Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@14:03:33 GMT

افزایش 18 درصدی بارندگی طی بهمن‌ماه در مازندران

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۱۲۳۴

افزایش 18 درصدی بارندگی طی بهمن‌ماه در مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: بارش 5 ماهه نخست سال زراعی 99- 98 نسبت مدت مشابه دوره آماری بلندمدت حدود 18 درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ماه نخست زمستان امسال یعنی دی ماه با کم بارشی آغاز شد به‌طوری‌که تا پایان این ماه کشاورزان مازندران را برای آغاز سال زراعی نگران کرد.

ولی با آغاز بهمن ماه و بارش‌های خوبی که در این ماه داشتیم نگرانی‌ها جبران شد و بهمن ماه پربارش زمستان امسال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسفند ماه هم درحالی آغاز شد که بارش‌های خوبی داشتیم به‌طوری‌که کشاورزان امیدوار از آغاز سال زراعی جاری هستند و خودشان را برای آغاز فصل کشت و کار آماده کردند تا وارد شالیزارها شوند.

مدیرکل هواشناسی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: میانگین دمای هوای بهمن ماه سال 98 (براساس آمار ایستگاه‌های سینوپتیک استان مازندران)، 6.5 سانتی‌گراد بوده که نسبت به میانگین بلند مدت ،0.5 درجه سانتی‌گراد افزایش و نسبت به بهمن ماه سال گذشته  0.8درجه سانتی‌گراد کاهش داشته است.

سیدمحمدرضا رضوی افزود: همچنین میزان بارش بهمن ماه سال جاری(براساس آمار ایستگاه‌های سینوپتیک استان مازندران) حدود 97 میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری حدود 41 درصد افزایش و نسبت به سال گذشته حدود 6 درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: بارش پنج ماهه نخست سال زراعی 99- 98 (براساس گزارش مرکز ملی خشکسالی سازمان هواشناسی کشور) حدود 407 میلی‌متر بوده که نسبت مدت مشابه دوره آماری بلندمدت که حدود 346 میلی‌متر بوده حدود 18 درصد افزایش و نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته حدود 9 درصد کاهش داشت.

مدیرکل هواشناسی مازندران تصریح کرد: میانگین بارش در ماه اسفند 98، بیش از نرمال و در ماه فروردین 99 کمتر از نرمال و در اردیبهشت ماه 99 در محدوده نرمال و در نواحی غربی استان متمایل به بیش از نرمال پیش‏‌بینی می‏‌شود.

رضوی خاطرنشان کرد: متوسط دمای هوا در ماه‏های اسفند 98 و فروردین 99 در حد نرمال و در اردیبهشت 99 ، کمی بیش از نرمال پیش‌بینی می‏‌شود.

انتهای پیام/86034/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: وضعیت هوا مدیرکل هواشناسی مازندران رضوی بارش برف مازندران مدت مشابه سال زراعی بهمن ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۱۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۳ درصدی میزان بارش در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز یزد، مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد میزان بارندگی مدت مشابه سال گذشته آبی استان را ۹۸.۷ میلیمتر و متوسط دوره آماری استان را ۸۷.۹ میلیمتر عنوان کرد و گفت: برهمین اساس بارندگی امسال استان نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد افزایش و نسبت به متوسط دوره آماری نیز ۴۳ درصد افزایش داشته است.   محجوبی در پایان با اشاره به پیش بینی بارش‌های پایان هفته جاری استان، ابراز امیدواری کرد تا پایان سال آبی جاری شاهد بارش‌های مناسب و کم خسارتی در استان و دیگر مناطق کشورمان باشیم.

دیگر خبرها

  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش ها در استان یزد
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش در استان یزد
  • کم آبی در کمین لرستان/ بارش‌های پرتکرار هم حریف خشکسالی نشد
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده