Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت امورخارجه نسبت به اقدامات افراط‌گرایان و دولت هند در کشتار بیرحمانه مسلمانان مظلوم، تدابیر جدی اتخاذ کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز در اعتراض به اقدامات افراط‌گرایان و دولت هند در کشتار بیرحمانه مسلمانان مظلوم و تصویب قانون تبعیض‌آمیز عدم اعطای تابعیت به مهاجران مسلمان، در بیانیه‌ای از وزارت امورخارجه در خواست دارد: این نهاد، که به عنوان پرچم دار مواضع جمهوری اسلامی در جهان شناخته می‌شود، با اقداماتی فراتر از اعلام نگرانی نسبت به این مهم، تدابیر جدی تری را نسبت به این موضوع اتخاذ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن بیانیه به شرح زیر است: حقوق بشر در هند زمانی زیر پا رفت که قانون تابعیت تصویب شد. قانونی که همه ادیان در آن جای داشتند جز مسلمانان، قانونی که باور‌های مختلف را به عنوان شهروند هند میپذیرفت جز مسلمانان.سال ۱۹۸۸ بود که این قانون منحوس تصویب گردید و طی سال‌های متمادی اصلاح شد.
درحالی که مسلمانان مظلوم هند مورد آزار و اذیت قانونی و یا گا‌ها ضرب و شتم هندو‌های افراطی قرار می‌گرفتند و می‌گیرند، ولی هیچگاه عملکردی خارج از قوانین کشور هند نداشته اند. در حالی که مسلمانان بی دفاع توسط دولت وقت کشته می‌شوند، ولی باز هم از مجامع بین المللی صدایی در نمی‌آید، فقط گه‌گاهی نخست وزیر هند نارندرا مودی با سیاه نمایی و یا امید واحی و دروغین ادعا میکند که مسلمانان در امنیت اند!  
از آنجایی که قانون اساسی هند بر این است که مسلمانان شهروند هندوستان نیستند پس انتظاری هم نباید داشت که سینمای هند تحریف تاریخی نکند و مسلمانان را از تاریخ خود حذف نکند در مظلومیت مسلمانان هندی همین بس که دولت بعد از سفر دونالد ترامپ به این کشور در تاریخ ۵اسفند۱۳۹۸ (۲۴فوریه۲۰۲۰) همه توان خود را برای سرکوب مسلمانان میگذارد.
رسانه‌های صهیونیستی هم سعی بر این دارند که با کوچک نشان دادن اتفاق و مقصر قرار دادن مسلمانان، عملکرد هند را قانونی و مشروع قلمداد بکنند.
اما حقیقت این است که انسان‌های بی گناهی که هیچ پناهی جز خدایشان ندارند زیر فشار دولت و مذهبی‌های افراطی استخوان هایشان می‌شکند و صدایشان به هیچ کجای دنیا نمی‌رسد، همچنان مظلومانه کشته می‌شوند و همچنان سازمان ملل سکوت کرده و همچنان…
حال به این کشور‌های مدعی حقوق بشر و به دولت ظالم و مغرض هند هشدار می‌دهیم دست از پنهان کاری و شکنجه وتجاوز و ذبح مردم بی گناه وکمک به گروه‌های تندرو بردارند؛ و بدانند در سنت ما مسلمانان است که هر کس ندای استغاثه‌ی مسلمی را بشنود و پاسخ نگوید، مسلمان نیست. از باور‌های یک مسلمان است که، سکوت در مقابل ظالم نشان از رضایت نسبت به عمل اوست و دولت هند به همان نسبت در کشتار فجیع مسلمانان این کشور توسط گروه‌های تندرو موجود سهیم است. دشمنان شیعیان، در تمام جهان بدانند، مکتب امیرالمومنین علی ابن ابی طالب (علیه السلام)، درگفتار و رفتار شیعیان ایران جاری و ساری است و گوش به فرمان امامشان هستند، تا با لبیک خود لرزه بر اندام قدرت‌های پوشالی از درون کرم خورده بیاندازند.
بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز در ایام مقارن با عید ولادت علی (ع) که در کنده شدن زینت از پای یک زن غیرمسلمان توسط دشمن، فرمود: اگر مردی از غیرت بمیرد، ملامتش نخواهد کرد، به نمایندگی از قشر نخبه، تحصیل کرده و دانشجویان غیرتمند آذربایجان و ایران زمین، از وزارت امورخارجه در خواست دارد، این نهاد، که به عنوان پرچم دار مواضع جمهوری اسلامی در جهان شناخته می‌شود، با اقداماتی فراتر از اعلام نگرانی نسبت به این مهم، تدابیر جدی تری را نسبت به این موضوع اتخاذ نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی دولت هند وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۲۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند

به گزارش صدای ایران از ایسنا،در بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است: شکری با همتای ایرانی خود برای ادامه مذاکره و گفتگو جهت حل تمام مسائل موجود و در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند.

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: سامح شکری، وزیر خارجه این کشور در دیدار با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود بر تمایل قاهره برای آتش‌بس و تبادل اسرا و رسیدن به توقف کامل و دائم جنگ در غزه تاکید کرد.

طبق بیانیه وزارت خارجه مصر، وزیر خارجه این کشور خواهان تشویق کشور‌ها برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین با هدف تقویت تلاش‌ها برای تشکیل کشور فلسطین بر اساس راه حل ۲ دولت تاکید کرد.

طبق گزارش الجزیره، در بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است: شکری با همتای ایرانی خود برای ادامه مذاکره و گفتگو جهت حل تمام مسائل موجود و در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا به سر می‌برد و «سامح شکری» وزیر خارجه مصر دیدار کردند.

در این دیدار، طرفین در خصوص آخرین روند تلاش‌های فی مابین برای ارتقای روابط دوجانبه و همچنین آخرین تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین و غزه و تلاش‌های جاری برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزیران امور خارجه ایران و مصر در ابتدای این ملاقات ضمن ابلاغ سلام‌ها و درود‌های گرم روسای جمهور ۲ کشور به یکدیگر، اهتمام ویژه سران ۲ کشور برای پیگیری تقویت روابط فیمابین را مورد تاکید قرار دادند.

دیگر خبرها

  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • امیرعبداللهیان: با اتخاذ موضع هماهنگ کشورهای اسلامی، حقوق ملت فلسطین محقق می‌شود
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان