برخي به دليل ترس از نفروختن فيلم نميسازند
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۷۷۲۹
خبرگزاری آریا-تهیه کننده فیلم «تعارض» گفت: فیلمهای مستقل و معناگرا ما را در مسیر متعالی انسان شدن قرار میدهند، این فیلمها معمولا به گیشه فکر نمیکنند و بیشتر برای تاثیرگذاری ساخته میشوند، به همین دلیل بر ما واجب است که به عنوان تهیه کننده از اینگونه آثار حمایت کنیم.
به گزارش آریا، سیدامیر سیدزاده تهیه کننده سینما و تلویزیون پیرامون ساخت فیلم سینمایی «تعارض» گفت: من در طول فعالیتهای خود در عرصه سینما و تلویزیون برای خودم رسالتی را قائل شده ام، آن رسالت ساخت فیلمهایی بود که بقیه دوستان ریسک حضور در آنها را پیدا نمیکردند، برخی تهیه کنندگان به دلیل احتمال کم برگشت سرمایه در گیشه از ساخت برخی آثار امتناع میکنند، اما من این نوع آثار را به دست میگیرم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی با اشاره به نیاز حمایت از سینمای غیرگیشه اذعان کرد: حرف من این است که برای سینمای مستقل چه باید کرد، آیا فیلمی که خوراک روح انسان را فراهم میکند و تنها به گیشه چشم ندوخته نباید ساخته شود، معمولا اینگونه فیلمها به پویایی تفکر کمک شایانی میکنند، حال چرا نباید به دلیل ترس از نفروختن این فیلمها ساخته نشوند.
تهیه کننده فیلم «پاسیو» در همین راستا ادامه داد: فیلمهای مستقل و معناگرا ما را در مسیر متعالی انسان شدن قرار میدهند، این فیلمها معمولا به گیشه فکر نمیکنند و بیشتر برای تاثیرگذاری ساخته میشوند، به همین دلیل بر ما واجب است که به عنوان تهیه کننده از اینگونه آثار حمایت کنیم.
وی نبود حمایت دولتی از سینما را مشکل ساز دانست و افزود: به طور قطع و یقین مسئولین فرهنگی کشور در ساخت آثار ارزشی و تفکر برانگیز کم کاری کرده اند، به همین دلیل من طی سالها فعالیت در حد توانم سعی بر پر کردن خلاء ساخت چنین آثاری کرده ام، شاید این فیلمها گیشه هیجان انگیزی نداشته باشند، اما از لحاظ شان هنری به یقین برای من جواب خوبی داشته اند.
تهیه کننده فیلم «مادر قلب اتمی» درباره سایر فعالیت های خود تاکید کرد: به امید خدا فیلمی متفاوت در تاریخ سینمای ایران را در دست دارم، این فیلم در طول سالهای اخیر کاملا نوآورانه و درباره حفظ آثار میراث فرهنگی است، این فیلم در حال حاضر در مرحله پیش تولید قرار داشته و به نوعی تلفیقی از درام و زیبایی شناسی ایران است.
سیدزاده درباره کارگردان فیلم جدید خود خاطرنشان کرد: کارگردان این فیلم کار اولی است که بعدها در مجموعهای از اخبار معرفی میشود. این فیلم درام بسیار قوی در خود دارد و قرار است بازیگرانی درجه یک در آن به ایفای نقش بپردازند.
منبع: خبرگزاری آریا
کلیدواژه: ترس نفروختن فیلم فیلم ها تهیه کننده
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۷۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
واکنش نشریۀ 29 ساله به حذف سریال «حشاشین» از شبکۀ نمایش خانگی/ علاقه ایرانیان به داستان حسن صباح تاریخی است؛ نسازی، میسازند(+ جلد)
عصر ایران- هفته نامۀ 29 سالۀ «امید جوان» با اختصاص روی جلد خود به تصویر ایفاگر نقش حسن صباح در سریال مصری «حشاشین» منع نمایش آن را به منظور مقابله با تحریف تاریخ بی فایده دانسته و نوشته وقتی خودمان به تاریخ خودمان نپردازیم و سریال نسازیم دیگران این کار را انجام می دهند.
امید جوان با انعکاس دیدگاه خبرگزاری رسمی دولت در دفاع از این ممانعت و بی اثر بودن سریال و نظر سید عبدالجواد موسوی - روزنامه نگار- در بی حاصل بودن این اقدامات به خوانندگان خود قول داده در یکی از شماره های آینده خسرو معتضد به تفصیل به این سریال خواهد پرداخت.
تاریخ پژوه مشهور که خود با ذبیح الله منصوری نویسنده «قلعه الموت» آشنا بوده پی گیر و علاقه مند سریال های تاریخی است.
امید جوان نوشته :علاقه ایرانیان به داستان حسن صباح و قلعه الموت موجب استقبال از سریال مصری «حشاشین» شده و چاره کار را در این دیدند که از سکوهای نمایش خانگی حذف کنند ولی مگر در این روزگار می شود مردم را از تماشای آنچه دوست دارند منع کرد؟ بله، تاریخ واقعی ما نیست ولی مگر دست کارگردانان ما برای ساخت سریال تاریخی باز است یا صدا وسیما اجازه می دهد که با نگاه غیر ایدیولوژیک به تاریخ نگریسته شود؟
درباره مرحوم منصوری هم یادآور شده:یکی از دلایل محبوبیت و شهرت ذبیح الله منصوری که افسانه و تاریخ را به هم می آمیخت همان رمان قلعه الموت بود و با این پیشینه استقبال و حداقل کنج کاوی درباره این که حشاشین چه تصویری از حسن صباح و باطنی ها ترسیم کرده شگفت آور نیست.
کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چشم، دیگر سریال حشاشین نمی بینیم!/ «چه تکاپوی رقت انگیزی»