Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: از ۴۵ نمونه آزمایشی ارسال شده به آزمایشگاه نتایج آزمایش ۳۵ نمونه مشکوک به کرونا منفی اعلام شد. ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، قدرت اخوان اکبری عصر امروز در جلسه ستاد بحران استان اردبیل اظهار داشت: از 45 نمونه آزمایشی ارسال شده به آزمایشگاه، 10 مورد مثبت و 35 نمونه منفی اعلام شده و جواب آزمایش دیگر نمونه‌های ارسالی در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم‌اکنون 85 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تعداد معدودی از بیماران در بخش ویژه تحت مراقبت قرار دارند اما عمده افراد مبتلا و مشکوک به کرونا از وضعیت بالینی مناسبی برخوردارند.

اردبیل|ضرورت پرهیز از خرید فله‌ای اقلام بهداشتی؛ با کم‌فروشی داروخانه‌ها و احتکار دلالان چه کنیم؟تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در اردبیل افزایش پیدا نکرده استخط تولید ماسک n95 در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شو

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: در روزهای آتی تعداد مبتلایان به کرونا در استان روند افزایشی داشته و شهروندان استان باید هشدارها درباره رعایت بهداشت فردی، ماندن در خانه، سفر نکردن و حضور نیافتن در اجتماعات را مراعات کنند.

اخوان اکبری با اشاره به اینکه 15 بیمار مبتلا و مشکوک به ویروس کرونا نیز در روزهای اخیر با بهبودی از بیمارستان مرخص شده‌اند، تصریح کرد: همچنان زمینه انتشار و افزایش بیماری کرونا در سطح جامعه وجود دارد و باید همشهریان همچنان نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند نیازمند مراقبت‌های پیشگیرانه بیشتری هستند تا از ابتلا به این بیماری جلوگیری شود و با توجه به اینکه روند ابتلا به این بیماری در استان اردبیل با رعایت بهداشت فردی و عدم تجمع تاکنون بسیار خوب مهار و کنترل شده است، امیدواریم با یاری و همدلی مردم در این زمینه بتوانیم کرونا را شکست دهیم.

انتهای‌پیام/131/ح

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مشکوک به کرونا استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۸۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • بیماری که با افسردگی مرتبط است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • تمامی چاه‌های آب باید استاندارد باشند
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو