Web Analytics Made Easy - Statcounter

برابر با آخرین اخبار مقامات بهداشتی استان خراسان رضوی تا دیروز دوازدهم اسفند ماه از ۲۹ مورد مثبت بیماری کرونا در خراسان رضوی ۱۸ فوتی مشکوک به کرونا وجود داشته است که از جمعیت زیر مجموعه دانشگاههای علوم پزشکی مشهد، تربت حیدریه و نیشابور بوده اند.

بنا بر این اطلاعات از بین فوت‌شدگان ۱۰ تن از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۶ تن از  تربت حیدریه و دو تن از نیشابور بوده‌اند و این نشان می دهد که وضعیت پیشگیری از کرونا در تربت حیدریه چندان مطلوب نیست که کمبود یا نبود ملزومات پیشگیری از ابتلای به این بیماری می تواند یکی از علل شیوع گسترده آن در این خطه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از شهروندان تربتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: داروخانه‌های تربت‌حیدریه تا چند روز قبل به هر مراجعه کننده‌ای، تنها دو عدد ماسک ارائه می کردند اما اکنون روی در ورودی واحد صنفی خود نوشته اند: "ماسک نداریم لطفا سوال نفرمایید".

اقدام نیکوکارانه یک واحد صنفی توزیع لوازم بهداشتی
با این وجود مدیر یک واحد صنفی توزیع لوازم بهداشتی و آرایشی به آدرس خیابان کاشانی، نبش کاشانی ۲۶ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از سه شنبه هفته گذشته ۱۲ هزار بسته شامل یک برگ ماسک، یک جفت دستکش لاتکس و پنج عدد دستمال مرطوب آنتی باکتریال را بین شهرندان تربت حیدریه به رایگان توزیع کرده‌ایم.
وی که خواست نامش بیان نشود افزود: همه ساله و در ایام پایانی سال به عنوان خمس مال به دانش‌آموزان نیازمند کمک‌های می‌کنیم اما با توجه به شغل حرفه‌ای خود و درک شرایط موجود، امسال بهتر دیدیم این بسته ها را تهیه و بین شهروندان توزیع کنیم.
او ادامه داد: به دلیل کمبود ماسک در روزهای اخیر از تعداد محتویات درون این بسته کم شد اما از طریق هلال احمر مشهد و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه پیگیر خرید ماسک و مواد ضد عفونی کننده هستیم تا به توزیع رایگان بین شهروندان ادامه دهیم.
این فرد نیکوکار هدف از این کار خود در شرایط کنونی را اشاعه و گسترش یک حس خوب و آرام‌بخش بین شهروندان و به خصوص آنهایی که در منزل خود بیماری دارند توصیف کرد.

کمبود لوازم پیشگیری حتی در بین پرسنل بیمارستانی
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه نیز ضمن تایید فقدان ماسک در داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی این شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت: با دستور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، توزیع ماسک و عرضه آن در سطح کشور به دلیل شرایط خاص کنونی بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی گذاشته شده است.
غلامرضا میری افزود: از آنجا که نحوه توزیع بر اساس میزان ابتلای به کرونا و اولویت‌بندی مناطق برنامه‌ریزی شده و با توجه به اینکه تا روز یازدهم اسفند در این خطه حتی یک نفر مبتلا به کرونا مشاهده نشده بود دانشگاه علوم پزشکی منطقه تربت‌حیدریه حتی در توزیع ماسک بین پرسنل بیمارستانی خود نیز با مشکل مواجه است.
دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد.
این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در مه‌ولات دارد.
هم اکنون در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه، ۱۵ پایگاه اورژانس شهری و جاده ای  خدمات ارایه می‌کنند و ناوگان آمبولانسی این مرکز درمانی نیز ۴۷ دستگاه است.
همچنین در این شهرستان ۲۵ باب داروخانه وجود دارد که ۲ واحد آن به صورت شبانه‌روزی خدمات ارایه می‌کنند.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد نیشابور تربت حیدریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا و معضل بازار لوازم پیشگیری از آن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد نیشابور تربت حیدریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا مشهد نیشابور تربت حیدریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۵۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مدیر کل دفتر وزارتی وزارت بهداشت میگوید: در دوسال اخیر ۱۰ هزار تخت خوابگاهی دانشگاهی، به خوابگاه‌های مجردی دانشگاه‌ها افزوده شده و ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌های علوم پزشکی هم در این مدت افزایش قابل توجه داشته است. 

آقای پورحسینی افزود: در افتتاح صورت گرفته ، یک واحد خوابگاه ۳۳ واحدی به خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان علوم پزشکی اضافه شد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه