Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خبرگزاری آریا -می کلوبوچار، نامزد حزب دموکرات در انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا پس از باتیگیگ و اوروکی دو نامزد دیگر این حزب به نفع جو بایدن از انتخابات کنار کشیدند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از  شبکه تلویزیونی سی ان ان، امی کلوبوچار، نامزد حزب دموکرات در انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا پس از باتیگیگ و اوروکی دو نامزد دیگر حزب دموکرات که به نفع جو بایدن از انتخابات کنار کشیدند، به چنین تصمیمی رسیده است و از این رقابت‌ها کنار کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امی کلوبوچار نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات از این رقابت‌ها کنار کشید و اعلام کرد در این انتخابات حامی جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق امریکا خواهد بود.
خانم کلوبوچار، پس از باتیگیگ و اوروکی دو نامزد دیگر حزب دموکرات که به نفع جو بایدن از انتخابات کنار کشیده اند به چنین تصمیمی رسیده است. این اتفاقات در آستانه انتخابات مهم درون حزبی دموکرات‌ها رخ داده است که از آن با عنوان سه شنبه بزرگ یاد می‌شود.

ترامپ از یک کودتا خبر داد
رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به کناره‌گیری یک نامزد دموکرات دیگر به نفع «جو بایدن» از رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری این کشور، سران حزب دموکرات را به «کودتا علیه برنی سندرز» متهم کرد.
به نوشته «دیلی میل»، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا دموکرات‌ها را به انجام کودتا علیه برنی سندرز متهم و ادعا کرد، آن‌ها به «ایمی کلوباچار» و «پیت بوته‌جج» برای خروج از مبارزات نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و حمایت از جو بایدن وعده سپردن مناصب داده‌اند.
رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری با مخاطب قرار دادن سران حزب دموکرات نوشت: «آن‌ها دارند یک کودتا علیه برنی (سندرز) می‌چینند».
دونالد ترامپ حین خروج از کاخ سفید به مقصد «شارلوت» در ایالت کارولینای شمالی درباره این توئیت توضیحاتی بیشتری داد و باز هم این مساله را تکرار کرد.
رئیس‌جمهور آمریکا به خبرنگاران حاضر در کاخ سفید گفت: «به نظر من، (انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها) متقلبانه و علیه برنی (سندرز) است».
وی با اشاره به انصراف «پیت بوته‌جج» و «ایمی کلوباچار» از مبارزات درون حزبی دموکرات‌ها اعلام کرد، احتمالا بایدن به آن‌ها پیشنهاد مناصب مهم در دولت داده است.
ترامپ تصریح کرد: «احتمالا (بایدن) به آن‌ها (بوته‌جج و کلوباچار) گفته باشند “اگر من برنده بشوم، من شما را در دولتم قرار خواهم داد”».
ایمی کلوباچار نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا روز دوشنبه کناره‌گیری خودش را از مرحله درون‌حزبی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد.
پیش از این، پیت بوته‌جج هم از مبارزات درون حزبی نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کنار کشیده بود.
برخی گزارش‌ها از احتمال نقش‌آفرینی «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در کناره‌گیری بوته‌جج خبر داده است. احتمال می‌رود این دخالت با هدف تضعیف برنی سندرز انجام شده باشد.
جو بایدن گفت: برنی سندرز برخلاف خواست مردم، از انقلاب سیاسی سخن می‌گوید که برای آن شصت میلیارد دلار هزینه انتخاباتی می‌کند.
معاون باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا که در حال حاضر نامزد دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است در گفتگوی اختصاصی با سی ان ان درباره رقابت‌های درون حزبی با رقیب اصلی اش گفت: مهمترین نکته مطرح درباره بنده و برنی (سندرز) این است که به نظرم، مردم خواهان انقلاب نیستند بلکه مردم به دنبال نتایج هستند. فکر می‌کنم بنده می‌توانم این کار را انجام دهم و امیدوارم در کارولینای جنوبی و مناطق دیگر به نتیجه دست یابم و بتوانم نتایج خواست مردم را محقق کنم. او (برنی سندرز) از انقلابی صبحت می‌کند که برای آن، شصت میلیارد دلار پول صرف می‌کند (پول انتخاباتی) و نمی‌دانم این پول را از کجا آورده است. فکر نمی‌کنم کار‌های او، پاسخی باشد که مردم می‌خواهند.

تشکیلات سیاسی-مالی آمریکا را نشانه گرفته ایم
 نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد تشکیلات سیاسی-مالی آمریکا را نشانه گرفته است. برنی سندرز، نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد تشکیلات سیاسی-مالی آمریکا را نشانه گرفته است.
سناتور برنی سندز نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در گفتگوی اختصاصی با شبکه سی ان ان گفت: همانطور که می‌دانید ما از روز نخست فعالیت انتخاباتی، تشکیلات را نشانه گرفته ایم اعم از اینکه این تشکیلات، تشکیلات شرکتی شامل وال استریت و شرکت‌های بزرگ داروسازی، شرکت‌های بیمه و صنایع فعال در زمینه سوخت‌های فسیلی باشد یا اینکه تشکیلات سیاسی باشد. اجازه بدهید به صراحت عرض کنم که آن‌ها نمی‌خواهند بنده رئیس جمهور شوم، زیرا دولت ما، این کشور را به گونه‌ای متحول خواهد کرد که اقتصاد آن و دولت آن برای همه مردم کار کند و نه اینکه فقط در خدمت یک درصدی‌ها باشد. ما مثل بقیه نخواهیم بود.
سندرز در ادامه افزود: علت دیگر شرکت بنده در رقابت‌های انتخاباتی، شکست دادن دونالد ترامپ است. واقعیت این است که اگر ما می‌خواهیم دونالد ترامپ را شکست بدهیم به ستادی انتخاباتی نیاز داریم که پر انرژی و پرهیجان باشد و بتواند با جوانان و افرادی به گفتگو بپردازد که در سراسر کشور هستند و از تشکیلات سیاسی (کنونی) دل زده شده اند. برای شکست دادن دونالد ترامپ لازم است بیشترین شمار شرکت کنندگان در طول تاریخ انتخابات در انتخابات شرکت کنند. فکر می‌کنم ستاد انتخاباتی ما به گونه‌ای منحصر به فرد برای انجام دادن این کار مناسب است.

نگرانی دولت ترامپ از دخالت خارجی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
 هشت مقام سیاسی، امنیتی و قضایی آمریکا با صدور بیانیه ای نسبت به دخالت خارجی در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا هشدار دادند.
مایک پمپئو وزیر خارجه، ویلیام بار دادستان کل، مارک اسپر وزیر دفاع، چاد ولف سرپرست وزارت امنیت داخلی، ریچارد گرنل سرپرست مدیریت اطلاعات ملی، کریستفر ری مدیر اف بی آی، ژنرال پاول ناکاسن مدیر آژانس امنیت ملی و فرماندهی سایبری آمریکا، کریستوفر کربس مدیر آژانس امنیت سایبری و زیرساخت‌ها، ای بیانیه مشترک را صادر کردند.
در این بیانیه آمده است فردا میلیونها رای دهنده در بیش از  12 ایالت و قلمرو رای خود را در انتخابات مقدماتی به صندوق ها خواهند ریخت.
مقامات کاخ سفید در این بیانیه افزوده اند: در سه شنبه بزرگ و دیگر روزهای فصل مقدماتی، آمریکایی های بیشتری را خواهیم دید که به پای صندوق رای می روند. ما به کار با همه 50 ایالت، قلمروهای آمریکا، مقامات محلی، احزاب سیاسی و شرکای بخش خصوصی برای حفاظت از انتخابات آزاد از دخالت خارجی ها ادامه می دهیم.
هشت مقام ارشد کاخ سفید ادامه داده‌اند: آمریکایی ها همچنین باید آگاه باشند که بازیگران خارجی به تلاش برای تاثیرگذاری بر تمایلات جمعی و شکل دهی برداشت های رای دهندگان ادامه می دهند.
در این بیانیه ادعا شده است: آنها اطلاعات نادرست و تبلیغات دروغین را درباره فرایندهای سیاسی و داوطلبان در شبکه های اجتماعی پخش می کنند به امید اینکه نسبت به سیستم ما سردرگمی و تردید ایجاد شود.
 وزیران و مقامات آژانس های امنیتی آمریکا تاکید کرده‌اند ما برای پاسخگویی به هر تلاشی برای اختلال در انتخابات‌های 2020، هوشیار و آماده هستیم.
این بیانیه ادامه می دهد ما برای روشن ساختن این مطلب به بازیگران خارجی که هر تلاشی برای تضعیف فرایندهای دموکراسی ما با پیامدهای تندی مواجه خواهد شد، ادامه می دهیم.
مقامات کاخ سفید در این بیانیه افزوده اند: سطح همکاری و تعامل مقامات دولتی و ایالتی، محلی و بخش خصوصی قویتر از پیش است. وزارت خانه ها و آژانس های ما با یکدیگر در یک سطح بی سابقه ای از تعهد و تلاش برای حفاظت از انتخاباتمان و مقابله با نفوذ مخرب خارجی همکاری می کنند اما رای دهندگان هم نقشی برای ایفا دارند.
در این بیانیه تاکید شده است: ما همه رای دهندگان را تشویق می کنیم که به در صندوق‌های رای، ثبت نام رای دهندگان را کنترل کنند و از زمان و مکان رای گیری و شناسه های لازم برای آن، آگاهی داشته باشند.
این مقامات کاخ سفید، مقامات رسمی انتخاباتی ایالتی و محلی را مطمئن ترین منبع برای مواد انتخاباتی هستند، یک مردم آگاه و هوشیار، بهترین دفاع در برابر دروغ‌پراکنی هستند.
انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری در دو حزب جمهوریخواه و دموکرات، روز سه شنبه در 14 ایالت و قلمرو برگزار می شود تا به این ترتیب نامزد برتر دو حزب مشخص شوند.

بوته‌جج عقب نشست، اوباما جلو آمد
 گزارش منتشرشده در یک رسانه آمریکا گمانه‌زنی‌هایی را درباره نقش‌آفرینی دو چهره مطرح حزب دموکرات در کناره‌گیری یکی از نامزدهای مهم این حزب از رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا پیش می‌کشد.
برخی گزارش‌ها از احتمال نقش‌آفرینی «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و «جو بایدن»، یکی از نامزدهای مرحله درون‌حزبی انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 در کناره‌گیری «پیت بوته‌جج»، یکی دیگر از نامزدهای این رقابت خبر داده است. 
 احتمال می‌رود این دخالت با هدف تضعیف «برنی سندرز» که در حال حاضر یکی از نامزدهای پیشتاز حزب دموکرات در این رقابت‌های درون‌حزبی به شمار می‌رود انجام شده باشد. 
روزنامه «نیویورک‌تایمز» در گزارشی درباره کناره‌گیری بوته‌جج به گفت‌وگوی تلفنی اوباما و بایدن با «بوته‌جج» و همچنین انتقاد تلویحی او از «برنی سندرز» در بیانیه‌اش اشاره کرده است. 
بوته‌جج جمعه شب به وقت آمریکا اعلام کرد از ادامه رقابت‌ها انصراف می‌دهد. او در حالی این تصمیم را گرفت که در انتخابات دو ایالت اول، از «برنی سندرز» و «جو بایدن» پیشی گرفته بود و به همین دلیل از سوی بسیاری، پدیده احتمالی این انتخابات لقب گرفته بود. 
نیویورک‌تایمز نوشته بوته‌جج عصر یکشنبه در یک تماس تلفنی با حامیان مالی‌اش گفته که در کمال تأسف به این تصمیم رسیده اما به نظر می‌رسد که این تصمیم با در نظر گرفتن آمارها و محاسبات ریاضی، تصمیمی صحیح است. 
این روزنامه آمریکایی به نقل از یک منبع در حزب دموکرات نوشته بوته‌جج یکشنبه شب با جو بایدن و باراک اوباما صحبت کرده است. در آن گفت‌‌وگوی تلفنی، بایدن خواستار حمایت بوته‌جج شده و بوته‌جج گفته که این درخواست را در نظر خواهد گرفت. 
نیویورک‌تایمز نوشته اوباما به طور مشخص بوته‌جج را به حمایت از بایدن ترغیب نکرده، اما خاطرنشان کرده که بوته‌جج اکنون از نفوذ قابل توجهی برخوردار است و باید تصمیم بگیرد از آن به بهترین نحو استفاده کند. 
حمایت بوته‌جج از بایدن اثر زیادی روی رقابت‌های درون‌حزبی آمریکا خواهد داشت و آرا بسیاری از طرفداران او را به سبد رأی بایدن خواهد ریخت. نیویورک‌تایمز نوشته این مسئله می‌تواند به چالشی برای برنی سندرز تبدیل شود. 
بوته‌جج در سخنانش یکشنبه شب، بدون اسم بردن از برنی سندرز انتقاداتی را که قبلاً در مناظره‌ها از او مطرح کرده بود بر سر زبان آورد. 
بوته‌جج گفت: «ما به نوعی رهبری برای درمان ملتی دچار تفرقه نیاز داریم نه رهبری‌ای که اختلافاتمان را بیشتر کند. نیازمند برنامه‌هایی هستیم که برای مردم آمریکا دستاورد داشته باشد نه برنامه‌هایی که در ایدئولوژی دفن شوند.»
برنی سندرز در لس‌آنجلس با صدور بیانیه‌ای کوتاه تلاش کرد طرفداران بوته‌جج را جذب خودش کند. او در آن بیانیه گفت: «او نخستین فرد همجنس‌گرا است که برای ریاست‌جمهوری آمریکا نامزد شده و عملکرد فوق‌العاده خوبی داشت.»
سندرز در ادامه گفت: «امشب من می‌خواهم از ورود حامیان او به جنبش خودمان استقبال کنم و از آنها بخواهیم در راه مبارزه برای تغییر  واقعی برای این کشور به ما ملحق شوند.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری 2020 ترامپ جمهوریخواهان دموکراتها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۶۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!

دادگاهی در فلوریدا محاکمه رئیس جمهور سابق آمریکا در پرونده نگه داشتن «غیرقانونی» اسناد محرمانه دولتی را تا اطلاع ثانوی به تعویق انداخت!

به گزارش مشرق، آیلین کَنان، قاضی دادگاه ایالتی فلوریدا اعلام کرد که محاکمه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در پرونده تخلفات مرتبط با نگه داشتن غیرقانونی اسناد طبقه‌بندی‌شده در ملک شخصی‌اش پس از ترک کاخ سفید، تا مدتی نامعلوم به تعویق خواهد افتاد.

به گفته کنان، دادگاه ترامپ در تاریخ مقرر (۲۰ مه) برگزار نخواهد شد. با این حال، او تاریخ جدیدی را برای این پرونده معین نکرد و به ابهامات درباره محاکمه نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ پیش از انتخابات ماه نوامبر، دامن زد.

ترامپ در پرونده نگه داشتن غیرقانونی اسناد محرمانه دولتی پس از ترک کاخ سفید در سال ۲۰۲۱ و به‌دنبال شکست در انتخابات ۲۰۲۰ مقابل جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا، با چندین فقره اتهام روبه‌رو و هرچند به ممانعت از دسترسی اف‌بی‌آی به اسناد مذکور متهم شده اما با رد هرگونه تخلف، اظهار بی‌گناهی کرده است.

به نوشته رویترز، هم دادستانی و هم وکلای ترامپ تایید کرده‌اند که محاکمه ماه مه احتمالا باید به زمانی دیگر موکول شود زیرا همچنان مسائل حل‌نشده‌ای در پرونده وجود دارد و علاوه بر این، ترامپ هم‌اکنون در نیویورک در دادگاه مرتبط با پرونده پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن حضور دارد.

قاضی کنان که ترامپ در سال ۲۰۲۰ او را منصوب کرد، زمان دادرسی پیش از محاکمه را ۲۲ جولای اعلام کرده است. به ادعای وی، تعیین زمان جدید محاکمه باتوجه به ابهامات، «بی‌تدبیری» است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • استراتژی جدید برادر محسن؟ / رای اصولگرایی به رضایی برای زدن قالیباف
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ