Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم سینمایی «بی‌وزنی» به کارگردانی مهدی فرد قادری، جایزه بهترین فیلم و تندیس «گربه سیاه» جشنواره فیلم‌های تجربی پرو را از آن خود کرد.

به گزارش قدس آنلاین، فیلم سینمایی «بی‌وزنی» به نویسندگی و کارگردانی مهدی فرد قادری و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته که چند روز قبل، جایزه ویژه آکادمی کارولینای شمالی آمریکا را دریافت کرده بود، در تازه‌ترین موفقیت جهانی‌اش، جایزه بهترین فیلم بخش فیلم‌های «بدون محدودیت» جشنواره تجربی پرو را کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از میان ۹ فیلم بخش مسابقه، جایزه بهترین فیلم این جشنواره که اختتامیه آن شب گذشته دوشنبه ۱۲ اسفند ماه در لیما پایتخت پرو برگزار شد، به «بی‌وزنی» رسید.

بخش مسابقه فیلم‌های «بدون محدودیت» این جشنواره به فیلم‌های تجربی‌ای که از عناصر ژانر به عنوان نقطه شروع برای نوآوری در فیلمسازی سنتی استفاده می کنند، توجه ویژه‌ای دارد.

هدایت فیلم و علی صفایی سنگسری سرمایه گذاران دومین فیلم سینمایی فرد قادری هستند و پخش بین‌المللی این فیلم را موسسه «پرشیا فیلم» به مدیریت علی قاسمی بر عهده دارد.

امیرعلی دانایی، بهاره کیان افشار، نسیم ادبی، یاسر جعفری، جلال فاطمی، سپیده مرادپور و تینا پاکروان بازیگران این فیلم هستند.

«بی‌وزنی» از ۲۳ بهمن ماه اکران خود را در سینماها آغاز کرد که پس از یک هفته و به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سینماها، نمایش آن متوقف شد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بی وزنی بی وزنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۲۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«در سایه سرو» به جشنواره مورد تایید اسکار در اسپانیا راه یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، انیمیشن کوتاه «در سایه سرو» به کارگردانی حسین ملایمی و شیرین سوهانی از جدیدترین تولیدات پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در جشنواره بین‌المللی انیمیشن «انیمایو» اسپانیا به نمایش در می‌آید.

انیمیشن «در سایه سرو» پیش از این نیز در بخش مسابقه فیلم‌های انیمیشن کوتاه بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم «ریور ران» آمریکا نمایش داده شد، این پویانمایی با حضور در این جشنواره شانس خود را برای دستیابی به فهرست اولیه فیلم‌های کوتاه معرفی شده برای جایزه اسکار امتحان می‌کند.

این دومین حضور انیمیشن «در سایه سرو» در جشنواره مورد تأیید اسکار به شمار می‌رود، جشنواره بین‌المللی انیمیشن «انیمایو» در جزایر قناری اسپانیا برگزار می‌شود و از جشنواره‌های معتبر انیمیشن اروپا و مورد تایید اسکار است.

از میان بیش از ۱۶۰۰ فیلم، تنها ۶۵ فیلم به بخش مسابقه رسمی راه یافته و برنده جایزه بزرگ جشنواره انیمیشن «انیمایو» با دریافت جایزه نقدی ۳ هزار یورویی راهی اسکار ۲۰۲۵ خواهد شد.

نوزدهمین جشنواره انیمیشن «انیمایو» از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۸ تا ۱۱ می ۲۰۲۴) در کشور اسپانیا در حال برگزاری است.

کد خبر 6100748 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • «در سایه سرو» به جشنواره مورد تایید اسکار در اسپانیا راه یافت
  • گیجگاه از کره‌ای‌ها جایزه گرفت
  • گزارش جنگ غزه نیویورک تایمز برنده پولیتزر ۲۰۲۴ شد
  • «با قید محرمانگی» از اوبرهاوزن جایزه گرفت
  • یک جایزه و یک نامزدی برای «لوتریا» در آمریکا و بلژیک
  • یک جایزه و یک نامزدی برای «لوتریا» در آمریکا و بلژیک
  • ویکتور ومبانیاما، بهترین تازه وارد سال با تمام آرا!
  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید