Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: براساس اعلام برخی از دانشگاه‌ها دروس ۳۰ تا ۶۷ درصد به صورت الکترونیکی ارائه شده است.

به گزارش تابناک، علی خاکی صدیق با اشاره به تشکیل «کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی» گفت: کارگروهی با مدیریت دکتر سید علی‌اکبر صفوی عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز تشکیل شده است که ۷ نفر از بهترین متخصصان آموزش الکترونیکی کشور عضو این کارگروه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به هدف از تشکیل «کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی» اشاره کرد و افزود: هدف از تشکیل این کارگروه جمع آوری لیست امکانات آموزش الکترونیکی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی است و اینکه دانشگاه‌هایی که می‌خواهند از آموزش الکترونیکی استفاده کنند ولی زیرساخت لازم را ندارند می‌توانند به این کارگروه مراجعه کرده و در صورت امکان از ظرفیت دیگر دانشگاه‌ها استفاده کنند.

اتصال دانشگاه‌های ضعیف به دانشگاه‌های برخوردار از امکانات آموزش‌های الکترونیکی

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: همچنین اگر دانشگاه‌ها در زمینه آموزش‌های الکترونیکی با مشکل مواجه شده، سوال یا ابهامی در آموزش الکترونیکی داشته باشند می‌توانند از این کارگروه مشاوره بگیرند.

وی تاکید کرد: درواقع ما امیدواریم که این کارگروه به صورت یک محور عمل کرده و دانشگاه‌های برخوردار از آموزش الکترونیک را به دانشگاه‌هایی که در این زمینه ضعیف بوده و یا امکانات لازم را ندارند، وصل کنند و این دانشگاه‌ها بتوانند از ظرفیت دانشگاه‌های دارای امکانات استفاده کنند.

تهیه آمار و اطلاعات مربوط به زیرساخت‌های آموزش الکترونیکی

خاکی صدیق درباره اینکه چند درصد از دانشگاه‌ها دارای زیرساخت‌های آموزش الکترونیک هستند، افزود: هنوز آمار و درصدی نداشته و در حال جمع آوری اطلاعات هستیم ولی خیلی از دانشگاه‌ها آموزش‌های مجازی را شروع کرده‌اند در برخی از دانشگاه‌ها، بر اساس اعلام خود دانشگاه‌ها، از ۳۰ درصد تا ۶۷ درصد دروس به صورت آموزش الکترونیکی ارائه شده است.

وی ادامه داد: البته الزامی برای برگزاری آموزش‌های الکترونیکی نیست چون برخی از دانشگاه‌ها زیرساخت‌های اجرا را ندارند، ممکن است برخی از اعضای هیئت علمی آمادگی ارائه دروس به صورت آموزش الکترونیکی را نداشته باشند و یا دانشجو دسترسی به آموزش الکترونیکی نداشته باشد.

خاکی صدیق افزود: در حال حاضر اجرای این دوره به دانشگاه‌ها توصیه شده است اما چون آموزش الکترونیک برای شرایط عادی دانشگاه‌ها نیز مناسب است، برگزاری این دوره می‌تواند برای دانشگاه‌ها فرصت باشد و همه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از نظر دانش و فناوری آموزش الکترونیکی خود را آماده کرده به وضعیت مطلوب برسانند.

احتمال تغییر تقویم آموزشی

معاون آموزشی وزیر علوم درباره اینکه آیا امکان تغییر تقویم آموزشی دانشگاه‌ها وجود دارد گفت: برای اظهار نظر در این مورد هنوز زود است امیدواریم این مبارزه با کرونا موفقیت‌آمیز باشد و ما بتوانیم سال آینده به صورت عادی کلاس‌ها را برگزار کنیم. در این صورت شاید نیاز به تغییر تقویم آموزشی دانشگاه‌ها نباشد و با کلاس جبرانی، جبران شود.

وی ادامه داد: اما اگر دانشگاهی نتواند جبران کند، احتمال تغییر تقویم دانشگاه مذکور وجود دارد.

منبع: مهر

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران توافق صلح نقص ایمنی بدن سیامند رحمان محمد توفیق علاوی روز درختکاری آمار ارائه دروس مجازی دانشگاه ویروس کرونا تقویم آموزشی کروناویروس کرونا در ایران توافق صلح نقص ایمنی بدن سیامند رحمان محمد توفیق علاوی روز درختکاری آموزش های الکترونیکی تغییر تقویم آموزشی آموزش الکترونیکی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۸۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح هویتی در خیابان معلم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نصرالله آبادیان شهردار منطقه به پاس روز معلم با حضور در ساختمان شهدای مکه «دانشگاه فرهنگیان» واقع در خیابان معلم در نشست بررسی مسائل و مشکلات این دانشگاه شرکت کرد.

آبادیان در این نشست با تاکید بر تعاملات شهرداری تهران و وزارت آموزش و پرورش گفت: این دو نهاد همواره باهم تعاملات سازنده‌ای داشته‌اند و ما هم در منطقه هفت طی تفاهم نامه‌های که با مدارس سطح منطقه داریم، خدماتی را در راستای ارتقای فرهنگ عمومی کشور و آموزش همگانی ارائه می‌دهیم.

او به وجود مرکز آموزش شهدای مکه (دانشگاه فرهنگیان) در منطقه هفت اشاره کرد و گفت: خیلی خوشحالم که دانشگاه فرهنگیان در منطقه هفت قرار دارد و می توانیم در جهت افزایش سرانه‌های آموزشی شهروندان، برنامه‌ریزی‌های خوبی را داشته باشیم .

وی تاکید کرد: با توجه به موقعیت مکانی این دانشگاه و قرار گرفتن آن در کنار چندین مدرسه، شهرداری منطقه هفت در تلاش است پیاده روها و معابر پیرامون دانشگاه را تبدیل به یک گذر فرهنگی کند و این کار می‌تواند محیطی مناسب برای دانشجویان و دانش‌آموزان باشد.

پیش از سخنان شهردار، رییس دانشگاه فرهنگیان با ارائه آمارهایی از میزان فعالیت این دانشگاه گفت: ظرفیت این دانشگاه ۷۰۰ نفر است اما هم اکنون ۱۵۰۰ دانشجو در آن مشغول تحصیل هستند در حالی که این ساختمان به دلیل قدمت بالا، مشکلات زیادی دارد و باید فکری برای استحکام آن در برابر حوادث داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • اجرای طرح هویتی در خیابان معلم
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • تغییر نام «مثبت آموزش» به «استودیو معلم»/ سیروس همتی مجری شد
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد