Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حسین مقدم» مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت کاری مراکز معاینه فنی با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: ما یک شرکت خدمات‌رسان هستیم و باید خدمات را به شهروندان ارائه دهیم. با توجه به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تردد کلیه وسایل نقلیه مشمول، بدون معاینه فنی ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خودروها در صورت تردد روزانه مبلغ ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شوند. بدیهی است با توجه به این ضوابط موجود قطع خدمات مراکز معاینه امکان‌پذیر نبوده و در نهایت شهروندان متضرر خواهند شد.در حال حاضر خودرو داخلی ۹۳ و ما قبل خودروهای وارداتی ۲۰۱۵ و ما قبل مشمول معاینه فنی هستند و از سال ۹۹ خودروهای تولید ۹۴ نیز مشمول خواهند شد. 

او با تاکید بر اینکه به عنوان یک نهاد خدمات‌رسان موظف به ارائه خدمات هستیم، اظهار داشت: با توجه به اینکه این تقاضا مبنی بر امکان استفاده شهروندان از خودروهای شخصی وجود دارد، در حال خدمات‌رسانی هستیم، اما تمهیدات بسیار گسترده‌ای انجام می‌شود تا رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت و شهرداری تهران انجام و از تسری ویروس کرونا در مراکز جلوگیری شود. 

مقدم در پاسخ به این سوال که آیا دستورالعملی برای عدم اجرای معاینه فنی و یا به تعویق انداختن آن از بالادست و سازمان‌های دارای مسئولیت در این زمینه ابلاغ شده است، گفت: قاعدتا باید اینگونه باشد، چرا که این اقدام قانون مجلس بوده و متولی آن وزارت کشور است و در اختیار شهرداری تهران نیست. ما در شهرداری نمی‌توانیم برای قطع خدمات رسانی در زمانی خاص تصمیم گیرنده باشیم و چند دستگاه در این امر دخیل هستند؛ مردم به وسائل نقلیه وابسته‌اند، پلیس به عنوان ضابط اجرائی طبق قانون مسئولیت کنترل وضعیت معاینه فنی خودروها را  دارد و ما باید در راستای قوانین کشور خدمات معاینه فنی را ارائه دهیم. 

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران گفت: ما در شهرداری تهران مجری هستیم و این یک مساله کشوری است و اکنون این موضوع در تمام کشور مطرح است. 

او با اشاره به افزایش مراجعه به مراکز معاینه فنی در ماه پایانی سال گفت: در سال جدید به واسطه مشمول شدن خودروهای تولید سال ۹۴ میزان مراجعات در روزهای انتهای سال افزایش یافته و قطعا این روال در ماه ابتدایی سال ۹۹ نیز ادامه خواهد داشت. این روند کاملا عادی است و همیشه شاهد افزایش مراجعه به مراکز در اسفندماه هستیم. 

مقدم با تاکید بر اینکه با تمهیدات انجام شده در خصوص توسعه مراکز، افزایش شیفت کاری مراکز و ایجاد پراکندگی مناسب واحدهای سیار تک خطه معاینه فنی حتی در این روزها نیز ازدحام ویژه‌ای در مراکز نداریم، گفت: اکنون حداکثر حضور در مراکز معاینه فنی در ساعت پیک ۴۰ دقیقه است، در حالی که در سال‌های قبل در حدود ۸ ساعت و شاید بیشتر زمانبر بود. در حال حاضر شهر تهران از بضاعت ۵۶ خط معاینه فنی خودروهای سبک برخوردار است.

 اوبا بیان اینکه در مراکز معاینه فنی روزانه به حدود ۶ هزار مراجعه شهروندان پاسخ داده می‌شود، تصریح کرد: شهروندان در هنگام مراجعه با یکدیگر روبرو نمی‌شوند و در هر مقطع حداکثر ۲۰ نفر در سالن اصلی معاینه حضور دارند.

مقدم با بیان اینکه نمی‌توان احتمال انتقال ویروس کرونا را در مراکز نادیده گرفت، افزود: اما تمهیداتی از جمله تهیه دستکش یکبار مصرف، شست و شوی مدام مراکز در دستور کار است و صیانت از همکاران ما در مراکز معاینه فنی و جلوگیری از تسری ویروس به شهروندان در اولویت‌های مهم و اصلی ما قرار دارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا ستاد معاینه فنی تهران حسین مقدم مراکز معاینه فنی شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۲۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت

 شهریار افندی‌زاده مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت از بزرگراه آزادگان در مناطق ۱۸ و ۱۹ به عنوان معابر پرترددی که نیاز بیشتری به ایمن‌سازی و رسیدگی داشتند، آغاز شده است. 

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با تأکید بر ضرورت ارتقای سطح ایمنی بزرگراه‌ها و پیش‌بینی تدابیر و تمهیدات لازم برای کاهش تصادفات افزود: از طریق مناطق ۱۸ و ۱۹ نسبت به احصای کاستی‌ها و کمبود‌های بزرگراه آزادگان اقدام کرده و پس از بررسی دقیق آنها، تجهیزات موردنیاز را مشخص و نسبت به رفع آنها اقدامات لازم انجام شد.

 افندی‌زاده اظهار کرد: خط کشی محوری، ممتد، منقطع و بستر جناغی ها، مرمت و نوسازی گاردریل‌ها، نصب تابلو‌های خطرنما برای آشکارسازی و نصب انواع تجهیزات ایمنی همچون کاشن‌تانک و استوانه، از اقدام‌هایی است که در محدوده مناطق ۱۸ و ۱۹ شهرداری تهران انجام شده است. 

 مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با بیان اینکه مناطقی که محور آزادگان در محدوده آن قرار دارد، از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای افزایش سطح خدمات و ایمن‌سازی است، تصریح کرد: در این طرح که از سال ۱۴۰۲ آغاز شده، بیش از ۱۲ گروه اجرایی در حال فعالیت هستند و ۲۴ نقطه از جناغی‌ها با استفاده از ۴۴ قطعه کاشن‌تانک و ۱۲۰ عدد استوانه ایمن‌سازی و حدود ۱۵۰ شاخه گاردریل مرمت و تعویض شده است.

افندی‌زاده ادامه داد: نصب بیش از ۱۰۰ عدد تابلوی خطرنما ۶۰*۲۰ و حدود ۶۴ هزار متر خط‌کشی منقطع و ۴۲ هزار متر خط‌کشی ممتد از دیگر اقداماتی بود که در راستای ایجاد ایمنی بیشتر در بزرگراه آزادگان انجام شده است. 

 مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران یادآور شد؛ در نظر است با تعیین اولویت بزرگراه‌ها و با مشارکت پلیس و شهرداری‌های مناطق، این طرح در تمام شبکه بزرگراهی تهران اجرا شود. 

 گفتنی است؛ بزرگراه آزادگان، از شاهراه‌های شهر تهران است که به دلیل طول تقریبی ۵۹ کیلومتری، تردد روزافزون خودرو‌های سبک و سنگین، دسترسی‌های بسیار، سرعت بالای وسایل نقلیه و تعداد زیاد سرقت تجهیزات، ایمن‌سازی آن همیشه از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌‌های پایتخت
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید