Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تویسرکان با اشاره به ضدعفونی کردن مراکز و معابر عمومی پرتردد در این شهرستان گفت: مردم با رعایت اصول اولیه بهداشت فردی در راستای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا کمک کنند.

احسان پیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان ایثارگری ایثارگران خط مقدم جبهه مبارزه با ویروس کرونا را شایسته قدردانی دانست و اظهار کرد:شهرداری به واسطه وظایف ذاتی خود با همیاری شورای شهر در راستای اطلاع‌رسانی عمومی با هدف آگاهی‌بخشی در خصوص ویروس کرونا به شهروندان با همکاری شبکه بهداشت و درمان ۱۵ بنر در سطح شهرستان نصب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به گندزدایی معابر عمومی تویسرکان و استمرار آن به منظور صیانت از سلامت مردم افزود: همه نقاط پرتردد در سطح شهر و دستگاه‌های اجرایی از جمله دادستانی، دادگاه، راهنمایی رانندگی، نیروی انتظامی، خانه تاریخی مسعودی محل استقرار اداره میراث فرهنگی و... را با هدف جلوگیری از شیوع کرونا ضدعفونی کردیم.

شهردار تویسرکان از تخلیه و ضدعفونی سطل‌های زباله و گندزدایی سرویس‌های بهداشتی عمومی خبر داد و بیان کرد: با هماهنگی دادستان، فرماندار و سایر مسوولان مربوطه مقرر شد دستفروشان و مراکزی که تجمع در آن صورت می‌گیرد، با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به طور موقت بساط نداشته باشند.

وی با تاکید به اینکه همه اقدامات تدبیر شده به منظور کنترل این بیماری است گفت: با توجه به اینکه بیشترین حمل و نقل مسافران در شهر از طریق خطوط تاکسی انجام می‌شود، این وسایط نقلیه در راستای حفظ سلامت عموم شهروندان ضدعفونی شدند.

پیری از هدیه ۵۰۰ عدد ماسک رایگان به پرسنل خدمات شهری شهرداری و مواد ضدعفونی‌کننده و چهار دستگاه تست تب‌سنج توسط خانم شاه‌محمدی و همسر وی دکتر باروتچی اظهار کرد: استقرار کانکس با حضور گروه‌های امدادی و هلال احمر برای بررسی وضعیت مسافران در مبادی ورودی شهرستان از شیوع این بیماری کمک شایانی می‌کند.

وی با اشاره به خدمات‌دهی کارگران خدمات شهری در بحث نظافت به صورت شبانه‌روزی، تاکید کرد: شهروندان دستکش و ماسک استفاده شده را داخل سطل‌های زباله بیاندازند، با انجام این کار علاوه بر مراقبت از خود، سلامت افراد جامعه نیز به خطر نمی‌افتد.

شهردار تویسرکان با بیان اینکه مردم در این برهه از زمان در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در شهر به منظور ممانعت از تشویش اذهان عمومی مراتب را به منظور رسیدگی به شهرداری اطلاع‌رسانی کنند گفت: مردم ضمن مصرف بهینه آب، رعایت بهداشت فردی و عمومی را برای مقابله با کرونا در اولویت قرار داده و از حضور غیرضروری در سطح شهر و معابر عمومی خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه ما می‌توانیم با همراهی و همدلی این شرایط را با موفقیت سپری کنیم تصریح کرد: شهرداری و شورای شهر با به کارگیری همه امکانات در مبارزه با این بیماری با جدیت تمام ورود کرده می‌طلبد مردم نیز برای عبور سلامت از این رویداد سخت کمک و همکاری کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تویسرکان نیز با تشکر از تلاش و همت بلند کادر پزشکی و پرستاری که ایثارگرانه در مبارزه با بیماری جهانی کرونا هستند اظهار کرد: از مردم تقاضا داریم فقط در صورت ضرورت در اماکن عمومی حضور پیدا کنند.

مسعود حمیدیان با تاکید بر اینکه رعایت بهداشت فردی در کنترل بیماری کرونا در درجه اهمیت بالایی قرار دارد افزود: همه با هم کمک کنیم تا از انتقال این ویروس به پیکره جامعه جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه از مسوولان شهرستان تقاضا داریم بررسی و کنترل وضعیت جسمی مسافران از مبادی ورودی را در دستور کار خود قرار دهند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در آستانه نوروز هر ساله جمعیت شهرستان با افزایش بالایی مواجه است کنترل ورودی و خروجی مبادی شهرستان در این برهه از زمان برای جلوگیری از شیوع کرونا ضرورت دارد.

انتهای پیام/89010

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرداری ضدعفونی سلامت ویروس کرونا معابر عمومی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۶۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود

حجت الاسلام هادی شیرازی مدیرعامل انتشارات خط مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره حال و هوای این نمایشگاه در سال‌های گذشته گفت: شروع دوباره نمایشگاه بعد از قصه ویروس منحوس کرونا، شجاعتی می‌خواست که الحمدلله اتفاق افتاد و روال خوبی را پی گرفت و به نظر بنده سال به سال هم رشد کرد و مردم به نسبت سال‌های قبل استقبال بهتری داشتند. هرچند هنوز به آن سال‌های قدیمی‌تر و گذشته که خیلی اهالی هنر و ادب حضور چشمگیرتری داشتند و فضای شیرین‌تری نسبت به سال‌های نزدیک‌تر ما داشت، نرسیده ولی امیدوارم که این جریان نیز رخ دهد و آن حالت پدری که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حوزه فرهنگ می‌رود، اتفاق بیفتد.

وی درباره استقبال مخاطبان از این رویداد فرهنگی گفت: مردم با نمایشگاه کتاب قهر نیستند، اما مسأله کتاب باید بیشتر به عنوان یک نیاز جا بیفتد. هرچقدر اقتصاد مردم و خانوارها کوچک شود، تاکید بر کتاب به عنوان یک نیاز اساسی سخت‌تر می‌شود. باید بین همه مردم این نکته را جا بیندازیم که کتاب یک مسئله حل کن است و نیازهای آدمی را در مسیر زندگی حل می‌کند.

حجت‌الاسلام شیرازی افزود: در حال حاضر چند جایگزین برای کتاب پیدا شده است که یکی از آنها فضای مجازی و آموزش‌هایی در این فضاست. این فضا به نحوی جایگزین کتابخوانی مردم شده است که جایگزین دقیقی نیست؛ هر چیزی باید سر جای خودش قرار بگیرد. در عین حال مردم با کتاب آشتی‌اند، با نمایشگاه کتاب هم مشکلی ندارند ولی باید این اتفاق درست و جامع رخ دهد و مردم جایگاه کتاب را درک کنند تا نمایشگاه کتاب هم رونق اساسی به خود بگیرد.

وی درباره کیفیت کتاب‌ها در طی دوره‌های مختلف برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: مسأله کیفیت کتاب یک موضوع نسبی است و به ناشران بستگی دارد. ممکن است یک ناشری کیفیت کارش را در طول این سال‌ها هم به لحاظ محتوا و هم به لحاظ تولید ارتقا داده باشد و ممکن است ناشرانی هم باشند که کیفیت کارشان مثل گذشته‌شان باشد. نمی‌توانم بگویم اتفاق مهمی در این سال‌ها رخ داده است. پیش از این در فضای ادبیات، فرهنگ و کتاب هر روز یک اتفاق و حرکت جدی ملی داشتیم، اما حالا به شدت جای خالی این حرکت‌ها حس می‌شود.

شیرازی افزود: مسایل صنعت نشر با یک یا دو ایده حل نمی‌شود. امروزه می‌گویند به دنبال رقم زدن زیرساخت‌ها هستند و این مسأله‌ای زمان بر است. اگر بخواهیم برای صنعت نشر اتفاق مبارکی بیفتد باید پای حرف جدی خود اهالی صنعت، به‌ویژه بخش خصوصی صنعت نشر نشست. اگر اهالی این حوزه و اهالی اکوسیستم نشر بگویند که دغدغه و مسئله‌شان چیست، آنگاه می‌توان به رخ دادن اتفاقات اساسی برای این صنعت امیدوار بود.

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی امام خمینی تهران برپا می شود.

کد خبر 6087681

دیگر خبرها

  • تعطیلی واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • پیش‌بینی توزیع ۵۰۰ هزار تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در تبریز
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات