Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:43:22 GMT

مرز دو غارون برای جابجایی کامیون‌های ایرانی و افغانی

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۱۷۶۳۷

مرز دو غارون برای جابجایی کامیون‌های ایرانی و افغانی

صبح امروز سفیر ایران در افغانستان به همراه هیئتی برای بررسی اقدامات صورت گرفته برای ممانعت ویروس کرونا و تسهیل تجارت و ترانزیت کالا بین ایران و افغانستان از مرز دوغارون بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی جوانمرد قصاب، رایزن بازرگانی ایران درافغانستان که خود نیز سفیر کشورمان را دراین بازدید همراهی می کرد، افزود:  مدیران مرزی با بیان موانع تسهیل تجاری و تردد اتباع طرفین به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با فراگیری کرونا ویروس و قرنطینه مبتلایان احتمالی،   مواردی از قبیل تجهیز مرز به سنسورهای حرارتی برای شناسایی افراد مشکوک و ضدعفونی مکرر کامیون ها و محوطه های مرزی  واستقرار تیم پزشکی اشاره کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور معاون وزیر صمت ورییس سازمان توسعه تجارت  در خصوص موارد مطرح شده در خصوص تسهیل تجارت و جابجایی کالا در بازدید سفیر ایران از دو غارون گفت: طرح فرماندهی و مدیریت یکپارچه مرزی  برای تسهیل تجارت بین دوکشور از نقطه مرزی دوغارون بین منطقه ویژه اقتصادی، گمرک و بازارچه های مرزی یکی از نکات مهم مطرح شده دراین دیدار بود.

جوانمرد قصاب  در ادامه افزود:  رفع مشکلات نقطه صفر مرزی با افغانستان که مشکلاتی را برای حمل ونقل و جابجایی کامیون ها ایجاد کرده است دومین موضوع قابل اهمیت بررسی های امروز بود.

رایزن بازرگانی کشورمان درافغانستان تصریح کرد: ساماندهی سالن های مرزی به صورتی که  سالنهای تجاری روبروی هم قرار گیرند و سالن‌های مسافری نیز به روبروی هم از پیشنهادات جلسات امروز با مقامات مرزی دوغارون بود  تا هم سازماندهی مناسبی صورت گیرد و هم  رفاه حال خدمات گیرندگان مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان گفت: آخرین موضوعی که در جلسات حاشیه ای مرز دوغارون به آن پرداخته شد شبانه روزی شدن خدمات از سوی گمرک برای تسهیل تردد کالاهای صادراتی و کامیون ها از این مرز بود تا میزان تجارت کشور دراین شرایط کاهش پیدا نکند و بارهای دپو شده زودتر از کشور خارج شود. البته کندی بازگشت کامیونهای خالی افغانی به مرزهای ایران هم از دیگر مشکلات مطرح شده بود که بنا شد سفیر ایران درافغانستان از مقامات کابل آنرا پیگیری کند.

بهادر امینیان سفیر ایران  در کابل را در این بازدید محمد صدیقی فر سرکنسول ایران در غرب افغانستان، محمدمهدی جوانمرد قصاب رایزن بازرگانی ایران در افغانستان ومشاور معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه  تجارت همراهی می کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرز دوغارون کروناویروس سفیر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۷۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل

به گزارش تابناک، بنابر  اعلام حسن علی بخشی، سفیر اکردیته جمهوری اسلامی ایران در سیشل، پنج نفر از صیادان بازداشتی بلوچ در  این کشور آفریقایی آزاد شدند.

سفیر ایران در این رابطه ‌گفته است: با پیگیری همه جانبه سفارت، این پنج نفر که سرنشین یک لنچ ماهیگیری بوده‌اند و در دی‌ماه سال گذشته به جرم ورود غیرقانونی به آبهای سیشل دستگیر شدند، آزاد شده و فردا از طریق خطوط شرکت هواپیمایی قطر به میهن اسلامی باز می‌گردند.

 

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • سفر سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در سیشل
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از سیشل
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل
  • شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی + فیلم
  • سفیر ازبکستان: از داروسازان ایرانی استقبال می‌کنیم