Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-09@00:28:53 GMT

ساعت کار اصناف مرکز گیلان کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۳۰۹۹

ساعت کار اصناف مرکز گیلان کاهش یافت

نایب رئیس اتاق اصناف کشور از کاهش ساعت کار بازاریان و اصناف مرکز استان گیلان خبر داد و گفت: هنوز تصمیم نهایی برای برپایی یا لغو نمایشگاه‌های بهاره سراسر کشور گرفته اتخاذ نشده است. ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

جلال‌الدین محمد شکریه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با تأکید بر اینکه در مورد برپایی و یا لغو برنامه‌ نمایشگاه‌های بهاره سراسر کشور هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است اظهار داشت: در راستای مشارکت اصناف برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونار ساعت کار بازاریان و اصناف مرکز استان گیلان کاهش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس اتاق اصناف کشور با تأکید بر اینکه زمان تقریباً زیادی تا موعد همیشگی برپایی نمایشگاه‌های بهاره ویژه خریدهای نوروزی باقی مانده است عنوان کرد: اگر شرایط لازم برای برگزاری این نمایشگاه‌ها فراهم شد مشکلی برای برپایی نمایشگاه‌های بهاره نداریم در غیر این‌صورت کل برنامه‌ها به حالت تعلیق در می‌آیند.

شکریه تلاش و همکاری مجموعه واحدهای صنفی سراسر کشور برای مقابله جدی با بحران انتشار ویروس کرونا را مورد تأکید قرار داد   تصریح کرد: با توجه به توصیه‌های ارائه شده وزارت بهداشت برای انسجام همه ظرفیت‌ها و امکانات جهت حفظ و صیانت از سلامت عمومی، تصمیم به کاهش ساعات کاری واحدهای صنفی شهر رشت گرفتیم.

هشدار دادگستری گیلان به پزشکانی که مطب‌های خود را تعطیل کرده‌‌اند«محیط‌های صنعتی» در گیلان همچنان آلوده به ویروس کرونا؛ مسئول حفظ سلامتی کارگران کیست؟نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان از کمبود امکانات در بیمارستان‌های استان انتقاد کرد

رئیس اتاق اصناف استان گیلان با تأکید بر اینکه ساعت کار واحدهای صنفی مستقر در بازار مرکزی شهر رشت از ساعت 10 و 30 دقیقه تا 18 و 30 دقیقه تعیین شده است ابراز داشت: اصناف و کلیه واحدهای صنفی استان گیلان همواره بر اساس دستورالعمل‌های صادره عمل کرده‌اند و امیدواریم این همکاری آنان همچنان ادامه داشته باشد.

وی ساعت کار واحدهای صنفی دیگر خیابان‌ها و محله‌های رشت را از ساعت 10 تا 13 و 16 تا 19 اعلام کرد و گفت: واحدهای صنفی نانوایی، خواروبارفروشی، پروتئینی، میوه و تره‌بار، قصابی، مرغ و تخم مرغ فروشی، تجهیزات پزشکی و فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای، عرضه‌کننده مواد غذایی و بهداشتی از این دستورالعمل مستثنی هستند.

رئیس اتاق اصناف استان گیلان با اشاره به اینکه واحدهای صنفی می‌توانند طبق دستورالعمل‌های صادر شده نسبت به کاهش ساعت کاری تعیین شده، اقدامات لازم را انجام دهند خاطرنشان کرد: علاوه بر بحث کاهش ساعات کاری، کلیه صاحبان واحدهای صنفی به ضدعفونی کردن محیط و رعایت نکات و اصول بهداشتی مکلف هستند.

وی نگهداری و صیانت از اشتغال موجود در سطح واحدهای صنفی سراسر کشور را مهم‌ترین اولویتی که همه باید به تحقق آن کمک کنند تلقی کرد و ابراز داشت: نقش و جایگاه خانواده بزرگ اصناف در ایجاد فرصت‌های شغلی قابل انکار نیست بنابراین ارائه بسته‌های پیشنهادی جهت حمایت از کسب و کار واحدهای صنفی ضروری است.

رئیس اتاق اصناف استان گیلان با بیان اینکه دستورالعمل‌‌‌ها و قوانین باید در راستای پشتیبانی از فعالیت واحدهای صنفی وضع شوند اصلاح و بازنگری در برخی از قوانین را لازم خواند و گفت: حمایت قانونی و یا اعطای تسهیلات بانکی در قالب بسته‌های پیشنهادی می‌تواند موجب افرایش اشتغال ایجاد شده در حوزه اصناف شود.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور رفع مشکلات موجود و حمایت از اصناف کشور را نیازمند ایجاد یک عزم و اراده ملی دانست و افزود: اتاق اصناف ایران طرح‌ها و برنامه‌های خود را در این زمینه به وزارت صمت و دولت داده است بنابراین امیدواریم واحدهای صنفی نظیر گروه‌های تولیدی و صنعتی از یک چتر حمایتی قوی برخوردار شوند.

شکریه لزوم تغییر برخی از قوانین موجود و اصلاح سیستم نظام بانکی کشور را یکی دیگر از پیش‌نیازهای اساسی رونق تولید و حمایت از کسب و کارها خواند و اظهار داشت: در اختیار گذاشتن یکسری تسهیلات تکلیفی به بانک‌ها برای حمایت از تولید نیز از دیگر مباحثی است که به احیاء فضای کسب و کار کشور کمک شایانی می‌کند.

انتهای پیام/614/ ت

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایشگاه های بهاره رئیس اتاق اصناف واحدهای صنفی نمایشگاه ها استان گیلان سراسر کشور اصناف کشور ساعت کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۳۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۹ واحد و هسته فناور در حوزه دام و طیور

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم بروفه، رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری مؤسسه تحقیقات علوم دامی با اشاره به این که حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به شمار می‌رود، گفت: در حال حاضر ۱۹ واحد و هسته فناور که حوزه فعالیت‌شان دام و طیور است، تحت حمایت مرکز رشد مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور فعالیت می‌کنند. از این ۱۹ مورد ۱۷ واحد فناور و ۲ مورد هسته فناور است. همچنین ۲ واحد، جز شرکت‌های دانش‌بنیان است که در موضوع‌هایی مانند تغذیه و خوراک دام (۱۱ مورد)، تولید مثل دام (یک مورد)، زنبورعسل (۵ مورد) و امور خدماتی (۲ مورد) فعالیت دارند.

بروفه، شرکت‌های کوچک و متوسط فناوری را یکی از پایه‌های رونق اقتصادی، توسعه فناوری، کارآفرینی و تقویت تولید ملی دانست و افزود: توسعه این شرکت‌ها در گرو ایجاد زیرساخت‌های لازم برای کاهش خطرپذیری آنها در دوران شروع فعالیت است و یکی از مهمترین زیرساخت‌ها، مراکز رشد واحدهای فناوری خواهد بود.

وی اظهار کرد: مرکز رشد واحدهای فناوری برای کارآفرینان و واحدهای کوچک و متوسطی که دارای ایده‌های محوری قابل تجاری شدن هستند، برای چند سال با ارائه اطلاعات، مشاوره‌های ضروری، خدمات، تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی در حد امکان به ارتقای آنها کمک کرده و آنها را برای حضور مستقل و مؤثر در صحنه فناوری کشور آماده می‌کند.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری علوم دامی با تاکید بر این که بهره‌وری حداکثری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور در راستای رونق اقتصاد دانش‌بنیان از ضرورت‌های این مجموعه تحقیقاتی است، توضیح داد: استراتژی اصلی «مرکز رشد واحدهای فناور علوم دامی»، ایجاد بستری مناسب به منظور جذب کارآفرینان و فارغ‌التحصیلان علوم دامی، واحدهای R&D شرکت‌های پیشرو و بزرگ، شرکت‌های Spin Off (شرکت بزرگ‌تری که به چند کسب‌وکار خردتر و مستقل تقسیم می‌شود)، اعضای هیأت علمی مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور در راستای تجاری‌سازی و توسعه دانش‌های فنی منتج از تحقیقات به عمل آمده توسط محققان علوم دامی، تولید محصولات دانش‌بنیان قابل عرضه به بازار و در نهایت رشد اقتصادی منطقه و کشور است.

وی بیان کرد: واحدهای فناوری که ایده محوری و حوزه اصلی پژوهشی آنها حول اهداف «چشم‌انداز استراتژیک یا نقشه راه مؤسسه» برای ارتقای مشارکت با بخش غیردولتی و برون‌سپاری بخشی از تحقیقات حوزه دامپروری به بخش خصوصی باشد، در راستای اجرای طرح‌های توسعه محور، در اولویت حمایت قرار خواهند داشت.

کد خبر 6099609

دیگر خبرها

  • سنگال به دنبال روابط تجاری و اقتصادی با ایران است
  • سنگال دنبال روابط تجاری و اقتصادی با ایران است
  • بیش‌ترین تخلفات صنوف کاشان چیست؟
  • بخشنامه جدید وزارت صمت برای طلافروشان
  • مهر وموم واحد‌های صنفی در خیابان قلمستان
  • فعالیت ۱۹ واحد و هسته فناور در حوزه دام و طیور
  • نرخ جدید نان «آزادپز» در کردستان اعلام شد
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • پیروزی تیم فوتسال اتاق اصناف برکارگران شهرداری