Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@17:07:48 GMT

لولا داسیلوا شهروند افتخاری پاریس شد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۷۸۳۳

لولا داسیلوا شهروند افتخاری پاریس شد

شهرداری پاریس به لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور سابق برزیل عنوان "شهروند افتخاری" اعطا کرد؛ اقدامی که احتمالا ضربه‌ای به رئیس جمهور کنونی برزیل محسوب می‌شود که روابطش با فرانسه خدشه‌دار شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این قدام برای اعطای عنوان شهروند افتخاری به لولا دا سیلوا مورد تایید و حمایت آن ایدالگو، شهردار سوسیالیست پاریس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایدالگو در صفحه توییتر خود نوشت:‌ اعطای عنوان شهروند افتخاری به لولا دا سیلوا لذتبخش است. پاریس همواره در کنار افرادی است که حقوق‌شان رعایت نمی‌شود.

ایدالگو در مراسمی که دیلما روسف، یکی دیگر از روسای جمهور سابق برزیل نیز در آن حضور داشت به لولا دا سیلوا گفت:‌ برزیل از زمان انتخاب ژائر بولسونارو، رئیس‌جمهوری کنونی این کشور به دموکراسی پشت کرده است.

لولا دا سیلوا از بولسونارو که یک سیاستمدار راست‌گرا است به شدت به خاطر فقیر و بی‌قدرت کردن قشر کارگر برزیل انتقاد کرده و متعهد شده تا جناح چپ را برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۲ متحد کند.

لولا دا سیلوا که بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ میلادی رئیس جمهور برزیل بود در سال ۲۰۱۸ میلادی به جرم دریافت رشوه از شرکت‌های ساختمانی در ازای ارائه قراردادهای دولتی زندانی شد. وی در نوامبر سال ۲۰۱۹ میلادی از زندان آزاد شد و همچنان بر بی‌گناهی خود اصرار دارد.

از زمان جنگ لفظی امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه با بولسونارو در سال گذشته، روابط میان فرانسه و برزیل خدشه‌دار شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لولا داسیلوا پاریس شهروند افتخاری لولا دا سیلوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۷۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیاگو سیلوا و دریافت پیشنهاد از سه باشگاه لندنی

احتمال ماندن تیاگو سیلوا در انگلیس وجود دارد.

طرفداری | تیاگو سیلوا علاوه بر فلومیننزه، از سه باشگاه لندنی نیز پیشنهاد دارد.

به گزارش TNT Brasil، تیاگو سیلوا تایید کرد پس از اتمام فصل جاری با پایان قراردادش با چلسی از این تیم جدا خواهد شد. فلومیننزه برزیل مدت هاست خواهان جذب تیاگو سیلوا است و به نظر می رسد توافق اولیه با بازیکن نیز حاصل شده است. با این حال، سه باشگاه لندنی نیز به تیاگو سیلوا پیشنهاد داده اند و با توجه به این که خانواده بازیکن در هر صورت در لندن خواهند ماند، شاید او به خاطر خانواده خود ماندن در انگلیس را ترجیح دهد.

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • تیاگو سیلوا و دریافت پیشنهاد از سه باشگاه لندنی
  • از پروژه هواپیمای ۷۲ نفره چه خبر؟
  • بازدید پولادگر از اردوی تیم ملی پاراکانو
  • برگزاری هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • توصیه عجیب لوکاشنکو به ورزشکاران بی‌طرف در المپیک پاریس
  • عکس یادگاری کارگران با رئیسی
  • تعجب بایرن مونیخ از اولی هونس؛ چرا در این مقطع حساس آن حرف‌ها را به توخل زدی؟
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • عشق تیاگو سیلوا به چلسی: یک روز به این تیم برمی‌گردم
  • رسمی؛ جدایی تیاگو سیلوا از چلسی در پایان فصل ۲۰۲۳/۲۴