Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@20:42:19 GMT

حملات ترکیه به سوریه نقض قوانین بین‌المللی است

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۸۳۱۲

حملات ترکیه به سوریه نقض قوانین بین‌المللی است

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، مرکز پیگیری فتواهای تکفیری و نظریات متعصبانه وابسته به دارالفتوای مصر در بیانیه‌ای عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه را ادامه طمع‌ورزی‌های ترکیه در کشورهای عربی و تلاش برای بازگرداندن دولت عثمانی دانست.

در این بیانیه آمده است: ترکیه هنوز هم برای احیای طرح امپراتوری توسعه‌طلبانه خود در خاورمیانه به گروه اخوان‌المسلمین تکیه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیه پس از آنكه از ستون پنجم اخوان‌المسلمین در مصر در جهت بی‌ثبات كردن این كشور شکست خورد، در پی یافتن گروه‌های تروریستی در سوریه و گروه منحل شده الوفاق لیبی، كه آمیزه‌ای از اخوان‌المسلمین، داعش، القاعده و سایر گروه‌های تروریستی بود، است، چراکه این گروه‌های تروریستی در راستای منافع و برنامه‌های ترکیه در منطقه عربی فعالیت می‌کردند.
 
دارالفتوای مصر در این بیانیه از جامعه بین‌المللی خواست تا با اعمال فشار بر ترکیه، عملیات نظامی این کشور علیه نظام سوریه را متوقف سازد.
 
پیش‌تر نیز دولت مصر به صورت رسمی مداخله ترکیه در سوریه و لیبی را محکوم کرده بود.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۸۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، درگیری‌ها و حملات بین گروه‌های مخالف و نیروهای نظام سوریه ادامه دارد و فضای پرتنشی در شمال غرب سوریه حاکم است. ارتش ترکیه پس از اینکه هیئت «تحریر الشام» از پاسخگویی به درخواست این کشور برای ایجاد نقاط مرزی خودداری کرد، نیروهای کمکی به منطقه اعزام کرد.

منابع سوری گفتند: ارتش ترکیه نیروهای کمکی را به گذرگاه «الغزاویه» اعزام کرد که این گذرگاه، مناطق تحت کنترل هیئت «تحریر الشام» در ادلب را از حومه غربی آن جدا می‌کند. هم‌زمان یک کاروان نظامی متعلق به هیئت تحریرالشام شامل ده‌ها نیروی مسلح با سلاح‌های سنگین از حومه ادلب به سمت گذرگاه مذکور حرکت کرد.

این منابع سوری توضیح دادند که تقویت‌های متقابل پس از آن صورت گرفت که تحریر الشام درخواست طرف ترکیه را رد کرد؛ این درخواست به ایجاد نقاط مرزی تحت نظارت نیروهای «گارد مرزی» ارتش ملی تحت حمایت ترکیه در کنار نیروهای خود ترکیه با هدف محدود کردن عملیات قاچاق انسان به خاک این کشور ارتباط می‌یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند