Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@13:23:10 GMT

تعطیلی مدارس تا چه زمانی ادامه دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۵۷۱۰

تعطیلی مدارس تا چه زمانی ادامه دارد؟

محسن حاجی میرزایی که دقایقی پیش در شبکه آموزش سیما حضور یافته بود در پاسخ به اینکه تعطیلی مدارس تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟ گفت: بر اساس اختیارات ستاد ملی مدیریت کرونا، وضعیت استان‌ها رصد و متناسب با شرایط پیش بینی شده درباره تعطیلات تصمیم گیری و اعلام می‌کنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: روز جمعه پیش رو درباره وضعیت هفته آینده مدارس تصمیم‌گیری خواهد شد که آیا مدارس تعطیل می‌شود یا خیر و حدود و بازه زمانی این تعطیلی در کدام استان‌ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما کاملاً با وزارت بهداشت و ستاد ملی هماهنگ هستیم و کار را پیش می‌بریم، تاکید کرد: به همکاران ما گفتیم بالاخره این حادثه دو یا سه هفته یا یک ماه دیگر تمام می‌شود و آنچه باقی می‌ماند باید برگ زرینی از اهتمام جمعی و توانایی ما برای ارائه راه حل‌های بدیل و خلاقانه باشد و خاطره‌ای به یاد ماندنی در ذهن دانش آموزان به جای بگذارد که مجموعه صدا و سیما و آموزش و پرورش خدمات خوبی در زمینه آموزش مجازی ارائه کردند.

حاجی میرزایی اضافه کرد: ما دائما درباره آموزش مجازی، بازخورد می‌گیریم و متناسب با بازخورد‌ها واکنش نشان می‌دهیم و به تدریج آمادگی‌های ما در زمینه آموزش‌های مجازی بیشتر خواهد شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: شیوع کرونا در ایران تعطیلی مدارس وزیر آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۵۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟

ایرج شاه ملکی، با بیان اینکه هدف مدارس از راه دور پوشش تحصیلی «دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل» است گفت: دانش‌آموز زیر ۱۸ سالی می تواند در مدارس از راه دور ثبت نام کند که مجوزی با عنوان «کمیسیون خاص» با توجه به شرایط جسمی، روحی، مالی، بیماری، دوری راه و صعب العبور بودن مسیر، داشته باشد.

وی با بیان اینکه تحصیل در مدارس از راه دور برای دانش آموزان زیر ۱۸ سال واجب التعلیم راحت نیست، محدودیت دارد و منطقه یا آموزش و پرورش باید تاییدکننده شرایط دانش آموز باشد افزود: برای دانش آموز بالای هجده سال تحصیل در مدارس از راه دور هیچ ممنوعیتی ندارد.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش در خصوص تحصیل دختران ازدواج کرده نیز ادامه داد: این افراد می توانند در شیفت عصر مدارس دولتی، از راه دور، بزرگسالان تحصیل کنند. همچنین آیین نامه اجرایی هم به آن ها اجازه داده با رعایت ملاحظاتی در مدارس روزانه ادامه تحصیل دهند.

شاه ملکی با اشاره به اینکه برای دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برای سه ترم، ثبت نام و همچنین نیم سال تحصیلی داریم گفت: برای ترم مهر ماه، بهمن و دوره تابستان امکان ثبت نام برای دانش آموزانی که شرایط ثبت نام دارند، وجود دارد.

وی با بیان اینکه مدرک مدارس از راه دور همچون مدرک مدارس عادی است عنوان کرد: حتی قبولی تحصیل دانش آموزان از راه دور را در رشته پزشکی نیز داشته‌ایم.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که نیروی آزاد «گزینش شده»، ملاک فعالیت معلمان در این مدارس است.

شاه ملکی اظهار کرد: شهریه ثابت هرسال نسبت به سال قبل تغییر می‌کند، مبلغ سال تحصیلی جاری، ۲۴۰ هزار تومان بابت «شهریه ثابت» در سراسر کشور اعلام شده بود اما «شهریه متغیر» واحد درسی به خود استان‌ها واگذار شده که براساس شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تعیین می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • "الف تا" رویدادی برای ارائه خلاقیت‌های آموزشی معلمان در سطح بین‌المللی
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • معاون رئیس جمهور: پرورش در مدارس مورد کم توجهی قرار گرفته است