Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:15:55 GMT

نیازهای دانشگاه علوم پزشکی کاشان برطرف می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۰۹۸۷

نیازهای دانشگاه علوم پزشکی کاشان برطرف می‌شود

محمد توکلی دوشنبه‌شب در برنامه زنده رادیویی «هرخانه، یک پایگاه سلامت» از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی مشکلات نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد و افزود: این کمیته در مورد فرسایش و استخدام نیرو و همچنین مشکلاتی که گریبان‌گیر آنهاست، تشکیل شده تا بتواند حمایت‌های اداری و مالی انجام دهد.

وی با اشاره به تامین زیرساخت‌های سرمایه‌ای در کاشان بیان کرد: مهم‌ترین آن اختصاص یک دستگاه سی‌تی اسکن به کاشان است؛ زیرا تنها تنها یک دستگاه در بیمارستان شهید بهشتی وجود دارد و تا پایان هفته جاری شاهد بهره‌برداری از این دستگاه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مدیریت امور اجرایی بیماری کرونا در منطقه کاشان، نبود آزمایشگاه برای تشخیص بیماری کووید ۱۹ را از جمله نگرانی‌های مسوولان بهداشت و درمان منطقه برشمرد و اضافه کرد: در تلاش هستیم با همکاری مسوولان دانشگاه علوم پزشکی، این آزمایشگاه در شهرستان کاشان راه‌اندازی شود تا آزمایش‌ها خیلی زود انجام و تکلیف بیماران مشخص شود.

وی یادآور شد: در ۲ روز گذشته کمیته‌هایی در بخش‌های پشتیبانی، تامین نیازهای لجستیکی، درمان، بهداشت، آموزش و اطلاع‌رسانی تشکیل شده است.

توکلی با قدردانی از پزشکان، پرستاران و گروه‌های درمانی، مراقبتی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: در این مدت برنامه‌های خوب، محکم، مستدل و علمی در این دانشگاه تدوین شده که بسیاری از این برنامه‌ها از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سایر نقاط کشور ابلاغ شده است.

وی تاکید کرد: مردم این منطقه نباید از افزایش بیمارستان‌ها نگران باشند، چون ما باید به فکر نیروی انسانی در بیمارستان‌ها نیز باشیم تا فرسایش پیدا نکنند، لازم نیست تخت‌ها را تا انتهای بیمارستان پر کنیم زیرا می‌خواهیم ۲ یا سه بیمارستان درگیر کنیم تا نیروهای درمان در یک بیمارستان فرصت استراحت، بازتوانی و رسیدگی به خانواده‌های‌شان را داشته باشد.

نماینده ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مدیریت امور اجرایی بیماری کرونا در منطقه کاشان تشریح کرد: هم‌زمان با بیماری کووید ۱۹، آنفولانزای نوع ب نیز در سطح کشور به ویژه در قم و منطقه کاشان وجود دارد و اگر مردم آمار بستری زیادی می‌شنوند، این بستری‌ها همه بیماری کرونا نیستند؛ بلکه کرونا بر اساس نتایج آزمایش‌ها مشخص می‌شود که شمار آنها کمتر است و بخش بزرگی از آنها، عفونت‌های تنفسی است که شاید بستری و مرگ و میر نیز داشته باشد.

وی تاکید کرد: برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ نباید از ظرفیت خیران سلامت و داوطلبان جهادی در این عرصه چه از نظر تخصص پرستاری و پزشکی و چه از نظر بخش‌های عمومی غفلت کرد.

توکلی ادامه داد: بیماری‌های تنفسی در فصل‌های پاییز و زمستان در کشور بسیار شایع است این بیماری‌ها شامل سرماخوردگی‌های گوناگون، آنفولانزا و بیماری‌های تنفسی می‌شود.

وی افزود: همواره افرادی که به نحوی دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت‌ پیشرفته یا فشار خون کنترل نشده هستند و بیماران قلبی و دیالیزی، پیوند اعضا، سرطانی‌ها و کسانی که داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن را دریافت می‌کنند، بیشترین آسیب را می‌بینند که هم‌زمان با ورود کووید ۱۹ به کشور،  به نحوی موارد بیماران تنفسی را افزایش داده است.

نماینده ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مدیریت امور اجرایی بیماری کرونا در منطقه کاشان گفت: ویژگی ویروس کرونای جدید سرعت انتشار زیاد، درگیرکردن بسیار مردم و شمار مواردی که به سمت شدیدتر شدن یا خطر مرگ باشد بسیار کمتر است و مقابله و پیروزی برابر آن به عزم همگانی نیاز دارد.

وی شمار موارد ابتلا به این بیماری را زیاد دانست و تاکید کرد: این مهم عجیب نیست زیرا در فضاهای حقیقی و مجازی قابل مشاهده است.

توکلی با اشاره به اینکه کووید ۱۹ بیماری جدیدی است، تصریح کرد: انتظار آغاز اوج این بیماری را در کشور برای چندین نوبت داریم، بیماری‌های ویروسی از این ویژگی برخوردار هستند و هجوم اولیه آنها وحشی و شمار مبتلایان زیاد خواهد بود اما در مجموع علایم شبیه به هم می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید در مورد این بیماری بین مردم وحشت ایجاد شود، اضافه کرد: می‌توان با رعایت یک اصول ساده بهداشتی بر آن پیروز شد و در خوش‌بینانه‌ترین حالت انتظار می‌رود در مورد بیماری کووید ۱۹ اوایل فرودین سال آینده به وضعیت ثابتی برسیم و در بدبینانه‌ترین حالت این بیماری تا اوایل خرداد مهمان ما باشد.

نماینده ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مدیریت امور اجرایی بیماری کرونا در منطقه کاشان، لزوم توجه نکردن به شایعه‌ها را یادآور شد و از مردم خواست تا اخبار و مجموعه اطلاعات را تنها از منابع مطمئن و امن از جمله رادیو کاشان دریافت کنند و رسانه‌ها نیز تنش روانی این فضا را در جامعه کاهش دهند.

وی با اشاره به پاسخگویی شماره‌های ۱۹۰ و ۴۰۳۰ در سراسر کشور به ابهام‌ها و مشکلات مردم گفت: دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز درصدد راه‌اندازی سامانه ویژه‌ای برای پاسخ‌گویی به پرسش‌های مردم منطقه در مورد بیماری کووید ۱۹ است.

توکلی تنها راه برون‌رفت از این بیماری را مبتلا نشدن به آن برشمرد و بیان کرد: خودداری از رفت‌وآمد به مکان‌های سرپوشیده، رعایت توصیه‌های بهداشتی و ماندن در خانه تا جای ممکن از جمله راهکارهاست و امید می‌رود خدمت‌رسانی به مردم و امید به تلاش، کار و کوشش برای مقابله با کرونا  افزایش یابد تا بتوان درد مردم را تا جایی که امکان دارد، کاهش دهیم.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان، تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در این منطقه هفت نفر است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل زیر پوشش بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصفهان کاشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصفهان کاشان ویروس کرونا اصفهان کاشان نماینده ویژه وزیر بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیماری کووید ۱۹ بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۰۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است

دکتر سیدمجید غضنفری گفت: البته در سال های قبل شماری افراد مبتلا به مالاریا در غرب خراسان شناسایی شده بودند که خوشبختانه با انجام مراحل تشخیص سریع بیماری و شروع درمان به موقع، از انتقال محلی آن جلوگیری شده بود.

اخیرا رییس اداره کنترل بیماری‌های منتقله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته بود که برای اولین بار مواردی از مالاریا در استان‌های همدان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، محدوده دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در غرب خراسان رضوی و برخی دیگر از مناطق پاک کشور، ثبت شده است که همگی مالاریای وارده و غیربومی بوده‌اند و همگی مسافرت‌های مرزی به مناطق جنوب شرقی داشته‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: مالاریا از بیماری‌های منتقله است که توسط پشه آنوفل از انسان آلوده به افراد سالم منتقل می شود و این پشه در اکثر مناطقی که دارای آبگیر، برکه و یا رودخانه باشند، به وفور دیده می شود.

وی افزود: این بیماری می تواند در صورت ورود افراد بیمار از مناطق آلوده کشور به مناطق پاک و گزش پشه آنوفل، به صورت محلی انتقال پیدا کند که خطر اپیدمی بیماری را نیز به همراه دارد.

وی گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان از جمله مناطقی هستند که در آن بیماری مالاریا به صورت بومی وجود دارد و متاسفانه موارد فوق در سیستان و بلوچستان در حال افزایش است و افرادی که به عنوان مسافر و یا دلایل شغلی از جمله رانندگی، سربازی، خدمت نظامی و انتظامی و... به این مناطق رفت و آمد می کنند، در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

دکتر غضنفری یادآوری کرد: در صورت درمان نشدن به موقع بیماری، ضمن خطر مرگ و میر بالا، احتمال انتشار بیماری مالاریا از طریق گزش پشه آنوفل و انتقال آن به دیگران وجود دارد.

وی بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده علایم تب و لرز شدید در خود، پس از سفر به مناطق آلوده، به پزشک و یا مراکز خدمات جامع سلامت، مراجعه کنند.

 دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیش از هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در قالب ۶ بیمارستان، ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، همچنین ۱۹۵ خانه بهداشت به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی سبزوار در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است