناسب با میزان تقلیل یافته از شرکت مزبور گواهی ظرفیت دریافت کند.
بختیار اظهار کرد: برای آن دسته از متقاضیان اتصال به شبکه که اقدام به تدارک گواهی ظرفیت مطمئن نیروگاهی کرده‌اند، وزارت نیرو متعهد است سهم تولید از هزینه‌های برقراری انشعاب را کسر و در صورتی که پیشتر  پرداخت شده باشد، به مشترک یا متقاضی برگشت دهد.
بختیار افزود: این اقدام، در کنار سایر مزایای اوراق گواهی ظرفیت، در نهایت ضمن ارتقای شایستگی اعتماد وزارت نیرو، به توسعه منابع صنعت برق منجر می‌شود.
بازار گواهی ظرفیت پس از گذشت قریب به هفت سال با تلاش و همکاری ارکان وزارت نیرو، شرکت‌های مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی، توانیر، مدیریت شبکه و همچنین بورس انرژی ایران در تاریخ ۲۸ بهمن ماه امسال به‌صورت رسمی فعالیت خود را در بورس انرژی آغاز و در نخستین  روز فعالیت خود، مبادله ۱۱۰ هزار کیلوات ظرفیت نیروگاهی به ارزش تقریبی ۷۸۰ میلیارد ریال را رقم زد.
 

برچسب‌ها محسن بختیار شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محسن بختیار وزارت نیرو محسن بختیار وزارت نیرو گواهی ظرفیت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۷۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، به استناد ماده ۵۷ قانون برنامه پنجم توسعه كشور و بعد از ابلاغ قانون مديريت خدمات كشوري هرگونه استخدام فقط از طريق آزمون امكان‌پذير مي‌باشد اما گاهی دیده شده است که برخی از دستگاهها اقدام به استخدام نیرو خارج از این قانون می کنند شهروند خبرنگاری با انتقاد از این موضوع پیامی فرستاده اند که در زیر می خوانید: 

متن شهروند خبرنگار ما: 

با سلام.متاسفانه با خبر شدیم علیرغم اینکه قانونا تمامی دستگاه ها حق به کار گیری نیرو بدون آزمون استخدامی ندارند ولی دادگستری شهرستان های بعضی استان ها به بهانه نیروی دادگاه صلح اقدام به جذب نیرو بدون ضوابط و برخلاف قانون و بدون آزمون سلیقه ای نموده اند در حالیکه در قانون شورای جدید جهت تشکیل دادگاه صلح به قوه قضاییه اجازه داده شده از طریق آزمون استخدامی ۱۰هزار نیرو با اولویت کارکنان شورای حل اختلاف اقدام نمایند ولی رییس بعضی از حوزه های قضایی به کارکنان شورا گفتن باید صبرکنید آزپون برگزارشود و جذب شوید اما متاسفانه خود نیروی دلخواه را به نیروی انسانی قوه جهت جذب در دادگاه صلح بدون آزمون و سابقه کاری جذب بشن که الان در برخی شعب استان البرز اتفاق افتاده و گزینش این عزیزان نور چشمی را تایید و جهت سیر مراحل حکم کارگزینی به استان معرفی نموده است لطفا پیگیر این مطلب از رییس قوه قضاییه باشید.التماس دعا

دیگر خبرها

  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • سربازان از این طریق امریه بگیرند
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • فراخوان جدید جذب سه هزار نفر در ۳۳ دستگاه‌
  • رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری
  • با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی افتتاح می‌شود
  • ساخت و ساز ویلایی از طریق مشارکت‌های مردمی رشد پیدا کرد