Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@23:42:36 GMT

رشد ۱۴۹۱۰ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۸۴۱۶

رشد ۱۴۹۱۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس و اوراق بهادار چهارمین روز کاری خود در هفته جاری را با رشد ۱۴۹۱۰ واحدی و رسیدن به ارتفاع ۵۴۴ هزار و ۲۳۹ واحد به پایان رساند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس و اوراق بهادار امروز (سه شنبه 13 اسفند) چهارمین روز کاری خود در هفته جاری را با رشد 3633 واحدی و ایستادن در ارتفاع 532 هزار و 962 واحد آغاز کرد و در ادامه روز این روند صعودی ادامه داشت تا جایی که در پایان معاملات امروز شاخص کل با ۱۴۹۱۰ واحد رشد معادل ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۲ درصد به ۵۴۴ هزار و ۲۳۹ واحدرسید.

 

بر اساس جدول معاملاتی امروز شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۳۹۷۴ واحد افزایش معادل ۲.۸۲ درصد به ۱۴۵ هزار و ۷۹ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۴۰۵۵ واحد رشد معادل ۲.۲۷ درصد به ۱۸۲ هزار و ۹۹۵ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۶۹۹ واحد افزایش، معادل ۲.۲۷ درصد به ۱۲۱ هزار و ۷۹۸ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۸۴۵۶ واحد کاهش، معادل ۲.۷۶ درصد به ۶۸۵ هزار و ۹۸۶ واحد، شاخص بازار اول با ۱۰۹۱۷ واحد افزایش معادل ۲.۹۵ درصد به ۳۸۱ هزار ۵۱۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۹۹۶۵ واحد رشد معادل ۲.۶۳ درصد، به یک هزار و ۱۶۹ واحد رسید.

 

صبح امروز بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس نمادهای فملی، فارس، خودرو، اخابر، خساپا، شپنا و کویر به ترتیب با 440، 406، 256، 187، 159، 128 و 97 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای وبملت - بانك ملت، خساپا – سايپا، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، خودرو - ايران‌ خودرو، شپنا - پالايش نفت اصفهان، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ و وبصادر - بانك صادرات ايران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که همگی روند صعودی داشتند.

 

بنابراین گزارش، در پایان معاملات امروز نمادهای وبملت- بانک ملت، خساپا- سایپا، فملی- ملی صنایع مس ایران، شپنا – پالایش نفت اصفهان، خودرو – ایران خودرو، فولاد – فولاد مبارکه اصفهان و شتران – پالایش نفت تهران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که همگی روند صعودی داشتند.

 

در پایان معاملات امروز ۷ نماد فارس با ۱۰۱۷ واحد، فولاد با ۷۹۲ واحد، فملی با ۶۹۱ واحد، پارس با ۶۲۳ واحد، اخابر با ۵۱۹ واحد، رمپنا با ۵۱۱ واحد و پارسان با ۴۴۸ واحد رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۸۲۴ میلیون و ۷۲ هزار نوبت معاملاتی، ۶ میلیارد و ۶۸۴ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵۶ هزار و ۷۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (دوشنبه 12 اسفند) شاخص کل بورس و اوراق بهادار سومین روز کاری خود در هفته جاری با ۱۳۷۴۵ واحد رشد معادل ۲.۶۷ درصد به ۵۲۹ هزار و ۳۲۸ واحد رسید. بر اساس جدول معاملاتی روز گذشته شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۳۶۶۴ واحد افزایش معادل ۲.۶۷ درصد به ۱۴۱ هزار و ۱۰۵ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۴۴۶۹ واحد رشد معادل ۲.۵۶ درصد به ۱۷۸ هزار و ۸۳۹ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۹۷۴ واحد افزایش، معادل ۲.۵۶ درصد به ۱۱۹ هزار و ۹۹ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۷۲۱۳ واحد کاهش، معادل ۲.۶۵ درصد به ۶۶۷ هزار و ۵۲۹ واحد، شاخص بازار اول با ۸۵۱۰ واحد افزایش معادل ۲.۳۵ درصد به ۳۷۰ هزار ۵۹۷ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۴۵۷۶ واحد رشد معادل ۳.۱۳ درصد، به یک هزار و ۱۳۹ واحد رسید.

 

بنابراین گزارش بر اساس جدول نمادهای پربیینده بورس در پایان معاملات روز گذشته نمادهای وتجارت – بانک تجارت، وبملت – بانک ملت، فاراک – ماشین سازی اراک، خساپا – سایپا، ونوین – بانک افتصاد نوین، فولاد – فولاد مبارکه اصفهان و شپنا – پالایش نفت اصفهان در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که همگی روند صعودی داشتند.

 

در پایان معاملات روز گذشته ۷ نماد فارس با ۱۶۰۹ واحد، فولاد با ۴۳۰ واحد، اخابر با ۴۲۳ واحد، همراه با ۴۱۸ واحد، فملی با ۴۱۵ واحد، خودرو با ۳۸۸ واحد و رمپنا با ۳۵۸ واحد رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز گذشته بورس، در ۸۱۵ میلیون و ۱۲۲ هزار نوبت معاملاتی، ۷ میلیارد و ۲۳۲ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵۴ هزار و ۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس واحد افزایش معادل ۲ پایان معاملات واحد رشد معادل ۲ بر شاخص کل بورس اوراق بهادار بر اساس جدول شاخص بازار روند صعودی روز گذشته هم وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۸۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) با افت ۲۰۶۴۶.۵۳ واحدی به ۲,۲۳۹,۰۹۸.۷ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به ریزش ۶۹۳۸.۱۷ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۶.۴۰۴ میلیارد سهم بود که طی ۳۱۳,۵۲۰ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۰,۷۴۳.۲۸۵ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۷,۳۴۰,۳۰۸.۲۰۷ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6098131 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس قرمز ماند | افت ۱۲ هزار و ۳۲۹ واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۱۹ اردیبهشت؛ افت ۷۶۴۹ واحدی شاخص کل
  • بورس بیش از ۱۲ هزار واحد افت کرد +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۱۹ اردیبهشت/افت ۱۲۳۲۸.۶۱ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۱۸ اردیبهشت؛ شاخص کل ۷ هزار واحد ریخت
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳