Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@09:58:56 GMT

گمانه‌زنی‌ها درباره جانشینی غسان سلامه در لیبی

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۴۳۳۴

گمانه‌زنی‌ها درباره جانشینی غسان سلامه در لیبی

پس از استعفای غسان سلامه، نماینده ویژه سازمان ملل در لیبی، منابع پارلمانی این کشور احتمال دادند، استفانی ویلیامز، معاون سلامه جانشین او شود.

به گزارش ایسنا، این منابع به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند، در صورتی که استعفای سلامه پذیرفته شود،‌ ویلیامز طی دوره آتی تا زمان تعیین نماینده جدید لیبی یا توافق بین‌المللی پیرامون آن اداره امور را برعهده می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منابع، با توجه به عدم موفقیت هیئت کنونی سازمان ملل در لیبی و در رأس آن سلامه در کسب نتیجه، احتمالا شخصیت جدیدی خارج از این هیئت برای پست نمایندگی سازمان ملل در لیبی انتخاب می‌شود.

غسان سلامه روز دوشنبه اعلام کرد از دبیرکل سازمان ملل خواسته به دلیل وضعیت جسمانی و سلامتی او را از مأموریتش در لیبی معاف کند.

سلامه از سال ۲۰۱۷ نماینده ویژه سازمان ملل در لیبی و عضو هیئت این سازمان در عراق پس از اشغال‌گری آمریکا در سال ۲۰۰۳ بود. وی همچنین در دوره نخست وزیری رفیق حریری طی سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ وزیر فرهنگ لبنان بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: غسان سلامه بحران لیبی سازمان ملل در لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۴۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: این کشور مخالف محکومیت های یکجانبه علیه کشورهای آفریقایی است.

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد: روسیه قاطعانه محدودیت های اعمال شده یکجانبه علیه کشورهای آفریقایی را محکوم می کند.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که این کشور از تلاش برای استفاده از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل برای مداخله در امور داخلی کشورهای آفریقایی جلوگیری می کند.

نبنزیا افزود که روسیه به کمک در جهت تقویت پتانسیل کشورهای آفریقایی از جمله در شورای امنیت سازمان ملل و مجمع عمومی ادامه می دهد.

دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد که روسیه با تحمیل هر گونه دستور العمل سازمان های سیاسی از خارج مخالف است و از کاهش فشار تحریم ها بر کشورهای مستقل آفریقایی حمایت می کند.

کد خبر 6088034

دیگر خبرها

  • حمایت الجزایر از طرح عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل
  • در صورت مساوی بودن امتیاز، تفاضل گل تعیین‌کننده است
  • قنبرزاده: باشگاه‌ها برای بیانیه‌نویسی مسابقه گذاشته بودند
  • ادعای رلوو: منچستریونایتد علاقه‌مند به استخدام ژاوی بود!
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • مذاکرات مثبت لیورپول با فاینورد برای جانشینی اشلوت با کلوپ
  • ببینید | آسمان سرخ لیبی
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم