Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شبکه خبری سی‌بی‌سی کانادا در تارنمای خود نوشت که یک ایرانی مقیم این کشور در دهم ژانویه (۲۰ دی‌ماه) به همراه پسرش قصد ورود به آمریکا را داشت، اما با ممانعت ماموران حفاظت مرزی این کشور مواجه شد.

«فرزاد علوی» جراح و متخصص ارتوپدی که همسرش در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی جان باخته است، می‌خواست به همراه پسر ۲۷ ساله خود برای شرکت در مراسم ترحیم همسرش به ایران سفر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته سی‌بی‌سی، علوی و پسرش به دلیل نبود کنسولگری ایران در کانادا قصد داشتند برای تکمیل مدارک خود به واشنگتن رفته و به اداره کنسولی ایران مراجعه کنند، اما ماموران مرزی آمریکا از ورود او جلوگیری کردند و تنها به پسرش اجازه ورود دادند.

علوی به سی‌بی‌سی گفته است که او و پسرش امیرعلی به مدت ۴ ساعت در اداره مرزی آمریکا در «آبشار نیاگارا» نگه داشته شده و از آنان اثر انگشت گرفته شده است. ماموران مرزی آمریکا همچنین گوشی‌های تلفن همراه آنان را گرفته و بررسی کرده‌اند.

ماموران مرزی آمریکا افزون بر این، از علوی درباره دیدگاه‌های سیاسی او و خدمت وظیفه‌اش بازجویی کرده‌اند.

سی‌بی‌سی نوشت: خدمت وظیفه در ایران برای مردان اجباری است. علوی گفت که به ماموران مرزی تاکید کرده که وقتی سه دهه پیش به خدمت فراخوانده شده، انتخاب دیگری نداشته است و به عنوان پزشک وظیفه خدمت کرده است.

اما ماموران مرزی آمریکا هیچ وقعی به اظهارات علوی نگذاشته و به صرف خدمت او در سپاه و اینکه واشنگتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان سازمان تروریستی شناسایی کرده، از ورود او به آمریکا جلوگیری کرده‌اند.

سی‌بی‌سی گفت که علوی یکی از پنج-شش نفر ایرانی مقیم کاناداست که از ورود به آمریکا منع شده‌اند و این شبکه خبری موفق به مصاحبه با آن‌ها شده است.

پیشتر رسانه‌های کانادا و آمریکا درباره محدودیت‌های بسیار سخت‌گیرانه و بازداشت و بازجویی ایرانیان در مرز آمریکا گزارش‌هایی منتشر کردند که به تایید چند تن از ماموران مرزی ایالات متحده رسید.

سی‌بی‌سی ماه گذشته در گزارشی در تارنمای خود نوشت که به ایمیلی در این ارتباط دست یافته که توسط یک مامور مرزی آمریکایی در اختیار «لن ساندرز» وکیل مهاجرت قرار داده شده است.

در این ایمیل که ساندرز آن را به سی‌بی‌سی ارسال کرده، مامور مرزی آمریکایی تایید کرده است که اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا دستور داده افراد ایرانی‌تباری که قصد ورود به ایالات متحده دارند، مورد بازجویی قرار گیرند.

ساندرز همچنین به سی‌بی‌سی گفته است که یک مامور مرزی دیگر که در همان زمان در گذرگاه «پیس آرک» بوده است، در گفت‌وگو با وی این موضوع را تایید کرده است.

گزارش‌ها پیرامون این اقدام اداره محافظت مرزی آمریکا اوایل ماه ژانویه (اواسط دی‌ماه) همزمان با اقدام تروریستی واشنگتن در به شهادت رساندن سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی منتشر شد.

گزارش‌های مشابهی نیز درباره دیگر گذرگاه‌های مرزی آمریکا منتشر شده، اما ساندرز گفت که به اعتقاد او تمرکز اصلی بر گذرگاه «پیس آرک» بوده است، چرا که در آن مقطع تعداد بسیار زیادی از ایرانی‌تباران قصد ورود از کانادا به ایالات متحده را داشتند.

سردار سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد روز جمعه ۱۳ دی‌ماه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

کد خبر 488767

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ماموران مرزی آمریکا سی بی سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۱۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است

کودکان بومی اوکراین همیشه حاضر نیستند اوکراین را دوست داشته باشند، حتی در آن سوی اقیانوس. ویکتوریا اسپارتز، تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره ایالات متحده که در اوکراین به دنیا آمده است، با تخصیص کمک به کی یف مخالفت کرد. 

آسوشیتدپرس با استناد به منابع خود گزارش داد این نماینده کنگره از همکارانش خواست که به جای عملیات خارجی، کنترل بهتری بر سرمایه‌های آمریکایی داشته باشند. اکنون هر دو بخش کنگره آمریکا (سنا و مجلس نمایندگان) بیشتر مشغول آماده سازی و واگذاری بسته کمکی که اخیرا برای اوکراین تصویب شده، هستند.

اسپارتز برای تأکید بر تمرکز خود بر مسائل آمریکا اخیراً اظهار داشت که برای محافظت از مردم آمریکا احساس "مسئولیت" می‌کند. این سیاستمدار در تفسیر خود درباره وضعیت کنونی تاکید می‌کند که امنیت مرز‌های خارجی باید اولویت بالاتری برای کنگره باشد.

او اخیرا گفته ظاهراً باید همیشه از اوکراین حمایت کند. اما این درست نیست، زیرا او معتقد است که ۶۱ میلیارد دلار اختصاص داده شده به اوکراین هدر خواهد رفت.

قانونگذاران واشنگتن به تازگی بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین تصویب کردند. ۲ مقام آگاه آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند ایالات متحده در حال آماده سازی یک بسته کمک نظامی به ارزش یک میلیارد دلار برای اوکراین است. این بسته کمک‌های نظامی نخستین بخش از لایحه کمک‌های تخصیص یافته از سوی کنگره به ارزش ۶۱ میلیارد دلار به کی یف است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • تمام اتفاقات منطقه بی ارتباط با خلیج فارس نیست
  • لیست بهترین جراح فک و صورت تهران
  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد