Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@01:59:09 GMT

ریاض به دنبال آتش بس در یمن؟

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۲۳۸۵

ریاض به دنبال آتش بس در یمن؟

معاون وزیر دفاع عربستان راهی پاکستان شده و با مسئولین سیاسی و نظامی این کشور دیدار و در خصوص مسائل مهم با آنها به گفتگو نشست.

به گزارش مشرق به نقل از جیو تی وی، به دنبال امضا تفاهم نامه صلح میان طالبان و آمریکا دولت ریاض بلافاصله نماینده خود را به پاکستان فرستاد.

بیشتر بخوانید آخرین تحولات میدانی شمال یمن

«خالد بن سلمان» شاهزاده جوان عربستانی که معاون وزیر دفاع این کشور است به صورت جداگانه با «عمران خان» نخست وزیر پاکستان و «قمر جاوید باجوا» فرمانده ستاد ارتش این کشور دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه های پاکستانی موضوع این دیدار را بررسی شرایط منطقه و آخرین تحولات خاورمیانه دانستند با این حال برخی کارشناسان بر این باورند که عربستان در تلاش است از پاکستان برای صلح در یمن کمک بگیرد.

ریاض طی سال های اخیر در باتلاق یمن گرفتار شده و علی رغم تلاش فراوان و اجیر کردن تروریست های بین المللی مانند بلک واتر نتوانسته موفقیتی در یمن به دست آورد.

دولت عربستان که این مساله را بی آبرویی بزرگی برای خود می داند در تلاش است تا با استفاده از پاکستان خروجی آبرومندانه از یمن را تجربه کند.

پیش از این نیز عمران خان اعلام آمادگی کرده بود برای صلح در یمن ایفای نقش کرده و با مسئولین جمهوری اسلامی ایران رایزنی داشته باشد.

زیاده خواهی های دولت عربستان باعث ناکام ماندن تلاش های پیشین اسلام آباد شده بود ولی ممکن است تلاش های پاکستان در دور جدید نتیجه بخش باشد.

مسئولین پاکستانی در دیدار با معاون وزیر دفاع عربستان باردیگر به مساله کشمیر اشاره کرده و خواهان ایفای نقش جدی تر توسط عربستان برای حل این مساله شدند.

عربستان به دلیل داشتن منافع مشترک با هند حاضر به دفاع از مسلمانان کشمیری نیست و چشم خود را روی ظلم در این منطقه بسته است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا لیگ قهرمانان آسیا بن سلمان یمن عربستان سعودی پاکستان عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۲۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الاهلی به دنبال هافبک جوان اتلتیکومادرید

تیم فوتبال الاهلی عربستان ستاره ۲۱ ساله اتلتیکو مادرید را در فهرست خریدهای تابستانی‌اش قرار داده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گزارش رسانه‌های اسپانیایی حاکی از آن است که باشگاه الاهلی جده می‌خواهد برای جذب یکی از ستاره‌های اتلتیکومادرید در فصل نقل‌وانتقالات تابستانی دست به کار شود.

پابلو باریوس، ستاره 21 ساله اتلتیکومادرید مورد توجه الاهلی عربستان قرار داد و مدیران این تیم شهر جده معتقدند این بازیکن می‌تواند خریدی سودمند باشد، زیرا با وجود سن کم در این فصل 31 بازی در ترکیب تیمش به میدان رفته است.

ستاره 21 ساله یوونتوس در رادار الاتحاد

الاهلی عربستان در فصل گذشته بازیکنان سرشناسی همانند ریاض محرز و روبرتو فیرمینیو را جذب کرد، اما شانسی برای قهرمانی در لیگ حرفه‌ای عربستان ندارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید پاکستان بر توقف جنگ غزه و حل مساله فلسطین در اجلاس سازمان شانگهای
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود؛ به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود / به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود /به دنبال جنگ نیستیم
  • اظهارنظر وزیر دفاع پاکستان درباره خط لوله گاز با ایران
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند
  • الاهلی به دنبال هافبک جوان اتلتیکومادرید
  • سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم