Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@12:10:07 GMT

ارتش سوریه ۲ شهرک جدید در شرق ادلب را پس گرفت

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۵۵۱۶

ارتش سوریه ۲ شهرک جدید در شرق ادلب را پس گرفت

یگان‌های هجومی ارتش سوریه کنترل دو شهرک دادیخ و کفر بطیخ در جنوب غرب شهر سراقب واقع در حومه شرقی ادلب را پس از درگیری‌های شدید با اعضای گروه تروریستی جبهه النصره و اجناد القوقاز (سربازان قفقاز) و گروهک‌های مسلحی که تحت حمایت مستقیم ارتش ترکیه قرار دارند، پس گرفتند.

اسپوتنیک به نقل از یک منبع میدانی اعلام کرد، پیش از آغاز عملیات پیشروی یگان‌های ارتش سوریه به سمت این دو شهرک، تیراندازی شدیدی انجام شد و درگیری‌های شدیدی میان نیرو‌های ارتش سوریه از یک سو و تروریست‌ها النصره، اجناد القوقاز و "جبهه ملی آزادسازی" از سوی دیگر شکل گرفت که به کشته و زخمی شدن بیش از ۶۰ شبه‌نظامی و فرار مابقی آن‌ها به سمت پایگاه‌های النصره در شهرک‌های مجدلیا و منطف در اطراف شهر اریحا منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عملیات با کنترل ارتش سوریه بر این دو شهرک پایان یافت.

این منبع در ادامه تاکید کرد: عملیات نظامی ارتش سوریه تا برقراری کامل امنیت در هر چهار جهت شهر سراقب ادامه دارد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از وزارت کشور سوریه اعلام کرد، شاهر دیب، مدیر منطقه سراقب به همراه ستوان اویس ابراهیم در پلیس این کشور و نیز دو نیروی پلیس این کشور در حمله گروهی از شبه‌نظامیان مورد حمایت ترکیه در ادلب کشته شدند.

سانا پیشتر گزارش داده بود، یگان‌هایی از ارتش سوریه طی عملیات خود علیه شبه‌نظامیان در محور سراقب در حومه جنوب شرقی ادلب، یک فروند پهپاد ترکیه‌ای را ساقط کردند.

همچنین برخی منابع شبکه خبری الجزیره گزارش دادند، در اطراف شهر سراقب در شمال سوریه جنگ چریکی میان نیرو‌های مخالف سوری از یک سو و از سوی دیگر نیرو‌های وابسته به دولت سوریه که مورد حمایت شبه‌نظامیان شرکت روسی واگنر هستند، برقرار است.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از برخی منابع در اپوزیسیون سوریه گزارش داد، درگیری‌ها در مناطق غربی سراقب ادامه دارند.

همچنین گزارشگر تلویزیون رسمی سوریه در سراقب گزارش داد: ارتش وارد شهر شده و پس از عقب‌نشینی نیرو‌های مخالف از آنجا در حال پاکسازی شهر است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد: نیرو‌های مخالف تلاش می‌کنند کنترل سراقب را دوباره به دست بگیرند.

به گفته برخی منابع در اپوزیسیون سوریه اعلام کردند، پهپاد‌های ترکیه‌ای پایگاه‌های نیرو‌های ارتش سوریه در جبهه سراقب را هدف قرار داده و دستکم دو سکوی پرتاب موشک را منهدم کردند.

نیرو‌های دولت سوریه و مخالفان سوری در کمتر از یک ماه گذشته دو بار کنترل شهر سراقب را به دست گرفتند و این امر اهمیت این شهر را به عنوان درگاه شهر حلب که تحت کنترل دمشق است و نیز ورودی شهر ادلب در غرب که در کنترل مخالفان قرار دارد، نشان می‌دهد.

وزارت دفاع روسیه آغاز استقرار پلیس نظامی خود در سراقب را از ساعت پنج عصر دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد، اما نیرو‌های وابسته به مخالفان سوری این مساله را تکذیب کردند.

یوسف الحمود، سخنگوی نیرو‌های وابسته به مخالفان سوری مدعی شد: اظهارات مسؤولان روسیه درباره حضور پلیس نظامی این کشور در سراقب واقعیت ندارد و نیرو‌هایی که روز دوشنبه وارد این شهر شدند، هم‌پیمانان دمشق و نیرو‌های واگنر روسیه بودند.

الحمود ادعا کرد: تصاویری هم که روس‌ها منتشر کرده‌اند، جعلی هستند و نیرو‌های ما هنوز در سراقب حضور دارند و درگیری‌ها در داخل شهر همزمان با حملات پهپادی ترکیه ادامه دارند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سوریه ادلب آزادسازی پارسی خبر شبه نظامی شهر سراقب درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۵۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که یک گردشگر ترکیه ای یک نظامی اسرائیلی را در شهر«قدس» زخمی کرد.

رادیو ارتش اسرائیل تأکید کرد که نظامی اسرائیلی در نزدیکی منطقه «باب الساهره» در بخش قدیمی قدس اشغالی زخمی شده است و مهاجم شهروند ترکیه است.

المیادین نیز گزارش داد که نیروهای اشغالگر به این گردشگر جوان ترکیه ای تیراندازی کرده و او را به شهادت رساندند.


 

دیگر خبرها

  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • فیلم لحظه حمله و درگیری خونین گردشگر ترکیه‌ای با یک اسرائیلی
  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم