Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بسته خبری امشب از وضعیت توزیع الکل در خوزستان، پلمپ باشگاه‌های متخلف، نتیجه تحقیقات یک محقق خوزستانی، توزیع ماسک و سایر اخبار مبوط به کرونا را بخوانید.

به گزارش فارس از اهواز، در بسته خبری امشب از وضعیت توزیع الکل در خوزستان، پلمپ شدن دو باشگاه متخلف در آبادان، نتیجه تحقیقات یک محقق خوزستانی، توزیع ماسک در اهواز و شوش و دیگر سایر اخبار مبوط به کرونا را بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۱۰ هزار لیتر الکل در خوزستان توزیع شد

دکتر علی احسان پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار داشت: تاکنون ۹۰ هزار لیتر الکل در داروخانه ها  و ۶۲۰ هزار لیتر الکل نیز بین دستگاه‌های مختلف استان توزیع شده است.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان کمبود الکل در استان وجود ندارد بنابراین از مردم درخواست می‌شود از خرید اضافه و ذخیره سازی الکل اجتناب کنند.

۲ باشگاه ورزشی متخلف در آبادان پلمب شدند

علی رضایی بیان کرد: باشگاه ورزشی شهید حججی واقع در کوی ذولفقاری و باشگاه پهلوان واقع در کوی امیری آبادان با همکاری مقام قضایی و حراست اداره کل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند پلمب شدند.
‌وی افزود: پیرو دستور مدیرکل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند در راستای مصوبات ستاد پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در ورزش تصمیم گرفته شد کلیه باشگاه های خصوصی و دولتی تا پایان هفته جاری تعطیل باشند.

هر اقدامی علیه کرونا با تایید دانشگاه علوم پزشکی انجام شود

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت: ضد عفونی اماکن و مناطق مختلف طبق چهارچوب و استانداردهای دانشگاه علوم پزشکی دزفول انجام شود و حتما میزان غلظت مواد ضد عفونی و نوع آن به تایید دانشگاه برسد.

امید بن عباس افزود: ضد عفونی اماکن و مناطق مختلف طبق چهارچوب و استانداردهای دانشگاه علوم پزشکی دزفول انجام شود و حتما میزان غلظت مواد ضد عفونی و نوع آن به تایید دانشگاه برسد.

نتیجه تحقیقات دانشگاه چمران اهواز برای یافتن داروی ویروس کرونا

محمد رضا دایر محقق و تهیه کننده مقاله بررسی بیوانفورماتیکی داروهای موجود به منظوریافتن کاندیدای مناسب برای مهار آنزیم پروتئاز ویروس کرونا، گفت: هدف از نگارش این مقاله استفاده از روش‌های بیوانفورماتیک برای یافتن داروی موثر در درمان ویروس کووید - ۱۹ از میان داروهای موجود است که این مطالعات در دانشگاه شهید چمران اهواز در حال انجام است و نتایج آن در حال چاپ است.

دایر ادامه داد: از بین داروهای آنتی اچ ای وی که ۱۰ تا ۱۲ هستند فقط ۶ تا می‌توانند به ویروس کرونا متصل شوند و تعداد زیادی از داروهایی که استفاده درمانی در بیماری‌های مختلف دارند را نیز انتخاب کردیم که هشت مورد از آنها به نظر می رسد در مهار آنزیم پروتئاز می توانند مفید باشند.

 بیمار مبتلا به کرونا در آبادان فوت کرد

شکراله سلمان‌زاده بیان کرد: این بیمار فردی ۶۳ ساله بود که ششم اسفند با علایم تب و سرفه به بیمارستان امام خمینی(ره) آبادان مراجعه و بستری شد.

وی با بیان اینکه آزمایش ویروس کرونای این بیمار مثبت بود افزود: وی پس از یک هفته درمان در بیمارستان طالقانی در روز ۱۲ اسفند فوت کرد.

کنترل مبادی ورودی خرمشهر و شادگان برای مقابله با کرونا

معاون علوم پزشکی آبادان گفت: بعد از استقرار تیم‌های بهداشتی درورودی آبادان، تیم‌های آموزش‌دیده‌ی دانشکده علوم پزشکی آبادان، از فردا باهدف پیشگیری از ورود و شیوع بیماری کرونا در مبادی ورودی شهرستان خرمشهر و شادگان نیز مستقر خواهند شد.

وی افزود : این گروه‌ها علاوه بر انجام غربالگری و بررسی‌های اولیه اقدامات آموزشی در زمینه پیشگیری از بیماری‌های حاد تنفسی را آموزش می‌دهد.

توزیع ۳۰ هزار ماسک و مواد شوینده توسط گروه‌های جهادی

مسؤول قرارگاه جهادی عباس دانشگر گفت:در روزهای گذشته توانستیم تعداد ۳۰ هزار ماسک و مواد شوینده را از طریق خیرین تأمین کنیم و در سطح شهرهای اهواز و شوش در اختیار مردم بگذاریم.

وی با اشاره به این نکته که در روز پنج شنبه عملیات ضدعفونی کردن شهر شوش را شروع می‌شود، اعلام کرد: علاوه بر اقلامی که در روزهای گذشته بین مردم توزیع کردیم، با تأمین بودجه‌ای که از جانب خیریّن صورت گرفت، پیگیر خرید تعداد یک میلیون ماسک و مواد شوینده هستیم اما هنوز جایی را پیدا نکردیم که بتواند این میزان درخواست ما را تأمین کند.

ضدعفونی محلات اهواز با کمک مساجد انجام خواهد شد

دبیر قرارگاه مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی خوزستان گفت:  نوع ترکیب مواد ضدعفونی برای مساجد تشریح داده شد و مقرر شد تا ضدعفونی محلات توسط مساجد صورت بگیرد.

دبیر قرارگاه مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی خوزستان ضمن اشاره به تشکیل کمیته اقدام مستقیم عنوان کرد:لیست مساجد شرق و غرب اهواز و ائمه جماعات و مسؤولین پایگاه‌ها تهیه شده که شامل ۲۸۰ مسجد در سطح شهر اهواز است و مقرر شده که مساجد تعداد نیروهای جهادی خود را به ما اعلام کنند تا در صورت بحرانی شدن شرایط یا نیاز به نیروی انسانی گسترده‌تر با قرارگاه همکاری کنند.

۱۳ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان بزرگ دزفول بستری است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: ۱۳ بیمار مشکوک به کرونا در بخش بیماران حاد تنفسی بیمارستان بزرگ دزفول بستری شده است.

مهدیه توکلی  افزود:  نتیجه آزمایش سه نفر از این بیماران مثبت و نتیجه ۶ نفر منفی بوده است.

مردم برای آزمایش کرونا به بیمارستان رازی اهواز مراجعه نکنند

 علی احسان پور گفت: طبق پروتکل، در این بیمارستان آزمایش برای عموم انجام نخواهد شد و مراجعه مردم ضمن ایجاد ازدحام  ممکن است برای تنها خطراتی به همراه  داشته باشد.

بیمارستان رازی اهواز به عنوان مرکز معین برای بستری بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده و خدمات درمانی را به بیماران ارائه می دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خوزستان الکل ورزش دانشگاه علوم پزشکی کرونا توزیع ماسک دانشگاه علوم پزشکی ویروس کرونا ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۱۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوادار 2 - صنعت نفت یک/ مس صفر- گل گهر یک/ استقلال خوزستان صفر- ملوان صفر/ آلومینیوم صفر- فولاد صفر/ ذوب آهن صفر - نساجی یک

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، روز پایانی هفته بیست و پنجم لیگ برتر با برگزاری ۵ دیدار در حال پیگیری است.

هوادار2 - صنعت نفت آبادان یک

داور: امیرسامان سلطانی

اخراج:

گل: طالب ریکانی (20)پنالتی برای نفت آبادان/ داریوش شجاعیان(25) کریم اسلامی(28) برای هوادار

-------------

مس رفسنجان صفر  - گل گهر سیرجان یک

داور: سیدرضا مهدوی

اخراج:

گل: سعید سحرخیزان(28)

-------------

ذوب‌آهن اصفهان صفر  - نساجی مازندران یک

داور: مرتضی منصوریان

اخراج:

گل: منصور باقری(4)

-------------

آلومینیوم اراک صفر - فولاد خوزستان صفر

داور: یاسر همرنگ

اخراج:

گل:

-------------

استقلال خوزستان صفر  - ملوان بندرانزلی صفر

داور: کوپال ناظمی

اخراج:

گل:

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برق ۳۰ نقطه در اهواز قطع شد
  • وضعیت برق مناطق اهواز به حالت عادی در آمده است
  • سقوط تراتسفورماتور در منطقه پردیس اهواز
  • افزایش سه درجه ای دما در آبادان و خرمشهر
  • حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در خوزستان
  • تقویت سامانه بارشی در خوزستان
  • جوی ناپایدار در اروند
  • هوادار 2 - صنعت نفت یک/ مس صفر- گل گهر یک/ استقلال خوزستان صفر- ملوان صفر/ آلومینیوم صفر- فولاد صفر/ ذوب آهن صفر - نساجی یک
  • هوادار 2 - صنعت نفت یک/ مس صفر- گل گهر صفر
  • هوادار 2 - صنعت نفت یک