Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-29@16:25:34 GMT

معدوم‌سازی ۲ تن گوشت مرغ فاسد در شهرستان ری

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۱۵۴۷

صراط:

وحید رستگاری رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری اظهار کرد: روز گذشته ۲ تن گوشت مرغ پس از انجام آزمایش‌های مختلف و تایید فاسد بودن آن با حکم قضایی معدوم‌سازی شد.

به گزارش فارس وی با بیان اینکه این میزان فرآورده دامی فاسد در پی گزارش یکی از سردخانه‌داران کشف شد، افزود: این محموله از یک شرکت بسته بندی در تهران به شهر اراک ارسال شده بود که به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی در مسیر، فاسد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری تصریح کرد: غیر بهداشتی بودن گوشت‌های کشف شده با نمونه‌گیری و آزمایش‌های دقیق علمی توسط اداره دامپزشکی شهرستان ری تشخیص داده شد و در ادامه با حکم قضائی معدوم‌سازی شد.

رستگاری با اشاره به اینکه بخش مهمی از ارتقای سلامت و بهداشت جامعه با تأمین فرآورده‌های دامی و لبنی سالم تحقق می‌یابد، تاکید کرد: بازرسان اداره دامپزشکی ری در راستای تأمین بهداشت و سلامت فرآورده‌های دامی به صورت مستمر عملکرد مراکز عرضه و توزیع گوشت قرمز و سفید شهرستان را پایش و نظارت‌های لازم را در خصوص تاریخ مصرف و سالم بودن گوشت انجام می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا در میان کارکنان، ماشین آلات و وسایل موجود در کشتارگاه‌های ری گفت: در ورودی کشتارگاه‌های دام و طیور دماسنج‌های لیزری برای سنجش دمای بدن صلاخان، قصابان، کارگران و رانندگان کار گذاشته شده است و همه افرادی که در فرآیند تولید گوشت فعالیت می کنند در صورت داشتن دمای بالا و تب اجازه ورود به داخل کشتارگاه را نخواهند داشت.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری ادامه داد: تمامی خطوط کشتارگاه و همچنین ماشین های یخچالدار حمل گوشت توسط دستگاه‌های کارواش به صورت دقیق شستشو و سپس ضد عفونی می شوند تا گوشت ها در فرآیند انتقال و آماده سازی از هر گونه آلودگی مصون بمانند.

رستگاری در پایان خاطرنشان کرد: شست‌وشوی کشتارگاه ها توسط الکل ۹۹ درصد، مواد مخصوص ضد عفونی و آب انجام می شود تا گوشت هایی که دست مردم می رسد از هرگونه آلودگی پاک باشد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: دامپزشکی شهرستان ری معدوم سازی گوشت مرغ فاسد صراط اداره دامپزشکی شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۱۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد

ایسنا/البرز مدیرکل دامپزشکی استان البرز در خصوص چگونگی رشد جوجه پرورشی در یک بازه ۴۵ روزه، گفت: این جوجه‌ها با استفاده از یک خوراک مغذی که سرشار از پروتئین و دیگر مواد مغذی است در یک فرآیند کاملا بهداشتی و سالم به وزن مناسب می‌رسند و تزریق هورمون در هیچ واحد مرغداری وجود ندارد.

علیرضا رفیعی پور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه جمعیت دام مولد و مرغ گوشتی البرز پاسخگوی نیاز این استان نیست، اظهار کرد: بر این اساس بخشی از نیاز البرزنشینان از سایر استان‌ها و گوشت وارداتی از سایر کشورها تامین می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۲۷۹ هزار کیلوگرم گوشت قرمز و مرغ از طریق فرودگاه پیام به استان وارد شده است.

این مسئول در ادامه با اشاره به فعالیت واحدهای مرغ گوشتی در استان توضیح داد: در این واحدها جوجه‌ای که در شرایط پرورش سنتی در بازه یکساله به حدود دو کیلوگرم می‌رسد، ۴۵ روزه این وزن را پر کرده و به واحدهای کشتار انتقال می‌یابد.

وی در پاسخ به اینکه آیا برای افزایش سریع وزن به مرغ‌ها هورمن تزریق می‌کنند، گفت: این اتفاق در هیچ یک از واحدهای مرغداری نمی‌افتد. این جوجه‌ها با استفاده از یک خوراک مغذی که سرشار از پروتئین و دیگر مواد مغذی است در یک فرآیند کاملا بهداشتی و سالم به وزن مناسب می‌رسند.

وی با اشاره به میزان نهاده‌ای که هر جوجه در طول رشد خود مصرف می‌کند، ادامه داد: هر کدام از این جوجه‌ها با مصرف پنج کیلو نهاده تقریبا به وزن سه کیلو می‌رسند.

رفیع پور ابراز کرد: در مجموع سالانه حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون جوجه ریزی در کشور انجام می‌شود که به تولید سه میلیون تن گوشت مرغ منتهی می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی البرز در پایان با اشاره به نظارت دوره‌ای بر واحدهای تولید مرغ گوشتی استان تصریح کرد: هر مرغداری معمولا یک ناظر فنی دارد که به صورت هفتگی گزارش دقیق و کاملی از تغذیه، تلفات احتمالی و... ارائه می‌دهد و در صورت تخلف موارد را گزارش می‌کند تا برخورد قانونی لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • واردات گوشت گرم گوسفندی به استان یزد، همین هفته
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان