Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران و رضا کرمی محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به همراه فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه با حضور در پایانه غرب(صادقیه) از نزدیک، مراحل ضدعفونی کردن قطارهای متروی تهران را بازدید کردند.

 زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران بعد از بازدید از مراحل ضدعفونی کردن متروی تهران با تشکر از این اقدام مسئولان متروی تهران گفت: این ضدعفونی بر اساس استانداردها، پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه ضدعفونی کردن اتاق ها و واگن ها و دیگر وسایل موجود در قطارها انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: نظارت های لازم بر نحوه ضدعفونی کردن، انجام می شود جا دارد از مدیران و کار کنان این شرکت که مسئولان خدمت می کنند تشکر و قدرانی کنم.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در پایان این بازدید از همراهی وزارت بهداشت قدردانی کرد و گفت: از همان روزهای ابتدایی برای نحوه ضد عفونی کردن و اقداماتی که لازم بود انجام شود قدم به قدم همراه ما بودند و راهنمایی های لازم انجام شده و سعی کردیم به بهترین نحوه این کار انجام‌ شود.
وی در ادامه افزود: برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، قطارها حداقل سه بار در روز، نظافت و ضدعفونی می شوند؛ چرا که با سر فاصله حرکت سه و نیم دقیقه امکان خارج کردن قطارها را نداریم اما در برخی خطوط همانند خط شش که فاصله زمانی رسیدن قطارها، بیشتر است برای هر حرکت قطار، نظافت و ضدعفونی انجام می شود اما این اطمینان را می دهم که تمامی قطارها به صورت ضدعفونی شده در مسیر قرار می گیرند.
فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه تمامی ایستگاه ها، قطارها و تجهیزاتی که مسافران با آن در ارتباط هستند از جمله هندریل پله برقی ها، گیت ها دستگاه های شارژ بلیت مسافری، نظافت و ضدعفونی می شوند تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود مدت زمان کار هواسازها را افزایش داده ایم تا بتوانیم از انتشار ویروس جلوگیری کنیم.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه خاطر نشان کرد: ما به فکر سلامت مسافران و کارکنان شرکت هستیم تا بتوانیم خدمات رسانی را به صورت پایدار انجام دهیم.
وی در پایان با تشکر از کمک های وزارت بهداشت، گفت: در حال حاضر در تامین ماسک برای کارکنان، با محدودیت هایی روبرو هستیم که امیدواریم هر چه زودتر برطرف شود.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: روند ضدعفونی کردن قطارها تا زمانی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، اوضاع را عادی اعلام کند ادامه خواهد داشت.
وی در خصوص نحوه اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای مقابله با ویروس کرونا نیز گفت: در این زمینه نیز سعی کرده ایم، پیام های آموزشی در ایستگاه ها و داخل قطارها نصب کنیم این کار در حال انجام است و بزودی در تمامی خطوط انجام خواهد شد.
نوبخت با اشاره به اینکه تعداد مسافران قطارهای شهری به حدود یک سوم کاهش یافته و پیش از این، متروی تهران روزانه حدود یک میلیون و۸۸۰هزار مسافر را جابجا می کرد افزود: در حال حاضر این رقم به حدود 800 هزار مسافر کاهش یافته است اما برای جلو گیری از افزایش تراکم مسافر در قطارها و ایستگاه، سرفاصله حرکت قطارها را تغییر نداده ایم و با تمامی ظرفیت مشغول به کار هستیم.
وی تاکید کرد: تا ریشه کن کردن ویروس کرونا به این روند ادامه خواهیم داد.
نوبخت در پایان از مسافران خواست که اگر مسافری حالش بد شد از او فیلم نگیرند و در فضای مجازی پخش نکنید چرا که ضدعفونی ها در حال انجام است و مسافرانی که وارد شبکه مترو می شوند از سطح خیابان و دیگر نقاط وارد مترو می شوند و این گونه نیست که هر مسافری که حالش در مترو به هم خورد، علتش آلودگی واگن های مترو باشد بلکه ممکن است از بیرون از واگن های مترو و از قبل، مشکلی برای او ایجاد شده باشد.
وی افزود: از دستفروشان، خرید نکنید، نمی توانیم تضمین کنیم اقلامی که می فروشند ناقل ویروس هست یا نه.
در پایان رضا کرمی محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: شهرداری تهران در ارتباط با مسایل حمل و نقل عمومی به فکر سلامت کارکنان و مسافران است تا خطری آنها را تهدید نکند.
بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، وی افزود: بر اساس دستورات وزارت بهداشت، مردم تا آنجایی که می توانند برای جلوگیری از تجمعات از مترو و اتوبوس، کمتر استفاده کنند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه وزارت بهداشت ضدعفونی کردن کردن قطارها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۶۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران

حسن اسماعیلی مدیر غله و خدمات بازرگانی شهرستان دهلران اظهار کرد: هفت سیلوی تمام مکانیزه ذخیره گندم با ظرفیت بیش از ۲۰۰ هزار تُن کار خرید گندم از کشاورزان دهلرانی را بدون وقفه و به صورت شبانه روزی انجام می‌دهند.

وی تشریح کرد: ناظرین اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام کار نظارت بر روند خرید را به صورت حضوری انجام می‌دهند.

اسماعیلی تصریح کرد: قیمت گندم معمولی در سال زراعی جاری هر کیلو ۱۷۵ هزار ریال و نرخ گندم دوروم نیز ۱۸۰ هزار ریال است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • قطارهای لوکس ایران، سفری شاهانه در انتظار شماست
  • علت اختلال خط ۵ متروی تهران مشخص شد
  • ظرفیت تمامی قطارهای فوق العاده مشهد در دقایق اول تکمیل شد
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • بازدید شبانه خبرنگاران از خط ۲ مترو شیراز
  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز