Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی طالبان با بیان اینکه عملیات نظامی به زودی آغاز می‌شود، گفت: تا زمانی که 5 هزار زندانی این گروه از زندان آزاد نشوند،‌ در مذاکرات بین‌الافغانی شرکت نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، سخنگوی طالبان در اظهاراتی تاکید کرد تا زمانی که 5 هزار زندانی این گروه از زندان آزاد نشوند،‌ در مذاکرات بین‌الافغانی شرکت نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در گفت‌وگو با رویترز، گفت بر اساس قراردادی که آمریکا و طالبان امضا شده قرار است 5 هزار زندانی این گروه برای گام اول اعتمادسازی از زندان‌های دولت افغانستان آزاد شوند.

وی تاکید کرد در صورت عدم آزادی زندانیان، طالبان در مذاکرات بین‌الافغانی شرکت نخواهد کرد.

این در حالی است که روز گذشته «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد آزادی زندانیان در اختیار دولت آمریکا نبوده و این موضوع در صلاحیت دولت اغانستان این کشور است.

مجاهد افزود: طالبان آماده مذاکرات بین الافغانی است، اما تا زمانی که زندانیان آزاد نشوند،‌ نمایندگان این گروه در این گفت‌وگوها حضور نخواهند یافت.

به گفته وی، اکثر زندانیان طالبان از سوی سربازان آمریکایی بازداشت و در حال حاضر در زندان دولت افغانستان در شرایط نامناسبی نگهداری می‌شوند.

سخنگوی طالبان درباره ادامه جنگ نیز گفت: مردم افغانستان از کاهش خشونت خرسند است، اما این بدان معنا نیست که عملیات نظامی طالبان به سطح قبل از آغاز این طرح برنگردد.

وی در پایان گفت: این احتمال وجود دارد که در یک ساعت آینده یا حتی چندین روز دیگر این عملیات آغاز شود.

این در حالی است که مقامات آمریکا اعلام کردند توافق این کشور با طالبان مشروط بوده و اگر طالبان به تعهدات خود عمل نکند، توافق اجرا نخواهد شد.

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: طالبان امریکا عملیات نظامی مذاکرات بین الافغانی بین الافغانی شرکت سخنگوی طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۷۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی زندانی با پاداش آخر خدمت یک فرهنگی در شهرستان دشتی

آموزگار بازنشسته شهرستان دشتی پاداش آخر خدمت خود را برای آزادی یک جوان زندانی جرایم غیرعمد پرداخت کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتی، همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم صبح امروز مراسم ویژه‌ای در خورموج برگزار و از معلمان، فرهنگیان و بازنشستگان فرهنگی دشتی تجلیل شد.

در این آیین در اقدام کم‌نظیر یکی از آموزگاران بازنشسته پاداش آخر خدمت خود را برای آزادی یک زندانی جوان 22 ساله جرایم غیرعمد در خورموج پرداخت کرد.

در پی این اقدام رئیس اداره زندان شهرستان دشتی با حضور در منزل این معلم نیکوکار و خیرخواه، زهرا آرامش، آموزگار 44 ساله بازنشسته شهرستان دشتی قدردانی شد.

آزادی 137 زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر

بر پایه این گزارش سیدمحتشم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه سال قبل 137 زندانی جرایم غیرعمد در استان با کمک خیرین و نیکوکاران آزاد شدند اظهار داشت: همکاری خیرین و نیکوکاران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با مشارکت دستگاه قضایی و ستاد دیه استان بوشهر ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه اکنون 167 زندانی جرایم غیرعمد مالی منتظر مشارکت خیرین برای آزادی هستند، گفت: حوادث رانندگی و کارگاهی، محکومان مالی، بدهکاران مهریه و نفقه از جمله جرایم غیرعمد محسوب می‌شود که ستاد دیه با مشارکت مردم برای پرداخت بدهی آنها زمینه آزادی این افراد را فراهم می‌کنند.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی هر ماه جشن گل‌ریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در شهرهای مختلف برگزار می‌شود تا با مشارکت خیرین و نیکوکاران زمینه آزادی این زندانیان فراهم شود.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • خیرین برای آزادی زندانیان و «زائر اولی‌ها» اقدام کنند
  • آزادی زندانی با پاداش آخر خدمت یک فرهنگی در شهرستان دشتی
  • وقوع انفجار در شمال شرق افغانستان
  • استان ۲ میلیون نفری هرمزگان فقط ۱۵۶ زندانی دارد
  • اشتغال زندانیان از مهم‌ترین کارهای امنیت‌ساز است
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت