Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:12:14 GMT

بی خانمانی هزاران غیرنظامی یمنی در استان الجوف

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۱۸۴۸۱

بی خانمانی هزاران غیرنظامی یمنی در استان الجوف

دفتر سازمان ملل در یمن در صفحه متعلق به این سازمان در توئیتر نوشت که طبق گزارش های اولیه، در طول ۲۴ ساعت گذشته هزاران غیرنظامی یمنی در اثر درگیری های شدید در استان الجوف خانه خود را ترک کردند.

این سازمان از طرف های درگیر در یمن خواست که طبق قوانین بین المللی به تعهدات خود در حفظ جان غیرنظامیان پایبند باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دو روز گذشته موفق شدند شهر «الحزم» مرکز استان راهبردی الجوف را به کنترل خود درآورند.

اخبار منتشره حاکی از آن است که عربستان طی روزهای گذشته دهها خودروی نظامی جدید به استان الجوف  فرستاده تا شاید تغییری در مسیر نبرد در آنجا به نفع نیروهای متحد خود ایجاد کند اما در ممانعت از پیشروی ارتش و انصارالله یمن به سمت شهر الحزم شکست خورد و این شهر از سه جهت محاصره شده و در آستانه سقوط است.

 این دومین عقب نشینی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان در یک ماه گذشته است. ارتش و کمیته های مردمی یمن  در اواخر ژانویه موفق شده بودند کنترل تمام منطقه نهم در شرق صنعا را به دست گیرند.

بسیاری از فرماندهان محلی و وابستگان سعودی در روزهای گذشته از سقوط مراکز استان‌های الجوف و مآرب به شدت ابراز نگرانی کرده بودند که منجر به برکناری عبدالله سالم النخعی فرمانده کل نیروهای تحت امر عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، شد. 

تحلیلگران نظامی بر این باورند که در صورت سقوط استان‌های مارب و الجوف به دست ارتش و کمیته های مردمی یمن، آنها کنترل مهمترین قسمت‌هایی که اکنون در اختیار نیروهای منصور هادی است را به دست خواهند گرفت. 

برچسب‌ها سازمان ملل متحد منصورهادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد منصورهادی یمن یمن یمن عربستان یمن عربستان یمن یمن یمن سازمان ملل متحد منصورهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۸۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تپه‌های باستانی قم میراث‌دار گنجینه تاریخ هزاران ساله

شهر قم یکی از شهر‌های تاریخی و قدیمی کشور محسوب می‌شود که آثار تاریخی بسیاری ازجمله تپه‌های باستانی در این شهر وجود دارد که در ادامه به معرفی برخی از این تپه‌ها خواهیم پرداخت.

معمولا در تپه‌های باستانی آثار و نشانه‌هایی از استقرار انسان‌ها، وجود معابد، آتشکده‌ها، گورستان‌ها و بنا‌های عظیم قابل مشاهده است که کاوش در این تپه‌ها می‌تواند به روشن شدن سؤالات مختلف درباره نحوه زندگی، آداب و رسوم، روابط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و همچنین پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیکی جوامع گذشته کمک کند.

همچنین تپه‌های باستانی به عنوان جاذبه‌های گردشگری می‌توانند نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی منطقه داشته باشند که البته باتوجه به اینکه تپه‌های باستانی یک میراث گران‌بها و غیرقابل جایگزین هستند باید در حفظ و حراست آنها کوشید چراکه تخریب و غارت این تپه‌ها به منزله از دست رفتن بخشی از تاریخ و فرهنگ است.

گفتنی است، در شهری با پیشینه قم تپه‌های بسیاری وجود دارد که تنها سه مورد از آنها کاوش شده‌اند که شامل: 
تپه قلی درویش

این تپه با قدمت هفت هزار ساله، یکی از مهم‌ترین تپه‌های باستانی ایران است، کاوش‌های انجام شده در این تپه نشان‌دهنده وجود یک شهر باستانی با معماری پیشرفته و روابط اجتماعی و اقتصادی پیچیده است.

قره تپه قمرود 


این تپه که در حاشیه رودخانه قمرود واقع شده، قدمتی حدود ۵ هزار ساله دارد، کاوش‌های این تپه نشان‌دهنده وجود یک محوطه باستانی با کاربری مسکونی و صنعتی است.

تپه صرم 


این تپه در نزدیکی شهر قم واقع شده و قدمتی حدود چهار هزار ساله دارد، کاوش‌های این تپه نشان‌دهنده وجود یک محوطه باستانی با کاربری مذهبی و آیینی است.

تپه‌های کاوش نشده قم نیز شامل آق تپه قشلاق، آق‌تپه البرز، تپه البرز یک، تپه امامزاده طیب و طاهر، تپه امامزاده علمدار کیاب، تپه امامزاده نواران، تپه در قلعه (دروازه قلعه)، تپه دژ کهنه (تیزه کهنه)، تپه قلعه جننی، تپه قلعه چم لاواردار، تپه قلعه خورآباد، تپه قلعه مبارک‌آباد، تپه کفتر خون قزقون به سر، تپه کمر بلبل، تپه گبری حسین‌آباد میش‌مست، تپه گبری روستای قاضی پائین، تپه گردالی و محوطه گورستان، تپه مزرعه کهک، تپه میشل، تپه قلعه وشنوه، قره تپه شاهجرد، قلعه تپه النگ، قلعه تپه طغرود و مجموعه تپه‌های امامزاده سکینه خاتون هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • زخمی‌شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • شهادت ۲ لبنانی در حملات رژیم صهیونیستی
  • متلاشی شدن چند تیم تروریستی در استان کرمان طی سال گذشته
  • تپه‌های باستانی قم میراث‌دار گنجینه تاریخ هزاران ساله
  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)
  • حماس از مواضع شجاعانه یمنی‌ها در حمایت از فلسطین قدردانی کرد