Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@10:25:45 GMT

استخراج سالانه بیش از ۱۶ میلیون تن موادمعدنی

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۴۰۱۹

استخراج سالانه بیش از ۱۶ میلیون تن موادمعدنی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، پریسا عابدپور، در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در سال جاری با صدور ۳۹ فقره پروانه بهره‌برداری از معادن استان و همچنین صدور ۶۵ فقره پروانه اکتشاف، ۲۸ فقره گواهی کشف در حوزه معادن زمینه اشتغال برای بیش از ۳۰۰ نفر فراهم شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از ۱۲ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال ۳۹ معدن در استان آذربایجان‌غربی با حجم سرمایه گذاری بیش از ۳۳۴ میلیارد ریال، اشتغال‌زایی مستقیم برای ۳۱۲ نفر، ذخیره قطعی ۲۲ میلیون و ۱۹۹ هزار تن و با ظرفیت استخراج سالانه ۷۲۷ هزار و ۴۲۵ تن به بهره‌برداری رسید.

عابدپور تأکید کرد: در حال حاضر ۴۷۶ معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر در استان با ذخیره قطعی یک هزار و ۲۱۷ میلیون تن و استخراج سالانه ۱۶ میلیون و ۴۹۳ هزار تن، اشتغال‌زایی برای ۵ هزار و ۱۴۷ نفر و با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال وجود دارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی عنوان کرد: در سال جاری حوزه معادن در همه شاخص‌ها نسبت به سال گذشته با رشد چشمگیری برخوردار بوده است، در بحث سرمایه گذاری بیش از ۶۶ درصد، ظرفیت استخراج بیش از ۴۸ درصد، اشتغال‌آفرینی بیش از ۱۲ درصد، صدور پروانه اکتشاف بیش از ۱۶ درصد، صدور گواهی کشف بیش از ۱۲ درصد و صدور پروانه بهره‌برداری بیش از ۵ درصد افزایش داشتیم.

عابدپور خاطر نشان کرد: جهت جلوگیری از خام‌فروشی موادمعدنی در حوزه سنگبری ۳۹ واحد با اشتغال ۵۱۹ نفر و ظرفیت تولید بیش از ۸۲۷ هزار تن انواع سنگ‌تزئینی فرآوری شده، در حوزه شن و ماسه ۷۸ واحد با ظرفیت تولید بیش از ۸ میلیون و ۳۲۳ هزار تن انواع شن و ماسه و با اشتغال آفرینی برای ۸۴۷ نفر به صورت مستقیم در استان فعال است.

وی بیان کرد: استان با وجود ۵ واحد تولیدی سیمان با ظرفیت تولید سالانه بیش از ۵ میلیون و ۶۶ هزارتن انواع سیمان و با اشتغالزایی برای هزار و ۶۱۴ نفر یکی از قطب‌های تولید سیمان در کشور می‌باشد که علاوه بر رفع نیاز بازارهای داخلی به بازارهای خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

عابدپور افزود: ۶۳ واحد تولیدی محصولات سیمانی با اشتغال‌آفرینی برای ۲ هزار و ۱۴۵ نفر و ظرفیت تولیدی بیش از ۱۰ میلیون تن انواع محصولات سیمانی در استان مشغول می‌باشند و همچنین ۲ واحد فرآوری باریت با ظرفیت تولید ۳۵ هزار تن در سال و اشتغالزایی برای ۴۸ نفر استان را از نظر تولید و فرآوری باریت به یکی از قطب‌های باریتی کشور تبدیل کرده است.

کد خبر 488828 برچسب‌ها استان آذربایجان غربی وزارت صنعت، تجارت و معدن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان غربی وزارت صنعت تجارت و معدن بهره برداری ظرفیت تولید تن انواع هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۴۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ مرکز آمار در گزارشی اطلاع داد: در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری­‌های صنعتی کشور نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) به منفی ۴.۱ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (منفی ۲.۰ درصد)، ۲.۱ واحد درصد کاهش یافته‌است. در میان قلم­‌های مرغداری­‌های صنعتی، بیشترین میزان افزایش قیمت مربوط به قلم" مرغ حذفی " (۱.۶ درصد) و بیشترین میزان کاهش قیمت مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۱.۱- درصد) می‌باشد.

کاهش تورم نقطه به نقطه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری­های صنعتی کشور نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۵۱.۸ درصد بوده‌است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۵۸.۴ درصد) ۶.۶ واحد درصد کاهش داشته‌است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات مرغداری­های صنعتی به ازای تولید قلم­های خود در داخل کشور، در اسفند ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۵۱.۸ درصد افزایش دارد. در بین قلم­های مرغداری­‌های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به قلم " کود" (۲۴.۵ درصد) و بیشترین آن مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۲۹.۲ درصد) می­‌باشد.

کاهش تورم سالانه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری­های صنعتی در داخل کشور در دوازده ماه منتهی به این ماه نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ۵۷.۸ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۵۹.۵ درصد)، ۱.۷ واحد درصد کاهش نشان می­دهد. در ماه مورد بررسی، در میان قلم­های مرغداری­های صنعتی کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به قلم " تخم مرغ خوراکی" (۲۵.۴ درصد) و بیشترین آن مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۰۰.۷ درصد) می­‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • استخراج ۱۸۳ هزار بشکه نفت در بهمئی/ سد آبریز آرزویی بر دل مردم
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود