Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@20:41:51 GMT

لزوم توجه به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ماه رمضان

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۷۸۵۵

لزوم توجه به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ماه رمضان

نماینده ولی فقیه در خوزستان بر لزوم برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ماه رمضان با توجه به لغو شدن این مراسم در ماه رجب، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،  
حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان  ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام شده در این اداره کل و با اشاره به ظرفیت‌ بالای فرهنگی در استان، اظهار کرد: باتوجه به تعطیل شدن اعتکاف در ماه مبارک رجب، لازم است برای دهه پایانی ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نکاتی به ذهنم می‌رسد که سازمان تبلیغات اسلامی که از مهم‌ترین دستگاه‌های فرهنگی کشور است، به آن‌ها ورود کند. یکی از نکات بحث فعال کردن‌ نماز صبح و ظهر باتوجه به ظرفیت بسیار خوب در استان خوزستان است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و برای مساجدی که فعال نیستند نیز باید راهکارها متناسب با شرایط اتخاذ شود.

وی افزود: تشکیل شورای مساجد در استان خوزستان به گونه‌ای که به معنای واقعی کلمه فعال شوند نیز در دستور کار قرار گیرد زیرا حلقه مفقوده‌ای در مدیریت مساجد استان خوزستان وجود دارد‌.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد عنوان کرد: بهتر است امام جماعت در مساجد به تفسیر قرآن بپردازد و از این ظرفیت به معنای واقعی کلمه استفاده شود. حساب ویژه و برنامه‌ریزی خاص برای فعال کردن مساجد در زمینه تفسیر ترتیبی و موضوعی باز شود.

وی ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی در مساجد استان خوزستان، گفت: کتابخوانی موضوع مهمی است و این مساله نیازمند کارگروه ویژه است. قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه کتاب‌های مهجور هستند و همانگونه که در مساجد باب شده روزانه یک صفحه قرائت شود، یک صفحه از دیگر کتب مذکور نیز خوانده شود.

گفتنی است حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد پیش از ظهر امروز با حضور در اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان،  از این دستگاه فرهنگی بازدید و با کارکنان این اداره کل دیدار کرد.

در حاشیه این بازدید ابتدا حجت‌الاسلام نبی‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان و معاونان این اداره، به تشریح آخرین اقدامات و برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در سطح استان پرداختند. 

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: ماه رمضان خوزستان نماینده ولی فقیه قرآن تبلیغات اسلامی استان خوزستان حجت الاسلام اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی و حافظان قرآن کریم، مربوط به ترجمه و مفردات کلام الله مجید، همزمان با سراسر کشور در همدان برگزار شد.

رضا فرهادی افزود: استان همدان هم به عنوان یکی از حوزه‌های منتخب این آزمون در حوزه‌های دانشگاه چمران، دانشگاه بوعلی و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر با حضور ۲۷۰ شرکت کننده برگزار کرد که در رشته ۱۰ جز ۴۰ نفر، ۲۰ جزء ۳۹ نفر و در رشته‌های دیگر در مجموع ۱۳۲ نفر حضور داشتند.

او همچنین گفت: نتایج این آزمون خرداد امسال اعلام می‌شود.

دیگر خبرها

  • قدردانی از بزرگان، جامعه را فاخر می‌کند
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری مهمانی غدیر
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری میهمانی غدیر
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • شیوه رفتاری امام صادق (ع) بهترین الگو برای تقریب مذاهب است
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان
  • برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در شهرستان مهر
  • آینده برای لرستان روشن است/ لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات