Web Analytics Made Easy - Statcounter

هنرمند سینما و تلویزیون در خصوص احتکار ماسک و لوازم بهداشتی توسط برخی از محتکران و شیوع کرونا گفت: امروز نیز هر چند عده‌ای دست به احتکار زدند، اما هستند کسانی نیز که همان طور مثل زمان جنگ، با گذشت بوده و برای مردم کشور خود فداکاری می‌کنند.

رضا ایرانمنش، هنرمند سینما و تلویزیون و جانباز دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور و درباره بایدها و نبایدهای مواجهه با این مسئله، اظهار داشت: همه به این اعتقاد داریم که هر چه قسمت باشد، همان خواهد شد؛ بنابراین مردم احتیاط کنند ولی از این ویروس نترسند، خیلی از بیماری‌ها از این بیماری خطرناک‌ترند، با یک همدلی و درایت همگانی می‌توان به راحتی با این ویروس و این معضل مبارزه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سینماها، تئاترها و کنسرت‌ها را تعطیل کردند و این خودش باعث کاهش استرس می‌شود، ادامه داد: پزشکان مواردی را توصیه کرده‌اند، بنابراین مردم به این توصیه‌ها و نکات ایمنی و بهداشتی توجه کنند و تا زمانی که ضرورت ندارد، از خانه بیرون نیایند، همین نکات ساده استرس را کم می کند.

این هنرمند اضافه کرد: البته امیدوارم که ماسک و دستکش و دیگر وسایل مورد نیاز راحت به دست مصرف‌کننده برسد تا مردم نیز به اقدامات دولت دلگرم‌تر شوند.

وی با اشاره به سوءاستفاده برخی شبکه‌های معاند از شرایط فعلی بیان داشت: متأسفانه آن طرف هم دارند سوءاستفاده می‌کنند، هیچ کسی نمی‌گوید عامل انتقال این ویروس از چین به ایران بوده، اما از آن طرف دائم این موضوع را مطرح می‌کنند که ایران باعث شیوع این بیماری به کشورهای دیگر شده است.

ایرانمنش با تأکید بر اینکه تمام دنیا گرفتار این ماجرا هستند، مردم را به آرامش و دوری از استرس دعوت کرد و گفت: البته متأسفانه برخی در این میان نیز موضوع را به شوخی گرفته‌اند و در شبکه های اجتماعی به تمسخر با این موضوع روبرو می شوند، این هم روش درستی نیست.

وی افزود: البته برخی افراد به ترویج و آموزش نکات بهداشتی در صفحات خود پرداخته‌اند، برخی نیز به دیگران امید می‌دهند هر دوی این موارد ارزشمند است.

این جانباز جنگ تحمیلی درباره احتکار ماسک و اقلام بهداشتی در این شرایط بیان داشت: هفته قبل عکسی در مورد رزمندگان دفاع مقدس منتشر شد که ماسک بر صورت داشتند، من واقعا تحت تأثیر این عکس قرار گرفتم. بچه‌های زمان جنگ می دانند که در جبهه نیز ماسک آنچنان زیاد نبود که همه آن را داشته باشند، گاهی پیش می‌آمد که در زمان بمباران شیمیایی، برخی ماسک نداشتند اما رزمندگان آنقدر از خودگذشتگی داشتند که دیگری را بر خود ترجیح می‌دادند و ماسک را روی صورت دوست خود می‌زدند.

وی تأکید کرد: این از خودگذشتگی‌ها قصه نیست بلکه خود من بارها شاهد این ماجرا بودم که بچه ها هوای هم را داشتند و در زمان بمباران شیمیایی، ماسک را حتی از صورت خود برداشته و به دیگری می‌دانند.

این بازیگر پیشکسوت خاطرنشان کرد: البته کسی مقصر نیست اگر فکر کند این موارد فقط در قصه‌ها بوده است، زیرا هنرمندان وظیفه داشتند که این موارد را با هنر خود به تصویر بکشند، البته امروز نیز هر چند عده‌ای دست به احتکار زدند، اما هستند کسانی نیز که همان طور مثل زمان جنگ، با گذشت بوده و برای مردم کشور خود فداکاری می‌کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۷۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: در حوزه‌ی استانی جشنواره‌ی «افتخار من» که سال گذشته همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد، بیش از هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۸ اثر برتر به تهران معرفی شد.

سرهنگ حسن حبیبی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی نسل جوان و آینده ساز با فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس و تاسی از تاریخ شفاهی رزمندگان پیشکسوت است که در ۸ سال مقاومت ملی مردم ایران مقابل تجاوز حزب بعثی ، درس شهامت، ایثار و آزادگی را مشق نمودند و از کیان و شرف این سرزمین دفاع کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تصریح کرد: در سلسله جشنواره‌های ملی «افتخار من» فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دفاع مقدس، حوادث و خاطرات دوران جنگ را از اجداد خویش جویا شده ودر قالب نثر یا ضبط، به جشنواره ارایه می‌دهند. 

سرهنگ حسن حبیبی اضافه کرد: نخستین جشنواره‌ی ملی «افتخار من» سال ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد و فراخوان چهارمین جشنواره هم سوم خردادماه امسال همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • تشییع و خاکسپاری پیکر ۲۰ شهید دفاع مقدس در ۹ استان‌
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق
  • ورود پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به اهواز
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • یخ؛ جواهر کمیاب!
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد