Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفتگو با شبکه خبری المیادین اظهار داشت که این جنبش با درخواست آمریکا برای برقراری ارتباط مخالفت کرده و شهید سلیمانی نقش محوری در منطقه و محور مقاومت داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار داشت که راهبرد این جنبش بر ضرورت وحدت فلسطینی استوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«اسماعیل هنیه» در گفتگو با شبکه خبری المیادین گفت: برای دستیابی به یک دیدگاه و رویکرد واحد، امتیازهای زیادی دادیم و چهار گزینه را پیشنهاد کردیم. پیشنهاد اول، برگزاری انتخابات عمومی. پیشنهاد دوم، برگزاری مجلس ملی فلسطین در خارج از رام الله به منظور مشارکت همه گروه ها. پیشنهاد سوم، برگزاری کنفرانس ملی فلسطین در قاهره. پیشنهاد چهارم، تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین.

وی همچنین از اعلام آمادگی جنبش حماس برای اجرای هر کدام از این گزینه ها که جنبش فتح با آن تعامل مثبت داشته باشد، خبر داد و افزد که از گروه‌های فلسطینی انتظار می‌رود بیش از هر زمان دیگر برای دستیابی به آشتی فلسطینی تلاش کنند و مصر نقش محوری در این خصوص دارد.

هنیه در خصوص سفرش به مسکو اظهار داشت: روسیه با تمام گروه های فلسطینی روابط خوبی دارد و قادر به حرکت درآوردن جامعه بین الملل برای حمایت از موضوع فلسطین است.

وی ادامه داد: از برادران فتح انتظار می رود که از برخی موضوعات مربوط به ما قبل اوسلو خلاص شوند. نامه جنبش حماس مبنی بر اعلام آمادگی برای میزبانی از هیئت تشکیلات خودگردان در غزه به محمود عباس تحویل داده شد.

اسماعیل هنیه از مخالفت حماس با درخواست آمریکا برای ارتباط با این جنبش خبر داده و گفت: از طریق شبکه المیادین اعلام می کنم که واشنگتن سعی بر ارتباط با حماس داشت و ما مخالفت کردیم. ما با هرگونه تماس های سری با آمریکا مخالفت کردیم و مهم است که راه سیطره آمریکا بر منطقه را سد کنیم. کشورهایی که از آمریکا آسیب دیده اند باید به ابزارهای ارتباطی مشترک دست یابند و با هم دیدار داشته باشند.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: برای ناکام گذاشتن هر تلاشی برای ایجاد تفرقه بین حماس و جهاد اسلامی هوشیار هستیم. تهدیدات متوقف نشده است و مقاومت در غزه شکستی نیست.

اسماعیل هنیه در خصوص ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی به دست تروریست های آمریکایی هم تصریح کرد که شهید سلیمانی ناجوانمردانه به دست آمریکا به شهادت رسید.

وی همچنین افزود که شهید سلیمانی نقش محوری در منطقه و محور مقاومت داشت و شرکت هیاتی از حماس در مراسم عزای وی طبیعی بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهید سلیمانی جنبش حماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۱۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنیه در گفتگو با النخاله: هرگز از مواضعمان کوتاه نخواهیم آمد

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) به دبیرکل جنبش جهاد اسلامی اطمینان داد که مقاومت هرگز در مذاکرات آتش‌بس از مواضع و خواسته‌های اصلی کوتاه نخواهد آمد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، تلفنی با زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی گفتگو کرد که طی آن تصمیم مقاومت در خصوص موافقت با پیشنهاد توافق آتش بس و نیز جزئیات توافق پیشنهادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزهموافقت حماس با طرح پیشنهادی قطر و مصر برای آتش‌بسبیانیه حماس صهیونیست‌ها را به خیابان‌ها کشاند

هنیه و النخاله در این تماس تلفنی، تدابیر مطلوب و لازم برای تضمین اجرای توافقنامه را بررسی کردند.

هنیه به النخاله تاکید کرد که مقاومت هرگز از خواسته‌های عقب نشینی فراگیر دشمن، مبادله اسیران، بازسازی و پایان محاصره نوار غزه کوتاه نخواهد آمد.

رئیس دفتر سیاسی حماس و دبیرکل جهاد اسلامی از اتحاد میدانی و سیاسی گروههای مقاومت که وارد نبرد تاریخی در طوفان الاقصی با دشمن شدند، تمجید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تماس تلفنی «هنیه» و «السودانی»
  • آتش‌بس کامل در غزه در مرحله دوم توافق پیش‌بینی شده است
  • اردوغان: غرب فشار بر اسرائیل را افزایش دهد
  • هنیه در گفتگو با النخاله: هرگز از مواضعمان کوتاه نخواهیم آمد
  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ کابینۀ جنگ اسرائیل حمله به رفح را تصویب کرد!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • آمریکا در حال بررسی پاسخ حماس به توافق آتش‌بس است
  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ توپ در زمین اسرائیل!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد
  • جنبش حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران