Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جامعه هتل‌داران ایران از کاهش میانگین ضریب اشغال هتل‌ها به زیر 5درصد خبر داد که چند صد میلیارد تومان خسارت به این صنف وارد می‌کند.

​«جمشید حمزه‌زاده»، رئیس جامعه هتلداران کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی برنا در خصوص کاهش سفرهای نوروزی به دلیل شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در روزهایی که باید با هجوم مسافران برای رزرو اتاق مواجه باشیم، بسیاری از هتل‌ها در استان‌هایی مثل یزد، اردبیل، گیلان و مازندران عملا تعطیل شده‌اند و سایر هتل‌ها نیز ظرفیت اقامتی خود را کم کرده و تنها 20درصدِ اتاق‌های خود را فعال نگه داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا تعداد زیادی از کارمندان هتل‌ها به مرخصی تشویقی رفته‌اند.

تقریبا اصلا مسافر خارجی نداریم

او با اشاره به اینکه سال‌های گذشته در این ایام ضریب اشتغال هتل‌ها به ویژه در شهرهای جنوبی و کیش و قشم 90 درصد بود، گفت: ترس از شیوع کرونا باعث کاهش سفرها شده و حتی کسانی هم که سفر می‌روند در هتل‌ها اقامت نمی‌کنند. مسافر خارجی هم تقریبا نداریم.

اجرای دستورالعمل‌ ویژه بهداشتی در هتل‌ها

حمزه‌زاده در خصوص تمهیدات بهداشتی در نظر گرفته‌ شده برای هتل‌ها خاطرنشان کرد: همه هتل‌ها از همان ابتدا دستورالعمل پزشکی را از دولت تهیه کردند و با وجود قیمت‌های بالا به تهیه مواد ضد عفونی کننده و گندزدا پرداخته و اتاق‌ها را به صورت روزانه ضدعفونی می‌کنند.

او ادامه داد: همه مسافران به محض ورود با استفاده از دستگاه تب سنج مورد معاینه قرار می‌گیرند و در همه هتل‌های 5ستاره، پزشک مستقر است.

رئیس جامعه هتلداران تاکید کرد: کرونا بحرانی است که همه کشورهای دنیا با آن درگیر شده‌اند و کاهش تعداد مسافران طبیعی است اما در شرایط این چنینی، حمایت معنوی دولت می‌تواند از آسیب‌های بحران بکاهد.

راه‌های جبران خسارت هتل داران

حمزه‌زاده در بیان راهکارهایی که بتواند از بار خسارات شیوع ویروس کرونا به فعالان اقتصادی بکاهد، گفت: سازمان تامین اجتماعی می‌تواند در یکی دو ماهی که کارکنان بیکار شده‌اند حق بیمه دریافت نکند یا بانک‎ها اقساط وام هتل‌داران را با فاصله 5الی 6 ماهه و بدون جریمه دیرکرد دریافت کنند. همچنین عدم دریافت مالیات در این چند ماهی که هتل‌ها تعطیل یا نیمه تعطیل هستند، می‌تواند به فعالان این صنف برای ادامه فعالیت انگیزه بدهد.

رئیس جامعه هتلداران برابری نرخ دلار برای مسافران ایرانی و خارجی را یکی از مسائل پیش روی این صنف دانست و گفت: صنعت گردشگری ظرفیت زیادی برای ارز آوری به کشور دارد اما در حال حاضر نرخ اجاره اتاق‌ در هتل‌های ایران برای مسافران خارجی با دلار نیمایی محاسبه می‌شود و این یعنی حتی هزینه آن‌ها نصف هزینه مسافران ایرانی، می‌شود.

حمزه‌زاده افزود: این پیشنهاد را به وزارت گردشگری ارائه کرده‌ و چند جلسه هم با وزیر گردشگری داشتیم اما هنوز این موضوع به نتیجه نرسیده‌است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گردشگری توریسم ویروس کرونا رئیس جامعه هتل داران رئیس جامعه هتل حمزه زاده هتل داران هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۱۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی

قیمت جهانی طلا در روز جمعه (۲۶ آوریل) کاهش یافت و با توجه به تمرکز سرمایه‌گذاران به داده‌های کلیدی تورم ایالات‌متحده برای نشانه‌هایی در مسیر نرخ بهره فدرال رزرو، برای کاهش هفتگی تعیین شد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۱۵ سنت رسید. قیمت‌ها تقریباً ۱۰۰ دلار آمریکا نسبت به بالاترین رکورد تاریخ ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل کاهش یافته است که ناشی از آشفتگی ژئوپلیتیکی است. هر اونس طلای آمریکا بدون تغییر به ۲۳۴۳ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت شمش در هفته ۲.۵ درصد کاهش یافته است.

اقتصاد ایالات‌متحده در سه ماهه اول با کمترین سرعت خود در نزدیک به دو سال اخیر رشد کرد اما افزایش تورم انتظارات فدرال رزرو را برای کاهش نرخ بهره قبل از سپتامبر تقویت کرد. اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو حاکی از آن است که بانک مرکزی عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارد. نرخ‌های بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

داده‌ها نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه مارس ۴۰ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. جی پی مورگان اظهار کرد که هدف اوج طلا ۲۶۰۰ دلار آمریکاست. شرکت نیومونت از برآوردهای وال‌استریت برای سود سه ماهه اول پیشی گرفت زیرا بزرگترین معدن طلای جهان از تولید قوی، قیمت‌های بالاتر و هزینه های عملیاتی پایین‌تر بهره‌مند شد.

طبق گزارش رویترز، بانک مرکزی ژاپن قرار است پیش‌بینی کند که تورم در سال‌های آینده نزدیک به هدف دو درصدی خود باقی خواهد ماند و آمادگی خود را برای افزایش نرخ‌ها از نزدیک به صفر نشان می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۷.۴۰ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۱۹ دلار و ۹۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم با ۱.۱ درصد افزایش به ۹۸۴ دلار و ۷۳ سنت رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • قیمت دینار عراق امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • تلوبیون بین برنامه‌ها تبعیض می‌گذارد؟/ محتوایی که ضریب می‌گیرد
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار