Web Analytics Made Easy - Statcounter

متاسفانه خرید بیش از اندازه و یا احتکار ماسک و مواد ضدعفونی کننده موجب شده که شهروندان هم اکنون برای خرید اقلام مورد نیاز با مشکل مواجه شوند و برخی از آنان دست خالی با این بیماری مبارزه کنند.

خبرگزاری شبستان_ خراسان شمالی؛ با توجه به اینکه به تازگی یک مورد ابتلا به کرونا ویروس در خراسان شمالی به ثبت رسیده، اما تب استفاده از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده از روزهای قبل همه را فرا گرفته چرا که خراسان شمالی در نزدیکی دو استان همجوار قرار دارد که بیماری کرونا در آنجا شیوع داشته و موجب مرگ و میر تعدادی از افراد مبتلا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

متاسفانه خرید بیش از اندازه و یا احتکار موجب شده است که شهروندان هم اکنون برای خرید اقلام مورد نیاز با مشکل مواجه شوند و برخی از آنان دست خالی با این بیماری مبارزه کنند.

 

یکی از شهروندان بجنورد با بیان اینکه بیماری «آسم» دارد، افزود: با وجود اینکه جزء افراد گروه حساس جامعه تلقی می شود و نیاز به دستکش و ماسک دارم اما نتوانسته ام این اقلام مورد نیاز را تهیه کنم.

 

«سارا صادقی» افزود: با وجود اینکه شایع شدن کرونا در جامعه وحشت ایجاد کرده اما باید به کارهای روزمره بپردازیم و با وجود اینکه مشکلات تنفسی دارم اما نمی توانم امکانات مورد نیاز پیشگیری از بیماری را فراهم کنم.

 

وی اظهار داشت: حتی فروشندگان در صورت تامین نیز با قیمت های زیادی اقدام به فروش می کنند که خرید آن برای قشر محروم مقرون به صرفه نیست این در حالی است که هم اکنون نیاز شدید به اینگونه اقلام داریم.

 

یکی از شهروندان که پدر جانباز دارد، افزود: متاسفانه تمام داروخانه ها را برای چند عدد ماسک جستجو کردم اما متاسفانه تعداد اندکی توانستم ماسک تهیه کنم که نیاز پدر من را برآورده نمی کند.

 

«آمنه حیدری» افزود: حتی برای خرید الکل، مواد ضدعفونی کننده نیز بسیار تلاش کردم، تمامی داروخانه ها و مراکز بهداشت  را سر زده ام اما دریغ از هیچ!

 

وی گفت: در رسانه ها اعلام می شود که توسط دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت اقلام مورد نیاز از جمله ماسک و الکل در بین مردم توزیع می شود با وجود اینکه تمامی این مراکز را سر زده ام اما چیزی در اختیار ما نگذاشتند و اعلام کردند که باید خود تهیه کنید، این در حالی است که حتی در بازار نیز وجود ندارد یا خیلی محدود است.

 

وی افزود: مردم هم اکنون برای تهیه اقلام مورد نیاز سرگردان هستند، مسئولان نیز تنها راه حل مبارزه با بیماری را پیشگیری می دانند که پیشگیری نیز مستلزم امکانات مورد نیاز و مواد ضد عفونی کننده است.

 

حیدری ضمن انتقاد از بی نظمی در توزیع مواد مورد نیاز برای پیشگیری از بیماری کرونا گفت: دستگاه های مسئول و مربوطه باید وارد عرصه شوند و با افراد محتکر و همچنین گران فروش برخورد جدی داشته باشند.

 

در این روزها شاهد هستیم که شهرداری های استان اقدام به ضد عفونی کردن سطح معابر و اماکن عمومی، آموزش و پرورش اقدام به ضد عفونی کردن مدارس، فرودگاه، صنعت و معدن و سایر دستگاه ها نیز چنین برنامه هایی دارند اما هنوز هم جای نگرانی وجود دارد.

 

هم اکنون مردم خواستار توزیع مواد مورد نیاز برای پیشگیری هستند تا بتوانند با این بیماری مبارزه کنند.

 

«دکتر سید احمد هاشمی» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عصر روز دوشنبه دوازدهم اسفندماه گفته بود پس از دریافت آخرین نتایج آزمایشات تخصصی، نخستین بیمار کووید 19 در  این استان به ثبت رسیده که حال عمومی این بیمار رضایت بخش است و هم اکنون تحت مراقبت های پزشکی قرار دارد.

 

 

 

پایان پیام/569

منبع: شبستان

کلیدواژه: مواد ضدعفونی احتکار ماسک ماسک اقلام مورد نیاز ضدعفونی کننده خراسان شمالی هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۲۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۴.۲ ریشتری تیتکانلو در خراسان شمالی را لرزاند

زلزله ۴.۲ ریشتری تیتکانلو در خراسان شمالی را لرزاند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، زلزله ای به بزرگی 4.2 در عمق 8 کیلومتری تیتکانلو استان خراسان شمالی را به لرزه درآورد.

خبر در حال تکمیل

دیگر خبرها

  • زلزله در خراسان شمالی ؛ شدت و مرکز زمین لرزه
  • زلزله ۴.۲ ریشتری تیتکانلو در خراسان شمالی را لرزاند
  • خراسان شمالی لرزید
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • هنرمند پرآوزاه موسیقی خراسان شمالی درگذشت
  • طرز تهیه اکبر جوجه با رب انار در خانه + ویدئو | راز خوشمزه شدن اکبر جوجه به روش شمالی‌ها | سس ناردون چیست ؟
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • پرسه سگ‌های ولگرد در شهر؛ ترحم، ترس، هاری
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی