Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-08@13:56:09 GMT

شناسایی بیش از ۱۵۰ استارتاپ فعال در عرصه حمل‌ونقل

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۱۷۹۷۹

شناسایی بیش از ۱۵۰ استارتاپ فعال در عرصه حمل‌ونقل

تین نیوز

مدیرکل دفتر ارزیابی اقتصادی و مدیریت بهره‌وری وزارت راه و شهرسازی از شناسایی ۱۵۰ استارتاپ فعال در عرصه حمل‌ونقل خبر داد و گفت: در تارنمای وزارت راه و شهرسازی بستری برای ارتباط صاحبان ایده و شتاب دهنده‌ها فراهم شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن صادقی با اشاره به راه‌اندازی بخش ساماندهی استارتاپ‌ها در وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: در تارنمای وزارت راه و شهرسازی به نشانی mrud.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ir/startup برای صاحبان ایده و شتاب دهنده‌ها بستری فراهم شده است تا علاوه بر معرفی خود، ایده هایشان را مطرح و همچنین خواسته‌ها و دغدغه های حوزه مربوطه را اعلام کنند.

وی افزود: در این بستر تلاش می‌شود صاحبان ایده با علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در حوزه استارتاپ آشنا شوند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری یکی از بسترهایی لازم  برای این اقدام را دسترسی آزاد به داده‌ها و اطلاعات عنوان کرد و گفت:  خوشبختانه در این حوزه مساله‌‌ای با عنوان داده‌های محرمانه وجود ندارد و در صورت امکان می‌توان با راه‌اندازی کمیته‌ای در وزارت راه و شهرسازی، محرمانه و غیر محرمانه بودن داده‌ها را تمییز داد. در این صورت ایده پردازان از امکان استفاده از داده‌های آزاد برخوردار می‌شوند.

صادقی با اشاره به اهمیت ارزش‌گذاری داده‌ها بیان داشت: با انجام چنین اقدامی، سطح ایده‌های اشخاص حقیقی و حقوقی قابل شناسایی و‌ برنامه‌ریزی خواهد بود.

وی از شناسایی بیش از ۱۵۰ استارتاپ فعال در حوزه‌های مختلف حمل و نقل خبر داد و گفت: به رغم  اینکه در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای عده‌ای در تلاش جهت کسب مجوز هستند اما در بخش دریایی و ریلی این مساله از نسبت کمتری برخوردار است.

مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری وزارت راه و شهرسازی بر ضرورت مطالعه و ارزیابی عملکرد استارتاپ‌های حمل‌و‌نقلی در سایر نقاط جهان تاکید کرد و گفت:‌ اینکه چند شرکت استارتاپی با ارائه خدمات مشابه اقدام به ارائه خدمات حمل‌ونقل مسافر کند یا خیر، نکته‌ای است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

صادقی افزود: در بخش حمل‌ونقل بار نیز اینکه به مثلت صادرکننده بارنامه، صاحب بار و صاحب ناوگان، ‌یک ضلع چهارمی به عنوان استارتاپ اضافه شود نیز کار را سخت تر می‌کند. لذا اینطور به نظر می‌رسد باید مطالعات و عملکرد کشورهای دیگر بر روی این مباحث مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد:‌ یکی از درخواست‌های معمول بسیاری از استارتاپ‌های حمل‌ونقل جاده‌ای، صدور بارنامه است که در حال حاضر دارای مغایرت‌هایی با قوانین کشور است. اما سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصمیم دارد مجوز تاسیس شرکت حمل‌ونقل هوشمند را ارائه کند که یکی از شرایط آن تاسیس استارتاپ توسط  شرکت حمل‌ونقل هوشمند یا واگذاری۲۰ درصد سهام شرکت خود به یک استارتاپ فعال حوزه حمل‌‌ونقل است. علاوه بر این، بخش مسافری نیز از دیگر حوزه‌های حمل‌و‌نقل جاده‌ای است که بسیاری از شرکت‌ها درصدد بهره‌مندی از ظرفیت استارت آپی در آن هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی استارتاپ فعال نقل جاده ای حمل و نقل حمل ونقل داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۷۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در گذشت خبرنگار باسابقه صداوسیما

حسین تبریزی، خبرنگار پیشکسوت صداوسیما و فعال حوزه شهری صبح امروز (۱۹ اردیبهشت ماه) درگذشت.

به گزارش ایسنا، حسین تبریزی خبرنگار پیشکسوت سازمان صداوسیما و فعال حوزه شهری صبح چهارشنبه ـ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ـ پس از طی یک دوره بیماری درگذشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور فعال معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت در نمایشگاه بیست‌وهشتم نفت
  • در گذشت خبرنگار باسابقه صداوسیما
  • واگذاری ۷۲۵۶ واحد مسکونی و قطعه زمین به متقاضیان قمی
  • کاهش وابستگی شهرداری قم به محصولات غیر بومی با همکاری استارتاپ‌ها
  • معاونان وزیر راه و شهرسازی به مشکلات مردم قم رسیدگی می کنند
  • عرصه مناسبی برای دفع پسماند در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد
  • ضرورت جهش نوین نشریات دانشجویی در جهت حل مساله دانشگاه‌ها
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن در دولت سیزدهم ساخته شده است
  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح