Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@06:31:42 GMT

نگاه دولت به تولید مسکن صرفاً برای رفع تکلیف است!

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۸۲۰۸

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تولید مسکن دا به عنوان یک پتانسیل بالقوه اقتصادی در بسیاری از کشورها مورد توجه دانست و گفت: متاسفانه نگاه دولت به این موضوع صرفا تولید مسکن آن هم با کیفیت کم و صرفا از سر باز کنی است.

سید تقی کبیری عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی پول نیوز با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر بخشی از سرمایه ها در کشور سرگردان هستند و به سمت هر بازاری که حرکت می کنند گفت: این سرگردانی سرمایه بطور ماهوی تورم ایجاد کرده و فشارهای متعدد اقتصادی و معیشتی به مردم وارد می کند، بنابراین مالیات بر عایدی سرمایه می تواند بخش سرمایه سیال را کنترل کرده و از سوی دیگر درآمد دولت را افزایش دهد که براین اساس یکی از مالیات هایی که بر عایدی سرمایه می تواند همچون بازارهایی مانند ارز، طلا، و خودرو شود اخذ مالیات از خانه های خالی است و دولت در این خصوص باید لایحه جامعی ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بازار مسکن یکی از بخش‌های مهم است که دولت می تواند با سرمایه گذاری اندک و اعطای مجوز به بخش خصوصی کسب درآمد کند گفت: این موضوع به نحوی است که حضور دولت در این گونه پروژه ها باید حضور نظارتی و نظارت بر کیفیت ساخت باشد چراکه ساختار این موضوع می‌تواند هم در جهت رفع معضل بیکاری و هم به عنوان یک سرمایه عظیم برای دولت آورده مالی خوبی داشته باشد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس در ادامه بیان داشت: متاسفانه در سال‌های اخیر نگاه دولت‌های مختلف به بازار مسکن به عنوان یک بازار استراتژیکی در بخش درآمدزایی نبوده بلکه فعالیت در این حوزه صرفاً به عنوان یک پروژه طراحی و اجرا شده است.

کبیری در ادامه به اخذ مالیات از خانه های خالی اشاره کرد و گفت: با توجه به بازار سوداگرانه در بخش مسکن که چند سالی است گریبان اقتصاد ایران را گرفته و از سویی تولید مسکن و عدم پاسخ به نیاز بازار یکی از علل هایی است که بازار این صنعت را به شدت با رکود مواجه کرده است چرا که تولید کنندگان واحد های مسکونی ساخت خانه ها را تنها به چشم سرمایه مازاد نگاه کرده و درصددند تا به بالاترین میزان رقم به فروش برسانند.

وی گفت: این بازار سوداگرانه تنها با ابزاری مانند اخذ مالیات از عایدی سرمایه که بخشی از آن همان خانه های خالی میشود قابل کنترل خواهد بود که خوشبختانه اجرای این قانون در روند برنامه و بودجه سال آتی کل کشور در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در توصیه به دولت در خصوص اجرای صحیح این قانون اعلام کرد: قطعاً توجه و اجرای این اصل می تواند سبب از بین رفتن دلال بازی ها در حوزه مسکن شود و انحصار قیمت گذاری ها توسط سوداگران برچیده و مسکن به قیمت واقعی عرضه خواهد شد.
کبیری در توضیح شبهات مطرح شده در رابطه مستقیم اخذ مالیات با افزایش نرخ مسکن اعلام کرد: اخذ این نوع مالیات از خانه های خالی باعث افزایش قیمتی نخواهد شد چرا که همین ابزار باعث میشود تا فرد بجای پرداخت مالیات مشمول معافیت شود بنابر این واحد های مسکونی وارد چرخه شده و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ساختمان مسکن دولت دوازدهم خانه های خالی عنوان یک اخذ مالیات تولید مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۸۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره ارائه لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم از طرف دولت به مجلس و تمرکز این لایحه بر کاهش مالیات بر تولید و تشویق مردم به مشارکت در تولید و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم گفت: مسیر رسیدن به توسعه، سرمایه‌گذاری مولد و رشد اقتصادی از محل افزایش جذابیت پروژه‌های تولیدی خواهد بود که در این میان مهم‌ترین مشوق در دسترس دولت برای توسعه اقتصادی، اعطای مشوق‌های مالیاتی است که تاکنون اثرگذاری موفقیت‌آمیزی در تحریک سرمایه‌گذاری مولد نداشته است.

وی بیان کرد: یکی از معدود روش‌های مشارکت دادن مردم در تولید و تشویق آنها روی آوردن به اقدامات شفاف و مولد اقتصادی و حمایت جدی دولت از بازار سرمایه است.

نماینده مردم سپیدان در مجلس اظهار کرد: مالیات‌های بالا، نبود انگیزه برای توسعه زنجیره ارزش و مالیات سنگین بر کار افراد، مانع از جهش تولید و سرمایه‌گذاری خرد مردم در اقتصاد مولد شده در حالی که تغییرات حاصل شده در این لایحه موجب افزایش جذابیت تولید و کاهش ریسک آن خواهد شد. 

علیزاده ادامه داد: مردم بخش خردی از سهامی که در اختیار دارند را می‌توانند از طریق بازار سرمایه در مسیر تولید تزریق کنند تا به این وسیله سرمایه آنها به بخش شفاف اقتصاد وارد شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم گفت: می‌توانیم با جذب واقعی سرمایه‌هایی که در دست مردم است در بخش تولید اقدام به سرمایه‌گذاری در حوزه مولد کنیم و باعث خروج رکود از چرخه تولید شویم.

نماینده مردم سپیدان در مجلس با بیان اینکه معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد، افزود: کاهش مالیات‌های تولید نه‌تنها به کسب‌وکار‌های موجود انگیزه می‌دهد تا فعالیت‌های خود را افزایش دهند، بلکه بازیگران جدید را برای ورود به بازار تشویق می‌کند و رقابت و نوآوری را تقویت می‌کند. 

علیزاده بیان کرد: از طرف دیگر تغییر پایه‌های مالیاتی مبتنی بر اخذ مالیات از مجموع درآمد به جای اخذ مالیات از نیروی کار موجب خواهد شد که تولید بیشتر از قبل رقابت‌پذیر شود و به این ترتیب سرمایه به این سمت جریان خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • مالیات یا کمیسیون دولت از سفته بازی
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد