Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@12:50:35 GMT

۶۵ درصد مردم یمن چیزی برای خوردن ندارند

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۲۷۵۱

۶۵ درصد مردم یمن چیزی برای خوردن ندارند

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ آماری تکان‌دهنده از وضعیت نابسامان مردم یمن ارائه و تأکید کرد که هشتاد درصد از مردم این کشور، نیازمند کمک هستند تا بتوانند فقط زنده بمانند.

به گزارش مشرق، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ آماری از وضعیت اسفبار مردم یمن به خاطر تجاوزات ائتلاف سعودی به مردم این کشور منتشر کرد.این کمیته با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که هشتاد درصد ار مدم یمن نیازمند کمک هستند تا بتوانند فقط زنده بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید ریاض به دنبال آتش بس در یمن؟

پایگاه خبری النشره به نقل از این سازمان بین‌المللی گزارش داد، ۶۵ درصد از ملت یمن که جمعیت آنان به بیش از سی میلیون نفر هستند، «تقریبا هیچ چیزی برای خوردن ندارند».

این سازمان خبر داد که ۶۴ درصد  از مردم یمن از مراقبتهای بهداشتی برخوردار نیستند و حتی ۵۸ درصد  از آنان، آب آشامیدنی تمیز در اختیار ندارند.

این کمیته همچنین  تأکید کرد که جنگ علیه یمن، ده درصد از ملت یمن را مجبور کرده که از خانه‌های خود فرار کنند.

سازمان «آمریکایی‌ها برای دموکراسی و حقوق بشر» که در حیطه مسائل بحرین فعالیت می‌کند روز گذشته خواستار فشار بر کشورهای عربستان سعودی، امارات و بحرین به عنوان کشورهای درگیر در جنگ یمن و اجرای توافق استکهلم سوئد و همچنین پایان این جنگ شد.

 این سازمان همچنین از کمیساریای عالی خواست تا تحقیقات مستقل بین‌المللی در خصوص نقض حقوق بشر و ارتکاب جنایات جنگی به راه بیاندازد.

در بیانیه این سازمان حقوق بشری تأکید شده است که علی‌رغم توافق سوئد در خصوص استان الحدیده و لزوم عقب کشیدن نیروها و توقف حملات، ائتلاف سعودی تا بدین روز هیچ کدام از موارد فوق‌الذکر را انجام نداده و به حملات هوایی در الحدیده ادامه می‌دهد.

این سازمان همچنین خواستار تحقیقات بین‌المللی مستقل در خصوص موارد نقض حقوق بشر و جنایات جنگی در یمن شد و از همکاری دولت صنعاء با سازمان‌های بین‌المللی تقدیر و تأکید کرد که همکاری‌ها میان قدرت محلی در یمن با تیم سازمان ملل برای کاهش  درد و رنج مردم یمن ضروری است.

سازمان حقوق بشری صلح، ادعای دولت سعودی مبنی بر ۳۰ پرواز پزشکی از یمن به خارج از این کشور را قطره‌ای در برابر دریا دانست و اعلام کرد ۳۵۰ هزار شهروند یمنی نیازمند سفر به خارج از این کشور برای مداوا هستند و علاوه بر آن ۱۰۰ هزار یمنی نیز در خارج از یمن فراموش شده و از بازگشت به کشورشان عاجز هستند.

عربستان از فروردین سال ۱۳۹۴ جنگ علیه یمن را با مشارکت امارات و با حمایت آمریکا،‌ انگلیس، فرانسه و آلمان آغاز کرده و بیش از صدهزار نفر بر اثر آن کشته شده و هزاران خانواده آواره شده‌اند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا لیگ قهرمانان آسیا صلیب سرخ یمن عربستان سازمان ملل عربستان سعودی ائتلاف سعودی جنگ یمن بین المللی مردم یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۲۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی

سخنگوی دولت گفت: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان امروز در هیات دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.   به گزارش مهر، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان امروز در هیات دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.   وی افزود: به عنوان مثال یک فرد بازنشسته دارای همسر که یک فرزند داشته باشد، بالای ۱۰ میلیون تومان دریافتی خواهد داشت و البته سایر سطوح هم افزایش ۲۲ درصد و یک مبلغ ثابت دارند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۴۰۰ داروی مورد نیاز بازنشستگان از شمول بیمه خارج شده‌اند دستمزد سال 1403 چقدر از تورم عقب می‌ماند؟ دبیرکل خانه کارگر: پرونده دستمزد امسال کارگران هنوز بسته نشده/ حق مسکن و بن کارگری می تواند افزایش یابد!

دیگر خبرها

  • حقوق بازنشستگان ۳۵ درصد افزایش یافت
  • فیلم| حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی
  • احتمال استفاده رژیم صهیونیستی از «بمب خلأ» در جنگ غزه
  • مناف هاشمی: مجلس ردیف بودجه رویداد‌های بین المللی را حذف کرد/ بالای ۳۵ سهیمه المپیک خواهیم داشت
  • مهمترین اخبار ۱۱ اردیبهشت/افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت
  • 15 درصد حقوق بازیکنان استقلال پرداخت شد
  • تکذیب پیوست نامه وزیر درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ خط و نشان صحرایی برای رئیس سازمان نوسازی
  • راهکارهایی برای کمتر گرسنه شدن
  • ویدیو/ تأمین حقوق ملت فلسطین یک مطالبه بین‌المللی است