Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجاره ویلا و خانه به مسافران در مازندران با مصوبه شورای تامین و ستاد پیشگیری از شیوع کرونا ممنوع شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، در جلسه عصر امروز شورای تامین و پدافند زیستی در مازندران مصوب شد که اجاره خانه‌های شخصی و ویلا به مسافران تا اطلاع بعدی در استان ممنوع است.

نیروی انتظامی طبق مصوبه شورای تامین و ستاد پیشگیری از شیوع کرونا به صورت جدی پیگری موضوع است و خانه‌ها و ویلا‌های که بدون هماهنگی و دستور شورای تامین اجاره داده شود پلمب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران در این جلسه به برخورد با محتکران در استان تاکید کرد و گفت: حبس 5 تا 20 سال در انتظار محتکران عمده و حبس 2 تا 5 سال در انتظار محتکران جزئی است.

سیدیونس حسینی عالمی با اشاره به اینکه اموال احتکار شده نیز  به نفع دولت توقیف می‌شودف ادامه داد: فعالیت همه تالار‌های پذیرایی ، واحد‌های عمومی و اجتماع‌های مذهبی و غیر مذهبی در استان تا اطلاع بعدی ممنوع است.

وی افزود: دادستان‌های شهر‌های استان موظف هستند با محتکران مواد شوینده ، بهداشتی ، ماسک و هر نوع کالای ضروری مورد نیاز مردم برخورد قانونی کنند.

حسینی عالمی از هزار و 300 بازرسی در این مدت در استان خبر داد و گفت: تاکنون 10 واحد عرضه مواد بهداشتی متخلف در استان پلمب شد.

* برگزاری پویش «من هم در منزل می‌مانم»

استاندار مازندران نیز به برگزاری پویش من هم در منزل می‌مانم اشاره کرد و گفت: با همراهی  همه شهروندان مازندرانی می توانیم 80 درصد از شیوع ویروس کرونا در استان جلوگیری کرد.

احمد حسین زادگان تصریح کرد: با ماندن شهروندان در منزل و رعایت بهداشتی فردی با هزینه مالی و جانی کمتری می‌توانیم این بحران را پشت سر بگذاریم.

*ممنوعیت ملاقات بیماران در بیمارستان‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز گفت: ملاقات بیماران در بیمارستان‌های استان تا اطلاع بعدی ممنوع است.

سیدعباس موسوی افزود: شهروندان حداقل تردد را در مکان‌ها و محیط‌های پرخطر داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه ویروس کرونا در حال انتشار به سراسر دنیا است و براین اساس سازمان بهداشت جهانی میزان خطر را افزایش داده است افزود: با وجود اینکه نباید در این مواقع استرس داشته باشیم ولی باید اقدامات اساسی به سرعت انجام شود.

موسوی با بیان اینکه باید نکات بهداشتی برای عدم مبتلا افراد به بیماری صورت گیرد، گفت: یکی از اقدامات اساسی در کنترل بیماری کاهش ارتباطات است که یکی از آن ها عدم مسافرت مردم به نقاط مختلف کشور می باشد.

وی با تاکید براینکه برخی افراد مبتلا بدون علامت هستند، افزود: این افراد بدون داشتن علایم بیماری به شهرهای مختلف سفر می کنند و به دلیل ناقل بودن به دیگران انتقال می دهند.

*مردم از مسافرت و تردد غیر ضروری خودداری کنند

موسوی به تب سنجی در مبادی ورودی استان اشاره کرد و ادامه داد: پس از تعطیلی مدارس و دانشگاه ها مسافرت به استان افزایش پیدا کرد دانشگاه مازندران به عنوان استان پیشتاز طرح تب سنجی در مبادی ورودی و خروجی انجام شد تا افراد غربالگری شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در صورت تدوام این روند ممکن است افراد مشکوک به محل زندگی برگردانده شوند، گفت: همه هموطنان برای کنترل و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا مسائل بهداشتی را رعایت کنند و از مسافرت و تردد غیر ضروری خودداری کنند تا جلوی گسترش آن را بگیریم.

وی قرنظینه را دارای اصول خاصی دانست و بیان کرد: در حال حاضر قرنطیه  خود خواسته در جامعه انجام شده و افرادی که مبتلا هستند نیز توسط شبکه های بهداشت رصد می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه اولین مورد مبتلا به کرونا در استان مازندران مسافری بود که وارد استان شده بود، گفت: مردم باید با ماندن در خانه و شهر خود ریسک انتقال بیماری را کاهش دهند.

موسوی خواستار ماندن هموطنان در خانه های خود شد و افزود: مسافرت و تردد غیر ضروری سبب افزایش ابتلا به بیماری می شود بنابراین یکی از برنامه های ما کنترل افراد مشکوک و قرنطینه آن ها در خانه است و افرادی که از استان های دیگر نیز به مازندران سفرکردند به خانه های خود بازگردانده می شوند.

وی ادامه داد: برخی افراد سیستم ایمنی قوی دارند و در برابر بیماری کرونا مقاوم هستند ولی این افراد به عنوان ناقل بیمای می توانند آن را به افراد دیگر انتقال دهند که در صورت نداشتن ایمنی کافی بدن منجر به بستری فرد و حتی مرگ می شود.

*کمبود تجهیزات و امکانات برای پیگیری درمانی وجود ندارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر جدی گرفتن موضوع  خودداری مردم  از هر گونه سفر غیر ضروری اظهار کرد: بهتر است شهروندان مازندرانی در خانه بمانند و به اینصورت از ابتلای خود و خانواده به این ویروس  جلوگیری کنند.

وی با تاکید بر این موضوع که همه مردم باید توجه داشته باشند خروج از منزل و هرگونه تردد و رفت و آمد درسطح شهر یا دیدار با اقوام می تواند به گسترش ویروس کرونا کمک کند  اضافه کرد: از تردد در اماکن شلوغ  و رفت و آمد های غیر ضرور و سفر بین شهری و بین استانی پرهیز کرده و لازم است دست‌ها را مرتب بشویند وهنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی نیز از دستکش و ماسک استفاده کنند.

این مسئول با ارائه گزارش اقدامات کنترل و پیشگیری بیماری کرونا به برپایی چادر سلامت در سطح شهرستان های مختلف استان مازندران ، آموزش های چهره به چهره  مردم توسط تیم های بهداشتی و استقرار ایستگاه تب سنجی مسافران در مبادی ورودی استان مازندران  و ضد عفونی تاکسی ها و اتوبوس های شهری در شهرستان های مختلف با هدف جلوگیری از شیوع کرونا اشاره کرد وگفت : همه افراد مشکوک به کرونا در مراکز درمانی پیش بینی شده تحت مداوا و درمان قرار دارند و مشکلی از لحاظ تجهیزات و امکانات برای پیگیری درمانی این مبتلایان در استان مازندران وجود ندارد.
 
موسوی با تاکید بر این موضوع که همه مردم باید توجه داشته باشند خروج از منزل و هرگونه تردد و رفت و آمد درسطح شهر یا دیدار با اقوام می تواند به گسترش ویروس کرونا کمک کند  اضافه کرد: از تردد در اماکن شلوغ  و رفت و آمد های غیر ضرور و سفر بین شهری و بین استانی پرهیز کرده و لازم است دست‌ها را مرتب بشویند وهنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی نیز از دستکش و ماسک استفاده نمایند.

موسوی با تاکید بر اینکه مردم به طور مداوم از ماسک استفاده نکنند مگر اینکه بیمار شده باشند، استفاده مداوم از ماسک را منجر به ایجاد محیطی برای رشد ویروس کرونا عنوان کرد وگفت : برای حفاظت بیشتر هربار دست‌ها را به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویید چرا که آب و صابون از محلول‌های ضدعفونی کننده بهتر است و در صورت استفاده ازدستکش‌، انها را مدام عوض کنید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با توصیه به مردم  مازندران که فعلا از سفرهای غیرضروری تا پایان مهار بحران بیماری کرونا خودداری کنند اظهار کرد: در شرایط تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های سایر استانها ، ما شاهد هجوم بیماری به دیگر شهرهای ایران خواهیم بود در حالی که هر سفر به معنای انتقال ویروس به شهرهایی است که هنوز آلوده نشده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران دانشگاه علوم پزشکی مازندران استان مازندران بیماری کرونا شورای تامین ویروس کرونا رفت و آمد غیر ضروری خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۷۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد

 تورم قیمت مسکن در تهران باعث شده است عده زیادی به سمت شهرهای اطراف کشانده شود. پرند یکی از این مقاصد است که با افتتاح مترو در آن، در صدر انتخاب مهاجران قرار گرفته است.

به گزارش تجارت نیوز، مشاوران املاک فعال در پرند می‌گویند با افتتاح مترو در این منطقه و تفاوت فاحش قیمت آن با تهران هرساله مردم بیشتری به این سو رانده می‌شوند.

رشد قیمت اجاره خانه در پرند

آن‌گونه که به نظر می‌رسد، قیمت در پرند نیز همسو با قیمت ملک در تهران، روندی نسبتاً افزایشی را پشت سر گذاشته است.

یکی از صاحبان بنگاه‌های املاک در شهر جدید پرند دراین‌باره می‌گوید: «با اینکه قیمت اجاره‌ها هنوز کامل مشخص نشده و برای این مساله باید حداقل تا آخر اردیبهشت منتظر بمانیم، اما در همین بازه نیز نسبت به سال گذشته شاهد افزایش قیمت بوده‌ایم.»

او در این خصوص ادامه می‌دهد: «برای مثال آپارتمانی که تا پیش از عید می‌شد با 120 میلیون تومان آن را رهن کامل کرد، حالا حداقل 150 میلیون قیمت دارد.»

بررسی‌های میدانی تجارت‌نیوز نشان می‌دهد واحدهای مسکونی در پردیس نیز افزایشی نسبی پیدا کرده‌اند.

چه عاملی اجاره‌خانه را افزایش داد؟

فعالان بازار مسکن افزایش قیمت اجاره خانه در شرایط فعلی را ناشی از تحولاتی می‌دانند که طی ماه‌های اخیر در نرخ ارز به‌وجود آمده است.

یکی از مشاوران املاک در این زمینه می‌گوید: «قیمت دلار که در سال گذشته مدتی ثابت مانده بود، به‌یکباره افزایشی شد و تا حد زیادی هم رشد کرد. همین مساله باعث شد انتظارات مردم هم روی قیمت‌های بالاتری برود و مالکان قیمت‌ها را بالا ببرند.»

مشاور املاک دیگری در شهر جدید پردیس توضیح می‌دهد: «توقع مالکان خیلی از اجاره‌ها بالا رفته است، ما باید با آنها مذاکره کنیم تا شاید بتوانیم قیمت را به حد منطقی برسانیم.»

قیمت مسکن در پرند

قیمت مسکن نیز در پرند همسو با اجاره‌بها از ابتدای سال، روندی افزایشی را پیموده است. اکنون کف قیمت خرید آپارتمان در این شهر جدید، یک میلیارد و 150 میلیون تومان و سقف آن نیز یک میلیارد و 950 میلیون تومان برآورد می‌شود.

مشاور املاکی که در حوزه معامله ملک در پرند فعالیت می‌کند در این زمینه می‌گوید: «قیمت آپارتمان از ابتدای سال رشدی 50 تا 60 میلیون تومان را پشت سر گذاشته است، اما در این 10 روز گذشته دوباره کاهشی حدود 6 میلیون تومان پیدا کرده و دلیل آن را هم نمی‌دانیم.»

مشاوران املاک و فعالان بازار مسکن این منطقه پیش‌بینی می‌کنند قیمت آپارتمان از انتهای اردیبهشت روندی رو به بالا را در پیش خواهد گرفت.

کارشناسان می‌گویند چشم‌انداز افزایشی تورم و افزایش انتظارات ناشی از این دیدگاه‌ها در آینده به رشد قیمت مسکن در مناطق مختلف نیز دامن خواهد زد و پرند نیز از این قاعده مستثنی نیست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اخطار به صاحبان خانه های خالی برای پرداخت مالیات
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • با یک کلیک به هر جا که می خواهید سفر کنید
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • هشدار به مسافران شمال؛ این جاده ۳ روز مسدود است