Web Analytics Made Easy - Statcounter

سر و صدای دستگاه‌ها و بهم پیوسته بودن خط تولید، صحبت کردن با کارکنان را برایمان دشوار می‌کرد اما به هر ترتیبی که بود چند کلام با آنها صحبت کردیم. هرچند کار کردن در شیفت شب کار آسانی نیست اما با هرکدامشان که صحبت می‌کردی تاکید داشتند که برای سلامت هموطنان اینجاییم نه پول.

گروه سلامت خبرگزاری فارس- محمد رضازاده: «مقرر شد کارخانه‌های تولید ماسک از این پس به ص.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رت دو شیفت یا سه شیفت اقدام به تولید ماسک کنند» این تصمیمی بود که چند روز قبل توسط ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته شد، تصمیمی که با شیوع ویروس کرونا در کشور گرفته شد. هرچند این خبر خیلی امیدبخش بود اما انتشار برخی مطالب در فضای مجازی این تردید را در ذهن آدم ایجاد می‌کرد که شاید این تصمیم تبلیغاتی بیش نباشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای تهیه گزارش و بررسی روند تولید ماسک به یکی از کارخانه‌های تولید کننده سر بزنیم، آن هم شبانه!

ساعت 7 عصر بود که به سمت شهرک صنعتی نصیرآباد حرکت کردیم، پس از طی کردن مسیری دو ساعته بالاخره به مقصد رسیدیم؛ قبل از ورود به کارخانه یکی از پرسنل از ما خواست تا کفش‌هایمان را با کاور بپوشانیم، با نگاهی به داخل کارخانه مشخص شد که محیط کاملا ایزوله است؛ و رعایت نکات بهداشتی برای همه کارکنان الزامی.

* برای سلامت هموطنان اینجاییم نه پول

شک و شبهه‌مان درباره افزایش تولید کارخانه‌ها کاملا برطرف شده بود، ساعت تقریبا 10 شب بود و همه کارکنان با اشتیاق در حال کار. هرچند سر و صدای دستگاه‌ها و بهم پیوسته بودن خط تولید، صحبت کردن با کارکنان را برایمان دشوار می‌کرد اما به هر ترتیبی که بود چند کلام با آنها صحبت کردیم. هرچند کار کردن در شیفت شب کار آسانی نیست اما با هرکدامشان که صحبت می‌کردی تاکید داشتند که برای سلامت هموطنان اینجاییم نه پول.

علی آقا یکی از کارکنان شیفت شب این کارخانه است، چند سالی است در اینجا مشغول به کار شده متأهل است و در قسمت تولید مشغول به کار است، از او می‌خواهم درباره شیفت‌های کاری و نحوه تولید ماسک برایم توضیح دهد، می‌گوید « وقتی بیماری کرونا در کشور شایع شد و خبرهایی در مورد کمبود ماسک در مراکز درمانی به گوشمان رسید تصمیم گرفتیم شیفت‌های تولیدی را افزایش دهیم. ما واقعا از روی اجبار اینجا نیستیم بلکه هدفمان سلامت مردم کشور است». از او می‌پرسم نگران ابتلا به کرونا نیستی؟ پاسخ می‌دهد «نه، کرونا که ترس ندارد، در محل کار، محیط کاملا ایزوله است در خانه هم نکات بهداشتی را رعایت می‌کنیم».

*وظیفه ما تولید ماسک و در کنار مردم بودن است

وقتی دوربین را جلوی آقا رضا می‌گذاریم کمی هول می‌شود، می‌خندد و می‌گوید «من خیلی اهل مصاحبه نیستم، نمی‌دانم جلوی دوربین چه باید گفت». می‌گویم هرچه دوست داری بگو، نصف شب هم شد وقت کار کردن؟! لبخندی روی لبش جاری می‌شود و ادامه می‌دهد «انگار متوجه نیستی داریم می‌جنگیم همه باید در جنگ علیه کرونا سهیم باشند، نمی‌شود که بی‌تفاوت بود، کشور با کمبود ماسک مواجه است و وظیفه ما هم تولید ماسک و در کنار مردم بودن»، می‌گویم این جا چه وظیفه‌ای را بر عهده داری؟ پاسخ می‌دهد« من وظیفه بافندگی نخ را بر عهده دارم، در دو شیفت فعلا در این بخش فعال هستیم و اگر کمبود رفع نشود تعداد شیفت‌ها به سه شیفت خواهد رسید». می‌گویم نگران سلامتی خانواده‌ات نیستی؟ با همان چهره خندان می‌گوید « نگرانی وجود دارد، اما با رعایت بهداشت می‌توان پیشگیری کرد، ما هم با کمبود مواد بهداشتی مواجهیم ولی با ساخت مواد ضدعفونی کننده در منزل سعی می‌کنیم بهداشت را رعایت کنیم».

*توزیع ماسک در کارخانه ممنوع است

در این کارخانه علاوه بر ماسک، کاور و کلاه مورد نیاز و چندین قلم کالای پزشکی دیگر هم تولید می‌شود که با توجه به نیاز کشور این خطوط تولید هم ظرفیت تولیدی خود را افزایش داده‌اند و در دو شیفت این اقلام را تولید می‌کنند. تمام اقلام تولیدی توسط دولت خریداری شده و فروش و توزیع ماسک و اقلام مصرفی بیمارستان‌ها در این کارخانه ممنوع است. اغلب لوازم مصرفی پیش خرید شده و در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد تا خطوط مقدم جبهه مقابله با کرونا دچار کمبود اقلام مصرفی نشوند.

*تولید 40 هزار ماسک در هر شیفت

آقای مهرداد نژاداکبری مدیرعامل این کارخانه که در کنار کارکنان و پرسنل حضور دارد، هر از گاهی به کار آنها نظارت می‌کند و با صحبت کردن با کارکنان تلاش می‌کند روحیه آن‌ها را در این شب‌های پر از خستگی تقویت کند. برایمان درباره وضعیت و نحوه فعالیت کارخانه توضیح می‌دهد: « از سال 1372 فعالیت خودمان را آغاز کردیم، در سال 80 فعالیت خودمان را گسترش دادیم و امروز بیش از 40 قلم کالای مصرفی و بهداشتی تولید می‌کنیم. پک استریل اتاق عمل، اقلام بیمارستانی از قبیل باند پانسمان، کلاه بیمار و پزشک البسه بیمارستانی، پیشبند و ماسک و ... از جمله تولیدات این شرکت هستند.

 

درحال حاضر بیش از 30 تا 40 نفر در قسمت کارگاهی دو شیفت فعال هستند، هرچند در گذشته تعداد کارکنان ما به بیش از 100 نفر می‌رسید، اکنون 20 نفر هم در بخش فروش در حال فعالیت هستند. در حال حاضر سعی کردیم تولید ماسک را بالا ببریم، در گذشته حدود 4 هزار ماسک تولید می‌کردیم ولی با شیوع ویروس کرونا ظرفیت تولید افزایش پیدا کرد و به صورت فول تایم در حال فعالیت هستیم به طوری که درحال حاضر بین 20 الی 30 هزار ماسک سه لایه پزشکی کشدار و 15 هزر ماسک بنددار تولید می‌کنیم، امیدواریم با افزایش ظرفیت این ظرفیت دو برابر شود. گروه فنی و مهندسی ما درحال تلاش برای ساخت دستگاه هستند که امیدواریم تا پایان سال دستگاه تولید ماسک را نیز خودمان تولید کنیم؛ در حال حاضر توزیع ماسک دست ما نیست و دولت درحال توزیع ماسک است و ماسک‌ها را خریداری کرده است.

از آقای نژاداکبری درباره سلامت کارکنان سوال می‌کنم، پاسخ می‌دهد «کارکنان ما تا کنون مشکل جسمانی و ابتلا به این بیماری نداشته‌اند و در محیطی ایزوله درحال فعالیت هستند، محیط کار در شیفت صبح با محلول ضدعفونی کننده اسپری و ضد عفونی می‌شود تا تولیدات قابل اطمینان باشد. از شیوع این بیماری ناراحتیم اما تلاش خود را برای تولید ماسک به کار گرفته‌ایم و این قول را می‌دهیم پا به پای پزشکان برای شکست کرونا تلاش کنیم و نقش موثری در تولید و تامین نیاز مراکز درمانی داشته باشیم؛ مردم نگران این بیماری نباشند ویروس را قطعا در آینده نزدیک شکست می‌دهیم».

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت فضای مجازی رت تولید ماسک تولید سه شیفت تولید ماسک توزیع ماسک حال حاضر دو شیفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۳۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، رسولی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های کردستان اظهار کرد: در حال حاضر سه هزار مدرسه شبانه روزی در حوزه متوسطه اول و دوم در کشور فعالیت دارند که مدارس شبانه روزی متوسطه دوم در حوزه نظری، کار دانش و فنی حرفه‌ای فعالیت دارد که میزان دانش آموزان مشغول به تحصیل در کل این مدارس ۳۵۰ هزار نفر است.

وی خاطرنشان کرد: هزار و ۱۴۶ مدرسه نظری در کشور فعال است که ۱۶۷ هزار دانش‌آموز در این مدارس فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در دوره دوم متوسطه نظری در کشور مشغول به تحصیل هستند، گفت: ۹ درصد دانش‌آموزان متوسطه نظری در مدارس شبانه روزی کشور مشغول به تحصیل هستند و نشان می‌دهد باید توجه ویژه‌ای به این حوزه شود و مدارس شبانه روزی تقویت شوند.

کارشناس مسؤول برنامه‌ریزی آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: مدارس شبانه‌روزی به منظور دسترسی به توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم و روستایی ایجاد شده و نیاز به تقویت دارند تا شاهد کاهش ترک تحصیل و افزایش پوشش تحصیلی باشیم.

رسولی اذعان کرد: رویکرد جدیدی امسال با عنوان تجمیع آزمون‌های ورودی مدارس خاص که شامل مدارس استعدادهای درخشان و مدارس نمونه دولتی است، در کشور عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: ثبت نام در این آزمون تا چهارشنبه گذشته به مدت ۲۰ روز انجام شد و ۳۴۰ هزار دانش‌آموز برای شرکت در این آزمون ثبت نام کردند.

وی زمان برگزاری آزمون سمپاد و نمونه دولتی را یکم تیر عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان در این آزمون به رقابت می‌پردازند.

کارشناس مسؤول برنامه‌ریزی آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اذعان کرد: ۱۰۶ مدرسه شبانه روزی در سه دوره تحصیلی در کردستان فعالیت دارند که از این تعداد ۳۶ مدرسه مربوط به دانش آموزان متوسطه نظری است.

کد خبر 6089842

دیگر خبرها

  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • نمایشگاه تولیدات خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی در سنندج برپا شد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است