Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@22:25:49 GMT

هنیه:4 گزینه برای آشتی ملی فلسطین تحویل روسیه شد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۰۴۶۱

«اسماعیل هنیه» رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت که چهار گزینه را در خصوص آشتی ملی فلسطین به طرف روسی ارائه داده تا به دولت فلسطین در رام الله انتقال دهد.

هنیه در گفت‌وگو با پایگاه خبری روسیا الیوم وحدت فلسطین را ضرورتی فوری برای مقابله با معامله قرن خواند و گفت: «محاصره غزه اقدامی غیرقانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسرائیل آغازگر تجاوز است و در عمل به توافقات جدی نیست. اسرائیل مرتکب جنایات جنگی می‌شود و باید عاملان آن برای محاکمه تحویل داده شوند».

هنیه روابط حماس با مصر را هم محکم خواند و گفت که باید از آن صیانت شود.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز دوشنبه میزبان هنیه در مسکو بود. دو طرف در این دیدار درباره راه‌های احیای وحدت فلسطین بر اساس برنامه سیاسی سازمان آزادی بخش فلسطین و افق‌های حل و فصل دائمی و فراگیر در خاورمیانه بحث و گفت‌وگو کردند.

هیات حماس و طرف روسی درباره سه پرونده اصلی یعنی معامله قرن، آشتی فلسطین و تحقق وحدت ملی و روابط دو جانبه بحث و تبادل نظر کردند و براساس بیانیه حماس دو طرف در دیدگاه و مواضع اعلام شده درباره سه موضوع یاد شده اتفاق‌نظر داشته‌اند.

* فارس

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۰۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد

جنبش حماس در بیانیه‌ای از موافقت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش با طرح قطر برای آتش بس در غزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در تماس تلفنی با نخست وزیر و رئیس دستگاه اطلاعات قطر، موافقت خود را با آتش بس در غزه اعلام کرد.

در بیانیه جنبش مقاومت اسلامی حماس آمده است: برادر مجاهد «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر قطر و «آقای عباس کامل»، وزیر اطلاعات مصر تماسی تلفنی برقرار و موافقت جنبش حماس با پیشنهاد این دو کشور در مورد توافق آتش‌بس را به آنها خبر داد.

پیش از این هم یک عضو ارشد حماس به الجزیره گفته بود که «به واسطه‌های قطری و مصری اعلام کردیم با طرحشان برای آتش بس در غزه موافق هستیم».

کد خبر 751225

دیگر خبرها

  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ کابینۀ جنگ اسرائیل حمله به رفح را تصویب کرد!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • هنیه: پاسخ حماس به طرح پیشنهادی جهت توقف جنگ ارسال شده است
  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ توپ در زمین اسرائیل!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد
  • جنبش حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد
  • اگر آمریکا نبود اشغالگری اسرائیل در ۷ اکتبر پایان یافته بود
  • معترضان صهیونیست تظاهرات سکوت برگزار کردند
  • ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح
  • اسرائیل پاسخی به مطالبات مقاومت فلسطین نمی‌دهد
  • آیا « راه حل دو کشوری » میان فلسطین و اسرائیل ممکن است؟/ چالش های پیش روی کشور مستقل فلسطین چیست؟