Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@03:49:51 GMT

روستاهای بخش مرکزی اهواز شرایط مقابله با سیل را ندارند

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۱۹۶۵۲

روستاهای بخش مرکزی اهواز شرایط مقابله با سیل را ندارند

مدیر دفتر حفاظت و مهندسی رودخانه‌ها و سواحل سازمان آب و برق خوزستان گفت: سیل‌بند روستاهای بخش مرکزی اهواز(مسیر بامدژ) شرایط مقابله با سیلاب با دبی 700 را هم ندارند که باید تمهیدات ویژه اندیشیده شود.

سید ابراهیم حسینی مدیر دفتر حفاظت و مهندسی رودخانه‌ها و سواحل سازمان آب و برق خوزستان امشب در گفت‌وگو  با خبرنگار فارس در اهواز، با اشاره به بازه‌های بحرانی سواحل رودخانه‌ها در حوضه کارون، کرخه و دز  اظهار کرد: در شهر اهواز نقشه‌های اجرایی ساحل رودخانه به شهرداری اهواز داده شد و مقرر شد جاده‌های ساحلی به نحوی تنظیم شود که سازه‌ها بتوانند سیلاب را کنترل و از ورود آن به شهر جلوگیری کنند اگر سیل با دبی 3 هزار تا را بار دیگر تجربه کنیم اهواز دچار مشکل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر دفتر حفاظت و مهندسی رودخانه‌ها و سواحل سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه سازمان همیاری‌ شهرداری‌های خوزستان مجری عملیات بهسازی و ترمیم سیل‌بندهای سواحل رودخانه‌های استان در خارج از شهرها است، گفت: در منطقه شعیبیه در حوضه رودخانه دز  نسبتاً خوب  کار شده اما در بخش مرکزی اهواز مسیر بامدژ و آهو دشت کار چندانی صورت نگرفته است و  حدود سه چهار روز است که کار را شروع کردند.

حسینی با تاکید بر اینکه سازمان همیاری‌ها در حوضه پایین دست کرخه باید  با دور بازگشت 50 ساله اقدام به ایمن‌سازی سیل‌بندها می‌کرد، عنوان کرد: در پایین دست  کرخه نیز  کار خاصی صورت نگرفته است و همچنان سیل‌بندها مشکل دارد به طوری که سازمان آب برق علیرغم اینکه نباید ورود کند ماشین آلات خود را به منظور جلوگیری از باز شدن سیل‌بندها به منطقه آورد.

وی افزود: در حوضه دز بر اساس مطالعات انجام شده سیل‌بندها باید به نحوی احداث شوند که سیلاب با دبی یک هزار تا یک هزارو 100 را نگه دارد در غیر این صورت باید پخش سیلاب صورت بگیرد.

حسینی بیان کرد: اگر سیل‌بندها در حوزه دز بر اساس مطالعاتی که انجام شده احداث نشوند شهرهای  اهواز، شیبان ، ملاثانی، یس و همه شهرهای پیایین دشت در معرض سیلاب قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه اگر استان سیلاب  با دبی یک هزار  را تجربه کند به ویژه در منطقه بامدژ با مشکل مواجه می‌شویم، عنوان کرد: سیل‌بند روستاهای بخش مرکزی اهواز(مسیر بامدژ)  شرایط مقابله با سیلاب با دبی 700 را هم ندارند که باید تمهیدات ویژه اندیشیده شود.

حسینی گفت: در این رابطه با استانداری مکاتبه شد و اعلام کردم، سیل‌بند کدام مناطق مشکل دارند که امیدوار هستم پیش از پایان سال کار سیل‌بندها به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه در سیل بند پایین دست حمیدیه تا حدودی کار شده است، عنوان کرد: مشکل اساسی ما در آهو دشت، بامدژ ، کرخه،  پایین دست حمیدیه تا هور العظیم است.

حسینی با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته مبنی بر دبی رودخانه دز به 700 و رودخانه کرخه به 450 برسد، گفت: اکنون سیل بندها با دبی 350 در حوضه کرخه دچار مشکل شدند، یکسری لوله‌گذاری و زهکشی‌های زدند که آب را تخلیه کنند اما آن‌ها هنوز جمع نکردند و برای سیل‌بندها ایجاد مشکل کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سیل بخش مرکزی سواحل رودخانه ها بخش مرکزی اهواز رودخانه ها پایین دست سیل بندها سازمان آب سیل بند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۹۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی راه‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب مسدود شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا رضایی روز جمعه اعلام کرد: اکنون تمامی محور‌های بخش سرداران شهرستان نهبندان و محور چاهداشی به میغان به علت جریان یافتن سیل شدید و محور عشق آباد به بردسکن به علت طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی آبنما‌ها بسته است.

وی افزود: محور فرعی سرچاه عماری به بصیران و میغان نهبندان محدوده روستای صمدآباد نیز به علت طغیان رودخانه‌های فصلی تا اطلاع بعدی مسدود است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی از مسافران و رانندگان خواست قبل از حرکت، از وضعیت راه‌ها مطلع شوند و تا اطلاع بازگشایی این مسیر‌ها از تردد در آنها خودداری کنند.

همچنین با توجه به مسدود بودن محور عشق آباد به بردسکن، فرماندهی پلیس راه طبس - یزد به رانندگان توصیه کرد که از مسیر بشرویه تردد کنند.

فعالیت سامانه بارشی جدید از دیروز (پنجشنبه) در خراسان جنوبی آغاز شد و با توجه به بارش گسترده در اکثر نقاط استان وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی قابل پیش بینی است که در این زمینه هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر شد.

مدیریت بحران استان هم اعلام کرد: بارندگی‌ها به ویژه در شرق استان ممکن است شدید باشد و سیلاب به راه بیندازد لذا مردم هشدار‌ها را جدی بگیرند.

دیگر خبرها

  • احتمال افزایش خروجی سد دز
  • خسارت شدید سیلاب به اراضی گندم روستاهای شهرستان دهلران
  • وحشت مردم روستاهای شهرستان بدره از ورود سیلاب
  • برخی راه‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب مسدود شد
  • تصاویر حیرت‌انگیز از بارش شدید باران و سیلاب در استان مرکزی + ویدئو
  • بارش شدید باران و و ضعیت سیلاب در استان مرکزی | ویدئو
  • حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در خوزستان
  • حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در کرخه
  • مانور پیشگیری از آبگرفتگی احتمالی و کمک به دفع آب‌های سطحی در معابر و خیابان‌های اهواز
  • هشدار سیل برای پایان هفته جاری