Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۱۰۸ لیتر محلول ضد عفونی‌کننده شامل ۴۲ قوطی ۲ لیتری و ۶ قوطی ۱۰ لیتری در مشهد کشف شده که پایه الکل آن زیر ۵۰ درصد است و هر لیتر این محلول به قیمت ۷۵ هزار تومان به مردم به فروش می‌رسید.

رضا امید عصر امروز، ۱۲ اسفند ماه، در جریان کشف محموله مواد ضد عفونی‌کننده غیر مجاز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دیروز طی گشت مشترکی که با همکاران اداره اماکن و کارشناسان اتحادیه لوازم تجهیزات پزشکی در مشهد داشتیم، از یک واحد صنفی در خیابان چمران بازدید کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی بازرسی‌های انجام شده از این واحد مقداری محلول ضد عفونی‌کننده کشف شد که مظنون به تقلب بود. به این ترتیب کالا حسب دستور توقیف شد و برای آزمایشات بیشتر نمونه شاهد برداشته و به اتحادیه منتقل گردید. امروز کارشناس شیمی آزمایشگاه اتحادیه نظر کارشناسی خود در رابطه با این محلول را ارائه دادند که نظرشان حاکی از این بود که درصد پایه الکل محلول زیر ۵۰ درصد است و عملا هیچ‎‌گونه فایده‌ای برای مقابله با ویروس کرونا ندارد و برای ضد عفونی در مقابل این ویروس مناسب نیست.

امید بیان کرد: پس از انجام تحقیقات شخصی در همین رابطه بازداشت شد که اعتراف کرد از تاریخ ۶ اسفند توسط پسرش که مهندس شیمی است، همراه با یک مهندس دیگر این محلول را تهیه و در شهر توزیع می‌کرده است. در حال حاضر سیاهه تک‌تک کالاهایی که تاکنون فروختند تهیه شده است. نمونه کالایی غیر از این محلول نیز وجود داشت که از داروخانه تهیه شده بود. این مورد نیز نمونه‌برداری شد و اگر جواب آزمایش منفی باشد، با آن داروخانه نیز برخورد خواهد شد.

کارشناس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: این پرونده تنظیم خواهد شد. برای این منظور لازم است سابقه این افراد نیز بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: این افراد هر لیتر این محلول را ۷۵ هزار تومان به مردم می‌فروختند که مشمول مساله گران‌فروشی نیز می‌شود. موضوع تقلب نیز شامل این پرونده می‌شود چون تهدید سلامت عمومی است و مطمئنا پرونده آن به دادسرای عمومی ارسال خواهد شد.

امید ادامه داد: کار این افراد فقط همین است. کاری غیر فورش این محلول ندارند و کالای دیگری نیز نمی‌توانند بفروشند زیرا نه واحد صنفی و نه مجوز فروش دارند. آن‌ها تنها قصد داشتند از بهبوهه کرونا سوءاستفاده کنند.

کارشناس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه موارد مشابهی از تقلب در این محصولات در بازار مشاهده شده، عنوان کرد: اکنون نیز آدرس دیگری داریم که باید حتما به آ ن نیز مراجعه کنیم. موارد دیگری هم بوده که نمونه‌برداری و برای آزمایش ارسال شده است. اگر جواب این آزمایشات منفی باشد، برخورد قانونی با خاطیان صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اصناف تقلب گرانفروشي کروناویروس ضد عفونی کننده خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۹۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت عجیب بنزین آنلاین / ۱۰ لیتر ۶۹ هزار تومان

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت نهایی خرید بنزین آنلاین بالاتر از مبلغ بنزین آزاد تمام می‌شود.

به عنوان مثال قیمت ۱۰ لیتر بنزین با هزینه حمل حدود ۶۹ هزار تومان اعلام شده است.

قیمت‌ها بر حسب میزان سفارش تا حدودی کمتر می‌شود و برای ۱۰۰ لیتر بنزین به ۳۴۹ هزار تومان می‌رسد.

نکته قابل توجه اینجاست که به چه صورت قیمت بنزین برای سفارش آنلاین تعیین می‌شود.

منبع: روزگار خودرو

دیگر خبرها

  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • کشف ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان
  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • بارندگی قیمت محصولات جالیزی در مشهد را افزایش داد
  • توصیه های هواشناسی کشاورزی
  • تجلیل از مربیان نمونه عقیدتی سیاسی در مشهد
  • قیمت عجیب بنزین آنلاین / ۱۰ لیتر ۶۹ هزار تومان
  • کشف ۱۰ تن آرد فاقد مجوز در کنگاور