Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ورزش و جوانان در تماس با سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی ضمن قدردانی از تلاش تمام دست اندرکاران ستاد مقابله با کرونا در ورزش، حمایت کامل وزارت از مصوبات و برنامه های این ستاد را اعلام کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، نشست ستاد مقابله با کرونا در ورزش در شرایطی مقارن ظهر امروز (دوشنبه) در محل فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شد، که دکتر مسعود سلطانی فر همزمان با برگزاری این نشست طی تماس تلفنی با دکتر مهرزاد خلیلیان، ضمن قدردانی از تلاش های انجام شده، نکاتی را در خصوص نکات بهداشتی در فدراسیون های ورزشی، بازرسی از اماکن ورزشی و هماهنگی با ادارات کل ورزش و جوانان استان ها عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ورزش و جوانان مقابله با بیماری کرونا در ورزش را مهمترین اولویت کنونی کشور و مجموعه ورزش دانست و تصریح کرد که در این راستا تمام برنامه های عملیاتی به صورت دقیق و در اسرع وقت باید انجام شود.

 بر اساس این گزارش، مهمترین مصوبات نشست امروز ستاد مقابله با بیماری کرونا در ورزش چندین مصوبه  داشت که مهمترین آنها به این شرح هستند:

-مشخص شدن همکاران متخصص جهت ارائه خدمات مشاوره به ورزشکاران در خصوص نکات پزشکی و بهداشتی بیماری کرونا با هدف کاهش استرس، ایجاد آرامش و راهنمایی مبتلایان به این بیماری و همچنین راه اندازی یک صفحه اختصاصی در سایت خبری فدراسیون به همین منظور.

- هماهنگی لازم با دستگاه های ذیربط جهت جذب سربازیار بهداشت به منظور نظارت و بازرسی از اماکن ورزشی انجام شود و در این خصوص نشست هماهنگی با دکتر زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران برگزار شود.

-ایجاد هماهنگی دقیق میان رابطان بهداشتی فدراسیون های ورزشی با ستاد مقابله با کرونا در ورزش و همچنین فعالیت منسجم و تمام هیات های استانی پزشکی ورزشی.

-فراهم کردن زمینه برگزاری ویدیو کنفرانس ستاد مقابله با کرونا در ورزش با ادارات کل ورزش و جوانان استان ها و روسای هیات های پزشکی ورزشی سراسر کشور.

-فراهم کردن زمینه کسب امتیاز آموزشی برای دوره آموزشی کرونا ویروس با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا مسعود سلطاني فر فدراسیون پزشکی ورزشی وزیر ورزش و جوانان ستاد مقابله با کرونا در ورزش ورزش و جوانان بیماری کرونا پزشکی ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۷۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی رضایت، رئیس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی، با اشاره به پانل ساماندهی برنامه‌های آموزشی که پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در بیست و پنجمین همایش آموزش پزشکی برگزار شد، از مشارکت نمایندگان بیش از ده دانشگاه در این پانل خبر داد و گفت: در هیات رییسه پانل دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی و دبیر دبیرخانه علوم پایه پزشکی و رئیس کارگروه کار افرینی معاونت حضور داشتند. در این نشست بر اهمیت ساماندهی رشته محل‌ها و برنامه عملیاتی آن تاکید شد.

در این برنامه عملیاتی، سامانه فعال آماری مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی و اجرا می‌شود که در آن تمامی رشته محل‌ها و تعداد دانشجویان، فارغ التحصیلان درج می‌شود تا پروفایلی از وضعیت هر کدام از رشته مقاطع در اختیار قرار گیرد.

وی وضعیت نمودار و شیب رشته‌ها را در طراحی نقشه راه آن موثر خواند و تصریح کرد: پس از بررسی رشته مقاطع و رشته محل ها، بر اساس همفکری دبیرخانه‌ها و نخبگان آن رشته، برای تقویت و ظرفیت سازی در برخی از رشته‌ها تصمیم گیری می‌شود. به عنوان مثال ممکن است در برخی از رشته‌ها که نیاز کشور هستند، اما متقاضی ندارند، راه حل‌هایی برای تشویق متقاضی ایجاد کنیم.

رضایت بر تناسب میان رشته ها، نیاز کشور و تعداد داوطلبین تاکید کرد و افزود: پس از تعیین وضعیت موجود، ممکن است که برای هر کدام از رشته‌ها اقداماتی از جنس تقویت، محدودیت و یا از جنس تعلیق و توقف داشته باشیم.

رئیس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی، سپس به مباحث مطرح شده در پانل در خصوص اهمیت ساماندهی و مامور محور کردن دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: همکاران از دانشگاه‌های مختلفی همچون، همدان، البرز، مشهد، شاهرود، زاهدان، اصفهان و بجنورد و شهید بهشتی و ایران در این نشست مشارکت فعال داشتند و مطالعاتی در زمینه شاخص‌های مربوط به ساماندهی رشته‌های آموزشی را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه در ساماندهی رشته ها، نیاز کشور در اولویت قرار دارد، خاطر نشان کرد: مواردی همچون نگاه بخشی و منطقه‌ای در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد چرا که کشور منابع محدودی دارد و باید بر اساس شاخص‌های انسانی سلامت حرکت کنیم.

رضایت ساماندهی رشته‌ها را اقدامی کارشناسی شده خواند و افزود: هدف از این کار، محدود سازی و حصر رشته‌ها نیست بلکه با کمک دبیرخانه‌ها برای بهبود شرایط اقدام خواهیم کرد. همچنین نگاه ما در بازنگری کاریکولوم‌های درسی به صورت مهارت محوری و نیاز محوری و ماموریت محوری است.

رئیس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی، بر ضرورت دستیابی به الگوی متوازن رشته مناطق و رشته محل ها، از طریق کار کارشناسی تاکید کرد و افزود: با تاکید معاون آموزشی مقرر شده است سامانه ساماندهی بعنوان ابزاری مدیریتی اجرایی شود که بر اساس نیاز در قالب داده‌ها و آمار‌های دقیق در اختیار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور وزیر ورزش در مراسم ترحیم مرحوم اسکویی
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود
  • مهمترین اخبار ۱۶ اردیبهشت/ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی
  • اسبقیان: حواشی بازی پرسپولیس - سپاهان را به صورت جدی پیگیری می کنیم/ کرامت زن مسلمان باید در ورزشگاه ها حفظ شود
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟