Web Analytics Made Easy - Statcounter

آغاز سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: با توجه به فرار رسیدن سال جدید و عرضه و خرید ماهی قرمز از سوی فروشندگان و خانواده‌های عزیز برای سفره هفت سین رعایت بهداشت فردی و امکان ادامه حیات این جانداران زیبا الزامی است.

او افزود: متقاضیان عرضه و فروش برای انتقال و حمل ونقل بین شهری ماهیان نوروزی در مقادیر بالا می‌بایست گواهی حمل قرنطینه‌ای لازم را از شبکه دامپزشکی مبداء تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آغاز اضافه کرد: تهیه ماهی قرمز از مراکزی که دارای مکان‌های مسقف و لوازم شستشو و ضد عفونی است انجام دهید این عمل ضمن حفظ بهداشت فردی، شرایط تداوم عمر آن‌ها را فراهم می‌کند.

او ادامه داد: اگر می‌خواهید ماهی قرمز را به مدت طولانی در خانه و یا در کنار سفره هفت سین نگهداری کنید برای هر ماهی یک لیتر آب در نظر بگیرید.

آغاز اذعان داشت:از ظروف دهان گشاد برای نگهداری ماهی استفاده نمایید. (فضای مورد نیاز برای هر ماهی دو برابر حجم آب است) و آب ماهی‌ها را تماماً عوض نکنید و در هر بار تعویض آب تنها ۴/۱ کل آب را تعویض کنند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد اظهار داشت: اگر از آب شرب شهری استفاده می‌کنید باید جهت کلر زدایی، آب مورد استفاده را چند ساعت در هوای آزاد قرار دهید تا کلر موجود در آب از بین برود. سپس این آب کلرزدایی شده را به آب ماهی‌ها اضافه نمایید.

آغاز تصریح کرد: مناسب‌ترین PH آب برای نگهداری ماهی‌ها ۵/۷-۸/۶ و بهترین دمای آب ۲۵-۱۰ درجه سانتیگراداست و برای تغذیه ماهی‌ها از غذا‌های آماده‌ای که در فروشگاه‌های عرضه ماهی زینتی وجود دارد استفاده کنید.

او گفت: غذا‌های ماهیان زینتی را با رعایت تاریخ مصرف در جا‌های خشک، خنک و تاریک و در ظروف کاملاً در بسته نگهداری کنید و از خرید ماهی‌های مریض، بی حال و دارای لکه‌های سفید روی پوست بدن و باله‌ها خودداری نمایید. در صورت مریض شدن ماهی و بروز تلفات هر چه سریعتر آن‌ها را از بقیه ماهی‌ها جدا کنید.

او همچنین به کودکان توصیه کرد: که از دست زدن و بازی کردن با ماهی باز دارید، زیرا ممکن است عوامل بیماریزای احتمالی را به چشم و دهان خود منتقل کنند همچنین اگر سابقه‌ی بیماری پوستی و یا آلرژی دارید برای دست زدن به ماهی‌ها و ظروف نگهداری آن‌ها از دستکش استفاده کنید.

آغاز موارد ضدعفونی را بیان کرد: برای ضد عفونی ظروف نگهداری ماهی از نمک طعام، پرمنگنات پتاسیم، پرکلرین و بتادین می‌توان استفاده کرد و برای جلو گیری ازمخاطرات بهداشتی، از رها سازی ماهیان در منابع آبی طبیعی خودداری نمایید. برای این کار به مکان‌های مشخص شده از سوی شهرداری مراجعه کنید؛ و آب تعویضی ماهی‌ها را مستقیما در چاه یا فاضلاب تخلیه کنید و از ریختن آن در معابر عمومی و یا باغچه خودداری کنید.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد گفت: از اضافه کردن ماهی جدید پیش از حصول اطمینان از سلامتی آن در کنار سایر ماهی‌ها خودداری و با رعایت نکات بهداشتی در نگهداری ماهی‌ها ضمن تداوم عمر آنان، فرزندانمان را با حق حیات جانداران و نحوه رفتار صحیح با آن‌ها آشنا کنیم.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شبکه دامپزشکی عرضه و فروش ماهی شبکه دامپزشکی نگهداری ماهی ماهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۶۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بوستان ۲۲۰۰۰ متری در منطقه ۱۶

شهردار منطقه ۱۶ گفت: در حوزه توسعه فضای سبز منطقه زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع در علی‌آباد جنوبی تملک شده که برای احداث بوستان شهری در نظر گرفته شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امین سالاری‌پور؛ شهردار منطقه 16 امروز در حاشیه دویست‌وسی‌ودومین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص رفع سد معبر وانتی‌ها در سطح این منطقه اظهار کرد: در جوابیه فرهنگ خاصی حاکم است و موضوعاتی مربوط به جگرکی‌ها، گوشت فروش‌ها و سد معبر وانتی‌ها وجود دارد که در همین راستا ساماندهی محدوده شوش با هماهنگی پلیس و راهور برای رفع سد معبر وانتی‌ها آغاز شده است.

وی افزود: در سطح منطقه 16 سد معبر صنفی زیادی نداریم. آنچه که بعضاً به صورت مقطعی دیده می‌شود تذکرات لازم را می‌دهیم و با این موضوع برخورد می‌کنیم اما برای سد معبر وانتی‌ها در محله خزانه و جوادیه کار آغاز شده ولی باید سرعت بیشتری بگیرد.

سالاری‌پور در خصوص نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در سطح منطقه 16 شهرداری تهران نیز اظهار کرد: در این دوره اتوبوس زیادی به ناوگان تزریق نشده اما دو پایانه اتوبوسرانی به همراه یک پایانه تاکسیرانی به همراه تمامی زیرساخت‌های لازم پایانه‌ای احداث شده است.

ساماندهی دستفروشان منطقه 16 در خیابان دشتبان‌زاده

شهردار منطقه 16 تاکید کرد: علاوه بر این در حوزه توسعه فضای سبز منطقه زمینی به مساحت 22 هزار مترمربع در علی‌آباد جنوبی تملک شده که برای احداث بوستان شهری در نظر گرفته شده است. اعتبار ریالی احداث این بوستان در سال جاری لحاظ شده که پس از طراحی امیدواریم عملیات اجرایی احداث را از خردادماه آغاز کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌فروش بلیت «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» آغاز شد
  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • توصیه پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت احشام
  • احداث بوستان ۲۲۰۰۰ متری در منطقه ۱۶
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • تاثیر ظروف یکبار مصرف بر محیط زیست
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری