Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه آمار فوتی‌های استان مرکزی در اثر کروناویروس به ۷ نفر رسید گفت: مدارس استان تا پایان هفته تعطیل هستند. ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدمحمدجمالیان ظهر امروز در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی با اشاره به آخرین تصمیمات در حوزه مقابله با کروناویروس اظهار داشت: براساس آخرین تصمیمات تعطیلی مدارس تا آخر هفته ادامه دارد و ساعت کار ادارات 8 تا 12 شد به جز مجموعه‌هایی که وظیفه خدمت‌رسان را دارند که روند فعالیت آنها باید براساس تصمیم مدیریت باشد و خدمات عمومی به هیچ وجه نباید قطع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در رابطه با کارمندانی که فرزندان زیر 10 سال دارند، گروه‌های پر خطر هستند علاوه بر توصیه‌ای که پیش‌تر درخصوص دورکاری شده بود به مدیران اجازه داده شد که با این افراد تا حدی که کار دچار اخلال نشود همکاری را برای مرخصی‌های استعلاجی داشته باشند.

دستفروشان استان مرکزی ساماندهی می‌شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تصریح کرد: ساماندهی دستفروشان از دیگر مباحث بود که با توجه به اینکه در ایام پایانی سال قرار داریم و ازدحام جمعیت می‌تواند ریسک بسیار بزرگی را داشته باشد، توصیه شد که محل این دستفروشان ساماندهی شود، از مردم تقاضا داریم که به جد از حضور در چنین محل‌هایی خودداری کنند.

سوخت‌گیری توسط مسئولان جایگاه‌های سوخت‌گیری مورد توجه باشد

جمالیان بیان کرد: همچنین توصیه می‌شود که دقت داشته باشند که حدالامکان هنگام سوخت‌گیری دست آنها با نازل تماس نداشته باشد، سی ان جی و بنزین باید به گونه‌ای در جایگاه‌های سوخت‌گیری تعبیه شود که خود مسئولان این جایگاه‌ها سوخت‌گیری را انجام دهند تا مردم با نازل‌ها در تماس نباشند اگر امکانات نیروی انسانی نبود باید ضدعفونی شوند و دست‌کش را به طور حتم دراختیار شهروندان قرار دهند.

ماموریت‌های اداری به استان‌های درگیر لغو شود

وی ادامه داد: بحث بعدی در رابطه با تردد همکاران اداری بود که بین شهرستان‌ها در تردد هستند، شرایطی را برای مدیران فرآهم کردیم که اگر کمبود نیروی انسانی نداشته باشند بتوانند در شهر مقیم خود باشند و ماموریت‌ها به استان‌های درگیر لغو شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: اکثر جلسات به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شود و حدالامکان به جز موارد نظارتی مانند نظارت دانشگاه علوم پزشکی مابقی ماموریت‌های اداری حذف شود.

تهیه و توزیع بسته‌های آموزشی ویژه آرایشگاه‌ها

جمالیان افزود: بحث بعدی برنامه آرایشی برای آرایشگران است و توصیه اکید به ویژه برای بانوان این است که درحال حاضر از حضور در این اماکن خودداری کنند اما با توجه به اینکه باید نکات بهداشتی رعایت شود قرار شد بسته‌های آموزشی ویژه در این رابطه تهیه شود و دراختیار مردم و صنوف قرار گیرد.

سپاه نینوای گلستان برای مقابله با کرونا « قرارگاه شفا» تشکیل دادمبتلایان کرونا در آذربایجان غربی به 5 نفر افزایش یافتسپاه استان گیلان آماده همکاری همه‌جانبه با دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با کرونا است

مقرر شد بهزیستی برای کادر درمانی دانشگاه یکی از مهد کودک‌ها را باز کند

وی تصریح کرد: بحث دیگر مهدکودک‌ها هستند که با توجه به اینکه برای کادر درمان ما مشکل ایجاد کرده بود، مقرر شد بهزیستی برای کادر درمانی دانشگاه یکی از مهد کودک‌ها را باز کند که پرستاران و پزشکان ما دچار مشکل نشوند.

از میزان حضور شهروندان در نظام مهندسی، شهرداری و دادگاه‌ها کاسته شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیان کرد: قرار شد راهکارهایی را برای کاهش ازدحام در شهرداری، نظام مهندسی و دادگستری طراحی کنیم، خوشبختانه راهکارهایی وجود دارد برای نمونه برای تخفیف عوارض که تا آخر فروردین‌ماه مهلت دارد، شورای شهر تصویب کند که زمان آن بیشتر شود تا از میزان حضور شهروندان در نظام مهندسی، شهرداری و دادگاه‌ها کاسته شود.

کادر درمان را به لحاظ اقلام بهداشتی و ضدعفونی روزانه شارژ می‌کنیم

جمالیان ادامه داد: در بیمارستان‌ها به لحاظ اقلام بهداشتی و ضدعفونی کادر درمان را به صورت روزانه شارژ می‌کنیم چون خود ما هم اقلام را روزانه دریافت می‌کنیم، خوشبختانه کادر درمان مشکلی ندارند، در مورد الکل از روز گذشته در شهرستان‌ها و از امروز در کل استان و اراک روزانه 10 کارتن در داروخانه‌های شبانه روزی و 5 کارتن در داروخانه‌های روزانه توزیع انجام می‌شود.

الکل و مواد ضدعفونی‌کننده از طریق داروخانه‌های خصوصی دراختیار مردم قرار می‌گیرد/مردم هجوم نیاورند

وی عنوان کرد: از مردم تقاضا داریم امروز و فردا برای خرید هجوم نیاورند، اجازه بدهند به همه مردم برسد، روزانه این شارژ انجام می‌شود و از طریق داروخانه‌های خصوصی الکل و مواد ضدعفونی‌کننده دراختیار مردم قرار می‌گیرد.

تمهیدات جلوگیری از بازارسیاه تشکیل شده در بحث ماسک و ژل ضدعفونی اندیشیده شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی افزود: در مورد ماسک و ژلِ دست هم تمهیداتی اندیشیده شده که ان‌شاءالله تا آخر هفته بتوانیم از طریق شرکت‌های دارویی مجددا در داروخانه‌های خصوصی توزیع کنیم تا از بازارسیاهی که متاسفانه ایجادشده و یک‌سری افراد سودجویی کردند جلوگیری شود و در دسترس مردم قرار گیرد.

به هیچ وجه غذا در داخل رستوران‌ها و فست‌فودها میل نشود

جمالیان تصریح کرد: توصیه‌ شد مردم به هیچ وجه در رستوران‌ها غذای خود را سرو نکنند و اگر هم به هر دلیلی قرار است غذا از بیرون تهیه شود در داخل منزل میل کنند اما باز هم توصیه می‌شود به هیچ وجه غذا در داخل رستوران‌ها و فست‌فودها میل نشود، توصیه اصلی پرهیز استفاده از فست‌فودها به ویژه در این مقطع که سیستم ایمنی بدن نیازمند تغذیه سالم بوده، است.

یک فرد مبتلا به کرونا ویروس می‌تواند 11 فرد را در یک ساعت مبتلا کند

وی با اشاره به نقش مردم در کنترل این وضعیت گفت: اصل موضوع با مردم است، جلوگیری از حضور در تمامی اماکنی که ازدحام جمعیت دارد، از روز نخست گفتیم که نگرانی ما از انتشار این ویروس است، یک فرد مبتلا می‌تواند 11 فرد را در یک ساعت مبتلا کند، اگر مردم در نقاط پرازدحام حضور پیدا نکنند و در منزل بمانند بهترین کمک را به ما می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیان کرد: این هفته بحرانی را هم پشت سر می‌گذاریم و ان‌شاءالله به مرحله پلتو شیوع این ویروس می‌رسیم و چند هفته‌ای در رنج ثابت را می‌گذارنیم و به سمت کاهش سرعت انتشار این ویروس می‌رسیم.

بیشترین نگرانی درخصوص ساوه و دلیجان با توجه به نزدیکی به قم و تهران است

جمالیان با اشاره به مبتلایان در استان ادامه داد: تا ظهر دیروز 67 مورد مبتلا در استان داشتیم که به تفکیک 22 نفر در اراک، 13 نفر در ساوه، 10 نفر در دلیجان اصلی‌ترین موارد هستند، بیشترین نگرانی درخصوص ساوه و دلیجان با توجه به نزدیکی به قم و تهران و مراودات بسیار آنها است.

وی عنوان کرد: از صنعت‌گران تقاضا داریم که اگر کارگرانی را دارند که از قم رفت و آمد می‌کنند آنها را درحال حاضر از حضور در کارخانجات منع کنند و مردم هم نکات حفاظت فردی را به جد در این دو شهرستان رعایت کنند.

راه‌اندازی بازرسی زیستی در برخی شهرستان‌ها/گندزذایی کامل اراک از ساعت 22 امشب

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی افزود: بازرسی زیستی را راه‌اندازی کردیم و در شهرستان، ساوه، دلیجان، آشتیان و خنداب راه‌اندازی شده، امشب از ساعت 22 شهر اراک به طور کامل گندزدایی می‌شود، ساوه انجام شده و دلیجان هم انجام می‌شود، این گندزدایی به معنای کنترل موقت بوده و به این معنا نیست که مردم با خیال راحت از فردا در ااکن حضور پیدا کنند.

جمالیان با اشاره به تعداد فوتی‌های استان در اثر کروناویروس گفت: تعداد فوتی‌ها در استان 7 مورد شامل 3 مورد در ساوه، 3 مورد در دلیجان و یک مورد در اراک می‌شود.

انتهای پیام/712

R7980/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی کادر درمان ماموریت ها هیچ وجه سوخت گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۸۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد هاشمی رفسنجانی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، درباره اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخاب مجلس گفت: مجلس دو وظیفه مهم دارد یکی قانونگذاری و دیگری نظارت بر اجرای قانون است.

وی در گفتگو با ایرنا افزود: اکنون بسیاری از مشکلاتی که در کشور بخصوص در حوزه فساد به وجود می‌آید به دلیل عدم نظارت بر اجرای قانون است چراکه اگر نظارتی وجود داشت اینقدر فساد نبود. مشکلات کوچک و بزرگی که در حال حاضر در کشور وجود دارد اگر نیاز به قانون مناسب دارند، این قوانین باید تصویب شوند.

این فعال سیاسی نقش مجلس در اداره کشور را نقش بسیار بزرگ و بااهمیتی توصیف و خاطرنشان کرد: از این جهت اگر نمایندگان مجلس کسانی باشند که دانش و تعهد و نظارت بر اجرا داشته و کارآمد باشند و قوانین خوب تصویب کنند وضعیت کشور و مردم بهتر از این خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: بنابراین به لحاظ تحلیلی بسیار مهم است که مردم با توجه به شرایطی که دارند نمایندگانی را انتخاب کنند که آنها را به‌ خوبی می‌شناسند و مطمئن هستند که در جهت رسیدگی به حل مشکلات مردم حرکت می‌کنند، قوانین مناسب تصویب و بر آن قوانین نظارت می‌کنند.

دغدغه مجلس آینده حل مشکلات و چالش‌های کشور باشد

وی تصریح کرد: مشارکت و حضور پرشور مردم ‍پای صندوق‌های رای از این جهت مهم است که مجلسی روی کار بیاید که هم دغدغه و شرایط مردم را مدنظر قرار دهد و هم برای رفع گرفتارهای‌ مردم تلاش کند و از طرفی نظارت بر اجرای قوانین هم داشته باشد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903314

دیگر خبرها

  • بهترین اتوماسیون اداری برای دانشگاه های علوم پزشکی چیست؟
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد
  • جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • فیلم| ساماندهی عرصه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد
  • استقرار نخستین موتور هواپیما در دانشگاه حکیم سبزواری
  • کارگروه تخصصی برای ساماندهی شبکه مهندسی پوشاک دانشگاه تشکیل می‌شود