Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@12:02:26 GMT

ایران من قوی بمان/ کرونا از وحشت تا واقعیت

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۱۸۴۸۷

ایران من قوی بمان/ کرونا از وحشت تا واقعیت

این روزها خبر ویروس کرونا به سر خط همه خبرها تبدیل شده است و در آستانه بهار که همه برای عیدی نو آماده می شوند؛ وجود این ویروس نگرانی ها را افزایش داده و وحشت را به آحاد مردم تزریق کرده است.

خبرگزاری شبستان- مازندران؛ « کرونا ویروس» ویروسی ظاهرا ناشناخته با احتمال کشندگی کم اما با سرعت انتشار بسیار بالا که از شهر ووهان چین آغاز شد و امروز به نوعی در همه جهان فراگیر شده است و ایران ما هم از این ویروس در امان نمانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرعت بالای انتشار این ویروس که طبق گفته کارشناسان پزشکی کشندگی آن یک سوم آنفلوآنزای اچ وان ان وان است، موجی از وحشت و نگرانی را در میان خانواده های ایرانی ایجاد کرده است؛ بیماری که اگر به درستی برای مردم بیان شود؛ واقعیت ها گفته شود و نکات بهداشت فردی و اجتماعی رعایت شود؛ وحشتی نخواهد داشت.

 

اگر چه تا زمان مخابره این خبر تا کنون ۶۶ نفر در ایران براثر این بیماری کرونا ویروس جان خود را از دست داده اند؛  اما می توان با رعایت نکات بهداشتی قوی ماند؛ ایران من باید قوی بماند چرا که روزهای سخت تر و پر مشقت تری را پشت سر گذاشته است.

 

براساس آنچه توسط دکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اعلام شده است، تاکنون ۴۶ مورد  کرونا مثبت در مازندران اعلام شده است که تعداد افراد مشکوک به ابتلا به کرونا در استان ۳۵۰ نفر است که ۱۳۰ نفر در مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل و بقیه در مراکز درمانی زیر مجموعه داتنشگاه علوم پزشکی مازندران (ساری) بستری قرار دارند.

حفظ آرامش و دوری از استرس؛ گامی مهم برای عبور از کرونا

همچنان که می دانیم، کرونا ویروس به جنگ رسانه ای هم شهرت دارد و این روزها با وجود « کرونا ویروس» جامعه به جای تب و تاب بوی خوش بهار در تب و تاب مقابله با کروناست و همه تلاش دارند تا به مقابله جدی با این ویروس ناخوانده پرداخته و بهاری نو را آغاز کنند و مهمترین مساله در این بحران و جنگ رسانه ای، حفظ آرامش، دوری از استرس و رهایی از ترس کاذب است.

 

ایران روزهای پر خطری را در طول سال های مختلف تجربه کرده است؛ مردم ما دوران سخت و پر مشقت 8 سال دفاع مقدس و جنگ نابرابر با کشورهای دیگر که کمر هر کشوری را خم خواهد کرد؛ تجربه کرده اند؛ دوران خشکسالی و بحران آب، اخبار تلخ و غم انگیز سیل و زلزله و در همین ماه های اخیر هم شهادت سردار سیلمانی، شهدای حادثه هواپیمایی اکراین و خبرهای سیاسی مربوط به برگزاری انتخابات، همه و همه مشکلات ریز و درشتی بود که از آن به سلامت عبور کرده ایم و روی پای خود ایستاده ایم و اکنون هم از ویروس کرونا عبور خواهیم کرد.

 

ما با همت، همکاری و حفظ روحیه بالای خود، کرونا را شکست خواهیم داد تا همچنان کشوری قدرتمند در جهان باشیم.

 

این روزها شاهد همبستگی در نقاط مختلف شهری و روستایی هستیم و مسئولان مردم با همت و تلاش بیشتری برای رهایی از این ویروس تلاش دارند  و در این بین اطلاع رسانی درست و اگاهانه مهمترین گام برای عبور از این استرس و ترس است و باید ضمن حفظ این اتحاد با آگاهی رسانی مناسب به جنگ با کرونا برویم.

کرونا را شکست می‌دهیم به شرطی که ترس کاذب نداشته باشیم

« محمد تقی صالح طبری» اظهار کرد: استرس در زمان فعلی، سمی برای فرد است که ایمنی بدن را کاهش می‌دهد و باید از آن دوری کرد.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر با اعلام اینکه حفظ آرامش و رعایت نکات بهداشتی گامی مهم برای مقابله با کروناست؛ به خبرنگار شبستان گفت: همچنان که بارها اعلام کرده ایم؛ 80 درصد افراد با دارا بودن علائم خفیف کرونا بهبود خواهند یافت و جای نگرانی نیست.

 

وی افزود: کرونا را شکست می‌دهیم به شرطی که ترس کاذب نداشته باشیم؛ لذا باید از ترس و استرس دور باشیم و با رعایت نکات بهداشت فردی و اجتماعی، سلامت را برای خود و خانواده به ارمغان بیاوریم.

 

صالح طبری با بیان اینکه  کشندگی کرونا ویروس، یک سوم آنفلوآنزای اچ وان ان وان است؛ یادآور شد: هیچ نگرانی در این مورد وجود ندارد و واقعیت این است که این بیماری کشندگی کمتری نسبت به آنفولونزا دارد؛ اما این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته است و به راحتی نمی توان متوجه ابتلا به این ویروس شد و تا زمانی که تب و یا علائمی همچون سردرد و گلودرد و... نباشد؛ فرد متوجه بیماری نمی شود و لذا باید با رعایت نکات بهداشتی از این بیماری دور شد.

کنترل کرونا ویروس، نیازمند همراهی و همکاری همگانی

« نرگس ستونه»  هم با اعلام اینکه؛ نباید از کرونا ویروس بترسیم و باید راه های مقابله با این ویروس به جامعه آموزش داده شود؛ به خبرنگار شبستان گفت: کنترل کرونا ویروس نیازمند همراهی و همکاری همگانی است و مقابله با آن در گرو اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع و رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه است.

 

این متخصص داخلی افزود: همچنان محلول آب و وایتکس مهمترین ضدعفونی کننده است و اگر شستن دست ها با آب و صابون و ضدعفونی کردن سطوح رعایت شود؛ هیچ نگرانی وجود ندارد.

 

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی و با توجه به نزدیک شدن به عید نوروز، دید و بازدیدها و مسافرت ها؛ مهمترین نگرانی برای افراد جامعه است که باید به حداقل برسد.

 

امروز همه جامعه علیه بیماری کرونا بسیج شده اند و از بسیج مردمی برای تامین و بسته بندی مایحتاج زندگی مناطق محروم گرفته تا تهیه ماسک دست ساز تا ضد عفونی کردن خودروها و معابر در شهرها و روستا بیانگر روح همبستگی در بین مردم ایران زمین است و با این اتحاد ایران همواره قوی خواهد ماند.

 

در کنار همه تلاش‌هایی که برای پیشگیری از کرونا انجام می شود نمی توان به راحتی از تلاش و همت والای پزشکان، پرستاران و کادر درمانی که در خط مقدم جبهه مقابله با کرونا ویروس قرار دارند؛ به راحتی گذشت.

 

امروز باید همه ما تمام قد برای این شیرزنان و شیرمردان جامعه بایستیم و با خسته نباشید جانانه ؛ امیدی برای ادامه راهشان باشیم.

 

به گزارش شبستان، اکنون که در حال گذر از روزهای سخت، ناهنجار و آشفته بازارکرونا هستیم؛ باید تنها و تنها به قوی ماندن فکر کرد و دیگر هیچ.

 

بارها خوانده و شنیده ایم که « قوی بمان چون همه چیز بهتر خواهد شد ! ممکن است امروز هوا طوفانی باشد ، اما تا ابد که باران نخواهد بارید»؛ اکنون هم زمان قوی بودن و قوی ماندن است تا با عبور از این بحران به ساحل آرامش برسیم.

پایان پیام/175

منبع: شبستان

کلیدواژه: مازندران رعایت نکات بهداشتی کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۸۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت/ هیچ تصویری از پیروزی در شهر رفح نیست

تحلیلگران صهیونیست به اوضاع آشفته «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اشاره و از وحشت وی از صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین المللی کیفری خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از رأی الیوم، بن کاسبیت تحلیلگر کهنه کار صهیونیست با اشاره به تداوم جنگ افروزی نتانیاهو و اصرار بر حمله به رفح در مقاله‌ای در رسانه صهیونیستی معاریو نوشت: «هیچ تصویری از پیروزی در شهر رفح نیست و نتانیاهو از شدت وحشت فلج شده و قادر به اتخاذ یک تصمیم مهم نیست. علت هراس و وحشت او نیز نگرانی شدید از صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی کیفری است.»

این تحلیلگر صهیونیست افزود: نتانیاهو مدتی است که باری بر روی دوش اسرائیل است و باید کنار رود. تنها موضوعی که نتانیاهو را به سمت دیوانگی و حمله به رفح سوق می‌دهد، حکم بازداشتی است که دادگاه بین‌المللی لاهه تهدید به صدور آن علیه او می‌کند.

وی به نقل از دو منبع عالی رتبه که یکی از آنها صهیونیست نیست، ادامه داد: نتانیاهو در جریان گفت‌وگوی تلفنی اخیر خود با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، او را تهدید کرده که اگر مانع از صدور حکم بازداشت بین‌المللی علیه او نشود، از مذاکرات مربوط به آتش بس دست خواهد کشید و به رفح؛ با یک میلیون آواره یا بدون آن، حمله خواهد کرد.

کاسبیت افزود: نتانیاهو طبق گفته افراد نزدیک به او هفتاد تا هشتاد درصد از وقت و انرژی خود را بر صدور حکم بازداشت بین‌المللی خود و مقامات صهیونیست متمرکز کرده است.

وی تاکید کرد: حکم بازداشت سرنوشت شخصی نتانیاهو است. وی نمی‌تواند زندگی بدون سفرهای لذت بخش به خارج را تصور کند.

شایهار تزوی دیگر تحلیلگر صهیونیست نیز در معاریو نوشت: اسرائیل انتظار تحولاتی را در جبهه‌های همزمان می‌کشد و طی روزها یا هفته‌های آتی ممکن است که به مرحله حساسی برسد که در جایگاه آن در سال‌های آتی تأثیرگذار است.

وی افزود: بحث درباره بازگرداندن اسرا، تشدید جنگ با حزب الله در شمال و نیز عادی سازی روابط با عربستان مطرح است. همه اینها در حالی است که خطر صدور حکم بازداشت از سوی دادگاه لاهه علیه مسئولان بارز اسرائیل وجود دارد. در وهله نخست به نظر می‌رسد که این تحولات از هم جدا هستند اما همه به یکدیگر مربوط هستند و هر تحولی بر دیگری به شکل مستقیم و دراماتیک تأثیر می‌گذارد.

کد خبر 751010

دیگر خبرها

  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت/ هیچ تصویری از پیروزی در شهر رفح نیست
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • وحشت روزنامه دولت از برملاشدن ناتوانی‌های اقتصادی دولت سیزدهم
  • فولاد - تراکتور؛ بجنگ و در لیگ برتر بمان! | پیش بازی
  • شعار هواداران رئال مادرید پس از قهرمانی در لالیگا: لاپورتا بمان، ژاوی بمان!
  • ایران جوان بمان (جمعیت) در البرز معرفی می شود
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • وحشت مردم روستاهای شهرستان بدره از ورود سیلاب