Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سهام آرامکو عربستان به پایین‌ترین حد خود رسید، سکه دوباره به کانال ۶ میلیون تومانی صعود کرد، قیمت جهانی طلا یک درصد گران شد، قیمت نفت رو به افزایش گذاشت، کرملین: نشست پوتین با شرکت‌های نفتی روسیه پیش از نشست اوپک پلاس و واگذاری سهام دو شرکت دولتی تایید شد را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش معاملات بورس به چند میلیارد رسید؟

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با افزایش 13745 واحدی معادل 2.67 درصد به رقم 529 هزار و 328 واحد رسید.

این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 109 واحدی به رقم 6 هزار و 784 واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 3664 واحدی معادل 2.67 درصد به رقم 178 هزار و 939 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 4469 واحدی معادل 2.56 درصد، عدد 178 هزار و 939 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 2974 واحدی معادل 2.56 درصد به رقم 119 هزار و 99 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 17213 واحد افزایش معادل 2.65 درصد را رقم زد و به سطح 667 هزار و 529 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 8510 واحد افزایش معادل 2.35 درصد به رقم 370 هزار و 597 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 34576 واحد افزایش معادل 3.13 درصد همراه بود و عدد یک میلیون و 139 هزار واحد را به نمایش گذاشت. به نقل از نبض بورس؛ ارزش معاملات بورس تهران امروز بیش از 5400.2 میلیارد تومان بود که ناشی از داد و ستد بیش از 7 میلیارد و 232 میلیون برگه سهم طی 815 هزار و 104 نوبت معاملاتی بود.

سهام آرامکو عربستان به پایین‌ترین حد خود رسید

سهام شرکت آرامکو عربستان روز یکشنبه به ۳۲.۵۰ ریال عربستان (معادل ۸.۶۶ دلار آمریکا) رسید که پایین‌ترین حد آن پس از عرضه در بورس این کشور است. سهام آرامکو در شرایطی کاهش یافت که به دلیل نگرانی درباره گسترش جهانی ویروس کرونا، قیمت نفت سقوط کرده است. پیش از این، پایین‌ترین قیمت سهام آرامکو ۳۲.۶۰ ریال عربستان بود، البته سهام سعودی آرامکو در زمان عرضه اولیه، ۳۲ ریال قیمت داشت. شرکت آرامکو توانست با فروش ۱.۷ درصد از سهام خود، ۲۹.۴ میلیارد دلار درآمد به دست آورد.

نوسان قابل توجه دلار در معاملات امروز

در معاملات امروز بازار ارز، شاهد رشد قیمت ها هستیم. به گونه ای که در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 15450 تومان از مردم خریداری شده و به قیمت 15550 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخت می شود که نسبت به روز قبل، 400 تومان رشد داشته است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها به نرخ 16850 تومان از مردم خریداری می شود و به قیمت 16950 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز یکشنبه، 500 تومان گران تر شدخ است. این در حالی است که در بازار آزاد، دلار در میانه امروز به رقم 15700 تومان رسید و در نهایت به کمتر از نرخ دلار در صرافی های بانکی یعنی 15400 تومان کاهش یافت. 

سکه دوباره به کانال ۶ میلیون تومانی صعود کرد

سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز به قیمت ۶ میلیون و ۱۱۵ هزار تومان به فروش رسید. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز به قیمت پنج میلیون و ۹۶۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین نیم سکه نیز سه میلیون و ۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۸۰ هزار تومان داد و ستد شد. علاوه بر این هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۶۰۸ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز دو میلیون و ۶۳۷ هزار تومان به فروش رسید. /ایرنا

قیمت جهانی طلا یک درصد گران شد

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی بیش از یک درصد گران شد تا بخشی از ضرر سنگینی که روز جمعه متحمل شده بود را جبران کند. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۹ درصد رشد کرد و به ۱۵۹۹ دلار و ۱۵ سنت رسید. بهای معاملات این بازار در زمان گشایش بیش از یک درصد افزایش داشت. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۲.۲ درصد افزایش، به ۱۶۰۱ دلار و ۲۰ سنت رسید.

قیمت نفت رو به افزایش گذاشت

قیمت نفت که پیشتر بیش از یک دلار در هر بشکه سقوط کرده بود، با امیدواری به کاهش بیشتر تولید از سوی اوپک و اقدامات محرک اقتصادی بانکهای مرکزی جهان در برابر شیوع ویروس کرونا، در معاملات روز دوشنبه افزایش پیدا کرد. بهای معاملات آتی نفت برنت یک دلار و ۶۳ سنت معادل ۳.۳ درصد افزایش یافت و به ۵۱ دلار و ۳۱ سنت در هر بشکه رسید در حالی که روز جمعه تا مرز ۴۸ دلار و ۴۰ سنت سقوط کرده بود. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا که روز جمعه به مرز ۴۳ دلار و ۳۲ سنت سقوط کرده بود، در معاملات روز جاری یک دلار و ۳۵ سنت معادل سه درصد افزایش یافت و به ۴۶ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه رسید.

سایه کرونا بر بازار خودرو؛ مشتریان برای پرسیدن قیمت نیز مراجعه نمی‌کنند

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران پایتخت می‌گوید: به جرات می‌توان گفت این روزها کسب و کارهای همکاران این حوزه نسبت به پیش از شایع شدن ویروس کرونا تا ۸۰ درصد کاهش داشته است. وی به ایرنا گفت: این روزها حتی مشتریان برای پرسیدن قیمت نیز مراجعه نمی‌کنند و نمایشگاه‌داران نیز در بهترین حالت به مشاوره تلفنی بسنده می‌کنند. موتمنی در عین حال با اشاره به نزدیک شدن به ایام پایانی سال، گفت:‌ چند سالی است که تقاضا برای خرید در فروردین و اردیبهشت بیشتر از اسفندماه است، بر این اساس افرادی که فکر می‌کنند با نگه داشتن خودرو در ایام پایانی سال می‌توانند سود بیشتری ببرند، در اشتباهند. وی بیان‌داشت: افرادی که به دنبال خودرو برای مسافرت های نوروزی بودند، ماه‌ها قبل خرید خود را انجام داده‌اند.

ترکش‌های کرونا به ثروتمندترین فرد چین

موسسه هورون چین اعلام کرد که تنها در سال گذشته ۱۸۲ میلیاردر جدید در چین ثبت شده است که این رقم بیشتر از آمریکا و هر کشور دیگری در جهان بوده است. طبق اعلام این موسسه ۲۸۱۶ فرد با ثروت یک میلیارد دلار یا بیشتر در جهان وجود دارد. اکنون بیش از ۷۷۰ میلیاردر در چین وجود دارد که بدین ترتیب این کشور پس از آمریکا، دومین کشور جهان از نظر تعداد ثروتمندان به شمار می رود. به دنبال گسترش شیوع ویروس کرونا در سطح چین و جهان، ارزش سهام بسیاری از شرکت های چینی دچار ریزش شده و همین مساله باعث تغییرات زیاد ثروت افراد در این کشور شده است تا جایی که جک ما که از سال ها پیش همواره ثروتمندترین فرد چین لقب گرفته بود، به دنبال سقوط ارزش سهام شرکت علی بابا جایگاه خود را از دست داده است. انتظار می رود روند نوسان شاخص های بورسی چین و ارزش نمادهای بزرگ این کشور در هفته های آینده نیز کماکان ادامه داشته باشد.  

کرملین: نشست پوتین با شرکت‌های نفتی روسیه پیش از نشست اوپک پلاس

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین به خبرنگاران گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با شرکت‌های نفتی روسیه در مورد پیشنهاد تمدید یا بیشتر کردن رقم کاهش توافق اوپک پلاس گفتگو کرد، اما هیچ تصمیم خاصی گرفته نشد. پسکوف گفت: «این نشست هیچ هدفی برای گرفتن تصمیمی خاص نداشت.» وی افزود: تمام سوال‌های خاص در رابطه با هرگونه کاهش بیشتر در نشست این هفته وزیر انرژی روسیه با تولیدکنندگان نفت مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت. پسکوف گفت: پوتین هیچ برنامه فوری برای صحبت با عربستان یا اعضای اوپک در رابطه با وضعیت بازار نفت ندارد.

واگذاری سهام دو شرکت دولتی تایید شد

علیرضا صالح در مورد واگذاری سهام باقی مانده دولت در ۱۸ شرکت و بنگاه بزرگ بورسی که اوایل سال جاری در دستور کار سازمان خصوصی سازی قرار گرفت، اظهار داشت: تاکنون سهام باقی مانده در ۲ پالایشگاه نفت شیراز و لاوان را واگذار کرده‌ایم.

رییس سازمان خصوصی سازی افزود: تعدادی دیگر از شرکت‌ها را نیز که آماده واگذاری بودند، عرضه کردیم اما هنوز مشتری برای خرید سهام این شرکت‌ها نداشته‌ایم. وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، سال آینده سهام شرکت‌هایی که باقی مانده است را قطعاً واگذار خواهیم کرد. صالح در مورد واگذاری سهام ۶۰.۷۲ درصدی دولت در هپکو نیز گفت: برای واگذاری سهام دولت، اول باید آماده‌سازی انجام، تا زمینه برای فروش سهام فراهم شود. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: حداقل یک تا ۲ سال لازم است تا بتوانیم اوضاع در هپکو را اصلاح و شرایط رونق تولید را فراهم کنیم. پس از بهبود اوضاع، سهام دولت را به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد.

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران توافق صلح نقص ایمنی بدن سیامند رحمان سید محمد میرمحمدی قیمت دلار بورس کروناویروس کرونا در ایران توافق صلح نقص ایمنی بدن سیامند رحمان سید محمد میرمحمدی معاملات روز واگذاری سهام درصد افزایش درصد به رقم پایین ترین هزار تومان واحد رسید سقوط کرده قیمت نفت یک درصد شرکت ها معادل 2

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۹۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی

به گزارش خبرآنلاین ؛یک ساعت جیبی از جنس طلا که از جسد ثروتمندترین مرد کشتی تایتانیک کشف شده بود به قیمت رکوردشکن ۱.۵ میلیون دلار فروخته شد.

ایسنا در خبری نوشت: این ساعت طلا در حراجی هنری «اولدریج و پسران» به یک مجموعه‌دار خصوصی فروخته شد و رکورد گران‌قیمت‌ترین یادگاری‌های کشتی معروف تایتانیک را جابه‌جا کرد.

صاحب اصلی این ساعت، یک تاجر به نام «جان جیکوب آستور» بود که در سال ۱۹۱۲ میلادی در سن ۴۷ سالگی، پس از دیدن همسر جدیدش، مادلین، در یک قایق نجات با کشتی تایتانیک به اعماق اقیانوس رفت.

بالاترین مبلغ که پیش‌تر حدود ۱.۴ میلیون دلار بود، برای ویولنی پرداخت شد که هنگام غرق شدن کشتی نواخته می‌شد، که در سال ۲۰۱۳ در همین حراجی فروخته شد.

سخنگوی این حراجی به گاردین اعلام کرد ۱.۵ میلیون دلارِ پرداخت‌شده برای این ساعت شامل هزینه‌ها و مالیات‌های پرداخت‌شده توسط خریدار است. همچنین در این حراجی یک کیف ویولن به قیمت ۳۶۰ هزار پوند (۴۵۴ هزار دلار) با احتساب هزینه‌ها و مالیات فروخته شد.

«اندرو آلدریج» مدیر این خانه حراج گفت: قیمت‌های یادگاری تایتانیک در این حراجی کاملاً باورنکردنی بود. آن‌ها نه تنها اهمیت خود مصنوعات و کمیاب بودن آن‌ها را منعکس می‌کنند، بلکه از جذابیت ماندگار داستان تایتانیک حکایت دارند؛ ۱۱۲ سال بعد از غرق شدن این کشتی ما هنوز در مورد آن و مسافران و خدمه‌اش صحبت می‌کنیم.

او افزود: آستور به عنوان ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک شناخته می‌شد و تصور بر این بود که در آن زمان یکی از ثروتمندترین افراد جهان باشد و دارایی خالصش تقریباً ۸۷ میلیون دلار معادل چند میلیارد دلار امروز ارزش داشت. آستور که یکی از اعضای برجسته خاندان ثروتمند آستور بود، به جای اینکه شانس خود را با کشتی نجات دیگر امتحان کند، آخرین بار در حال کشیدن سیگار و گپ زدن با یکی از مسافران دیده شده است. جسد او هفت روز بعد از اقیانوس اطلس پیدا شد و ساعت نفیس طلای ۱۴ عیار جیبی «Waltham» از او کشف شد.

کشتی تایتانیک در ساعت ۱۱:۴۰ شب در ۱۴ آوریل ۱۹۱۲، با یک کوه یخ برخورد کرد و شروع به پایین‌رفتن در آب کرد. در ابتدا، آستور باور نداشت که کشتی در معرض خطر جدی باشد، اما بعداً مشخص شد که کشتی در حال غرق شدن است و کاپیتان بعد از نیمه‌شب تخلیه را آغاز کرده است، بنابراین او به همسرش کمک کرد تا وارد قایق نجات ۴ شود. همسرش مادلین آستور جان سالم به در برد و جسد شوهرش در ۲۲ آوریل در فاصله‌ای نه چندان دور از محل غرق شدن کشتی پیدا شد.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900730

دیگر خبرها

  • داستان جذاب ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک | او که بود؟ +تصویر
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان