Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@12:32:43 GMT

کرونا خطرناک ‌تر است یا بی‌اعتمادی؟

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۳۵۲۶

کرونا خطرناک ‌تر است یا بی‌اعتمادی؟

ساعت 24-همانطور که می‌دانیم ویروس کرونا تاکنون در بیش از 60 کشور مشاهده شده است. در برخی کشورها مثل چین که از آنجا به راه افتاد آثار آن به مراتب وسیع‌تر و در برخی از کشورها کم‌تر بوده اما نکته بسیار حائز اهمیت این است که تقریبا در تمامی کشورهایی که ویروس کرونا در آنها مشاهده شده چه در سطح کم یا گسترده‌تر معمولا مردم آن کشورها آنچه که مسئولان‌شان به‌عنوان وضعیت کرونا گزارش کرده‌اند به آن اعتماد دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آمریکا گرفته تا کره جنوبی رسانه‌ها و مسئولان آن کشور آنچه که درباره کرونا می‌گویند مورد قبول کسر قابل توجهی از مردمشان می‌باشد. نکته جالب این است که در این کشورها اگر به فرض کسانی با دولت فعلی کره جنوبی یا ایتالیا مشکل دارند یا اپوزیسیون محسوب می‌شوند حرف دولت مستقر را می‌پذیرند. پرسش این است که چرا این پذیرش در جامعه ما کمتر وجود دارد؟ متاسفانه این عدم پذیرش فقط به منتقدان و مخالفان محدود نمی‌شود بلکه حتی طرفداران نیز روایت مسئولان را از ویروس کرونا خیلی قبول ندارند و سعی می‌کنند که اخبار، اطلاعات و آمار را از کانال‌های دیگر هم بشنوند. هر طور به مساله ویروس کرونا نگاه کنیم این واقعا درد بزرگی است که مردم نسبت به مسئولان بی اعتماد باشند. فراموش نکنیم که این بی اعتمادی یک شبه و به‌واسطه سقوط هواپیمای اوکراینی و عدم ارائه آمار اتفاقات 98 بعد از 3 ماه به‌وجود نیامده است و متاسفانه این بی‌اعتمادی ریشه عمیق و گسترده دارد و چند حادثه بی‌اعتمادی چنین گسترده‌ای را به‌وجود نمی‌آورد. بلکه تداوم حوادث و آنچه که سالیان متوالی مسئولان گفته‌اند و با واقعیات صد درصد همخوانی نداشته باعث شده که ما امروز به اینجا برسیم که اگر مسئولان بگویند ماست سفید است و زغال سیاه بخشی آن را باور نمی‌کنند. مساله صرفا سیاسی نیست چون همان‌طور که گفته شد اگر آماری در خصوص کرونا توسط مقامات رسمی آمریکا داده شود حتی کسانی که به شدت مخالف ترامپ هستند نیز آن آمار را به میزان قابل توجهی قبول می‌کنند. به این دلیل می‌گویم که مساله سیاسی نیست که حتی طرفداران نیز اطلاعات وآمار مسئولان را چندان باور نمی‌کنند. به‌نظر می‌رسد که جای آن دارد مسئولان در گام اول صورت مساله را بپذیرند که از نظر پذیرش مردم و افکار عمومی برخی عملکردها با انتقاداتی روبه‌رو است و در مرحله دوم درصدد رفع این بی‌اعتمادی برآیند متاسفانه مادامی که مسئولان اصرار بورزند و صورت مساله را که از دست رفتن اعتماد است را نپذیرند و گامی در جهت بهبود آن برندارند. به عبارت دیگر مادامی که بیماری نپذیرد که مشکلی دارد در مقام مداوا و بهبود هم بر نمی‌آید. بنابراین کاش این کرونا می‌توانست به‌رغم هزینه سنگین اجتماعی، اقتصادی و مرگ و میری که در جامعه ایجاد می‌کند این پیام را برای مسئولان بیاورد که بی اعتمادی را باید جدی گرفت و سپس به تدریج در مقام بهبود آن بر آمد.

منبع: روزنامه آرمان ملی

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد ویروس کرونا بی اعتمادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۳۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!