Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیات دولت به منظور بررسی چند پیشنهاد دستگاه‌های اجرایی تشکیل جلسه داد.

در جلسه اصلی کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیات دولت که به ریاست جمشید انصاری معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی برگزار شد، آیین‌نامه اجرایی بند (پ) ماده (۷۴) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه، موضوع حمایت از ایجاد شهرک‌های دانش سلامت به بحث و بررسی گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق بند "پ" ماده (۷۴) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران،  دولت موظف است از بخش‌های خصوصی و تعاونی برای ایجاد شهرک‌های دانش سلامت، حمایت به عمل آورد. آیین‌نامه اجرائی این بند در چهارچوب قوانین و بودجه سنواتی طی سال اول اجرای قانون برنامه تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

سازمان برنامه و بودجه کشور به استناد بند یاد شده متن آیین‌نامه پیشنهادی سازمان متبوع و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را برای طی مراحل تصویب ارایه کرده است.

براساس آیین‌نامه پیشنهادی، منظور از شهرک دانش سلامت در این آیین‌نامه محدوده جغرافیایی است که در آن مجموعه‌ای از زیرساخت‌ها و امکانات بهداشتی، درمانی، آموزشی، پژوهشی و خدمات گردشگری مرتبط با سلامت که در چارچوب قوانین و مقررات مربوط توسط اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی و تعاونی ایجاد و ارایه می‌شود.

همچنین، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است نسبت به نیازسنجی، هدفگذاری و تعیین شاخص‌ها، ضوابط و شرایط منطقه‌ای احداث شهرک‌ها، ظرف مدت ۶ ماه پس از ابلاغ این آیین‌نامه اقدام کند.

در این جلسه موادی از آیین‌نامه مطرح و ادامه بررسی به جلسه آینده موکول شد.

تسری تلقی شهید به کارکنان فوت شده دستگاه‌های اجرایی در اثر سوانح ناشی از انجام وظیفه

در ادامه، پیشنهاد اصلاح ماده (۲) آیین‌نامه تعیین و احراز مصادیق عملی شهید برای تسری تلقی شهید به کارکنان دستگاه‌های اجرایی که در اثر سوانح ناشی از انجام وظیفه فوت می‌کنند مورد بررسی قرار گرفت.

بر همین اساس، مقرر شد، متن پیشنهادی در قالب لایحه الحاق یک تبصره به ماده (۲۰) قانون مدیریت بحران- مصوب ۱۳۹۸- مبنی بر تسری امتیازات ماده مذکور به آن دسته از کارکنان دستگاه‌های اجرایی که مشمول حکم ماده (۲۰) نیستند، تصویب شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه معاون رئیس جمهور وزارت بهداشت کمیسیون دستگاه های اجرایی دانش سلامت آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۰۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود گودرزی بیان کرد: در راستای اجرای قانون توسط شهرداری، جایگاه‌های غیرمجاز و غیربهداشتی عرضه و کشتار دام در شهر گلسار، علیرغم تذکرات متعدد کتبی و شفاهی به عرضه کنندگان غیرمجاز دام و بی‌توجهی این افراد، با دستور مقام قضائی تخریب شد.

وی با بیان اینکه این امر در راستای صیانت از حقوق شهروندی و جلوگیری از خطر ابتلاء به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و زیبا سازی مبلمان شهری انجام شد، افزود: در سال گذشته با تشکیل کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ در شهرداری جمع آوری این جایگاه‌ها که موجب مخدوش شدن چهره شهر و ایجاد مزاحمت برای شهروندان شده بود، در دستور کار این کمیسیون قرار گرفت.

بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری صراحتاً اذعان کند، جلوگیری از ایجاد و تأسیس مراکزی که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای شهروندان می‌شود از وظایف ذاتی شهرداری است و در تبصره ذیل این بند قانون گذار مشخص کرده شهرداری در صورتی که بخواهد نسبت به تخریب یا انتقال این مراکز اقدام کند مکلف است ضمن اعلام مراتب، مهلت مناسبی به صاحبان آن ابلاغ کند.

کد خبر 6088907

دیگر خبرها

  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد