Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛حسین سیبی  در همدان با بیان اینکه در هفته اخیر با ماشین‌آلات ویژه و محلول شست‌وشو معابر پرتردد شهر همدان ضدعفونی شده است اظهار کرد: علاوه بر خیابان‌ها باکس‌های زباله، ایستگاه‌های  اتوبوس و محوطه بیمارستان‌ها نیز روزانه ضدعفونی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این اقدام ادامه دارد افزود: علاوه بر سازمان مدیریت پسماند همکاران در امور شهرهای شهرداری و  سازمان فضای سبز در این راستا اقدامات ارزشمندی انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان تصریح کرد: ماشین‌آلات سازمان پسماند ویژه این اقدامات است و تاکنون معابر پرتردد و خیابان‌های اصلی و ورودی درمانگاه‌ها و بیمارستان در سه شیفت کاری ضدعفونی شده است .

وی با تأکید بر اینکه جمع‌آوری دستکش و ماسک‌های موجود در معابر و باکس زباله‌ به همراه زباله‌های شهری حمل و دفن می‌شود ادامه داد: زباله‌های عفونی و حساس مراکز درمانی نیز طبق قانون توسط مجموعه بیمارستانی و درمانی بی‌خطرسازی می‌شود.

سیبی در ادامه تأکید کرد: در حال حاضر این اقدام توسط دستگاه اتوکلاو در مراکز بیمارستان‌های و آزمایشگاه‌ها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه حمل و دفن زباله‌ها با انجام تمهیدات ویژه و حساسیت بیشتر به عهده سازمان مدیریت پسماند است خاطرنشان کرد: مطب‌های خصوصی نیز باید مراقب باشند زباله‌های خود را در باکس‌های زباله شهری رها نکنند.

مدیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان  اظهار کرد: همکارانی که در مجموعه سازمان مدیریت پسماند وظیفه پاکسازی شهر را برعهده دارند از خانواده ما محسوب می‌شوند، بنابراین شهروندان به ویژه در این برهه حساس بهداشت محیط را رعایت کنند.

48

کد خبر 1360032

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۸۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی پسماند‌های بیمارستانی باعث آلودگی زمین‌های کشاورزی می‌شود+ فیلم

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به آثار مخرب دفع غیر بهداشتی پسماند‌ها به ویژه زباله‌های بیمارستانی گفت:رهاسازی مقداری از این پسماند‌ها منجر به آلودگی زیست محیطی زمین‌های کشاورزی و در نتیجه آلودگی محصولات و مواد غذایی می‌شود.

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛«فاطمه محمدبیگی» سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون میزان آسیب‌زا بودن عدم بازیافت و یا معدوم‌سازی بهداشتی پسماند‌ها اظهار کرد:یکی از مهمترین مواردی که در فراکسیون محیط زیست مجلس پیگیری می‌کنیم موضوع دفع بهداشتی پسماند‌ها به ویژه پسماند‌های عفونی و بیمارستانی است.


سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخرب بودن زباله‌های بیمارستانی افزود: این نوع پسماند‌ها به دلیل شاخص آلایندگی بسیار بالای خود می‌تواند مضرات و خطرات زیادی برای بهداشت انسان، حیوان و یا محیط انباشته شده در آن داشته باشد؛ لذا، با توجه به این موضوع، آیین نامه‌ای تدوین شده که طی آن دفع پسماند‌های بیمارستانی به شکل ویژه‌ای صورت بپذیرد.


وی تصریح کرد: هر ساله سازمان نظام پزشکی کشور با قراردادی که بین مطب‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز بیمارستانی با سازمان دفع پسماند‌ها منعقد می‌سازد این چالش را مدیریت می‌کند. در حال حاضر ما نیازمند ارتقاء سطح استاندارد دفع پسماند‌ها و همچنین تفکیک آن‌ها از مبداء به ویژه زباله‌های بیمارستانی هستیم.


این عضو کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد: رهاسازی مقداری از پسماند‌های بیمارستانی منجر به آلودگی زیست محیطی زمین‌های کشاورزی و سپس آلودگی مواد و محصولات غذایی می‌شود.


مشروح گفته‌های محمدبیگی را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: دفع پسماند ، پسماند مخرب ، محیط زیست ، آلودگی محیط زیست ، فاطمه محمدبیگی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TAG

دیگر خبرها

  • رهاسازی پسماند‌های بیمارستانی باعث آلودگی زمین‌های کشاورزی می‌شود+ فیلم
  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • مدیریت بحران اردبیل در آماده باش کامل
  • آب چاه بخوریم یا آب معدنی؟ / ضدعفونی آب لوله کشی با اشعه ماورای بنفش
  • «اصپاک» در شهر اصفهان ۱۳ هزار مشترک دارد/ بیش از ۱۰ هزار خانه بیمه آتش‌سوزی شد
  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس